Teist hooaega alustav EventRent Elamussõitude Sari pakub osalejatele mitmeid põnevaid uuendusi ja kaasab edumeelseid toetajaid. 22. aprillil Jõelähtmel peetav avaetapp kannab intrigeerivat nime fosforiidisõit.
Tegemist on ca 40 km pikkusel ringil toimuva enduro formaadis sõiduga, mis koosneb kiiruskatsetest ja rahulikest ülesõitudest. Paremusjärjestus selgitatakse kiiruskatsete aegade liitmisel.
„Maardu ümbrus pakub rattavõistluse korraldamiseks huvitavaid kohti, kuid suurte maanteede läbimine teeb liikluskorralduse äärmiselt keeruliseks ja kulukaks,“ selgitas EventRent Elamussõitude Sarja peakorraldaja Mihkel Reile. „Kiiruskatsete formaat võimaldab viia osalejad turvaliselt ühest punktist teise, pakkudes samal ajal sportlikku ajaviite jooksul sotsialiseerumise võimalust.“
EventRent Elamussõitude Sari jätkub tuttavate etappidega Astangul, Rummus ja Peetris. Kuuest etapist koosnev sari lõppeb traditsiooniliselt nädalalõpuga Hiiumaal, kus on kavas Kõpu öösõit ja Emmaste Rattamaraton.
Kui eelmisel aastal toimusid mägiratturitele ja fatbike'i omanikele eraldi stardid, siis tänavu lähevad kõik koos rajale. Üldarvestus peetakse aga mägiratturitele, fatbike'i ja cyclo-crossi ratturitele eraldi arvestust.
Soodushinnaga, 60-protsendilise allahindlusega registreerimine terveks EventRent Elamussõitude Sarjaks lõppeb 19. aprillil.


EVENTRENT ELAMUSSÕITUDE SARI 2017

22. aprill – fosforiidisõit, Jõelähtme vald (Jõelähtme)
8. juuli – Polar maa-alune sõit, Tallinn (Astangu)
5. august – Saare tehismaastikusõit, Vasalemma vald (Rummu)
2. september – Fakto Auto Tallinna Rahvasõit, Rae vald (Peetri)
7. oktoober – öösõit, Hiiumaa (Kõpu)
FINAAL 8. oktoober – Emmaste Rattamaraton, Hiiumaa (Emmaste)

 

Üheksandat hooaega alustava Filter Maanteekarikasarja esimene etapp toimub 6. mail, kui on kavas Kuusalu 24. Rattaralli. Kokku seitsmest etapist koosnev sari viib ratturid veel Elvasse, Viljandisse, Haapsallu, Väike-Maarjasse, Võrru ja Tallinna. Filter Maanteekarikasari lõppeb traditsioonilise finaalvõistluse, septembri esimesel laupäeval peetava Fakto Auto Tallinna Rahvasõiduga.
Võrreldes eelmise aastaga ei ole kalendris Tabasalu Rattarallit. „Tabasalu ümbrusse on tee-ehituste käigus ehitatud niivõrd palju ohutussaari, et seal võistluse korraldamine on muutunud ohtlikuks ja kalliks. Eelistasime Tabasalu rajale Mulgi Rattarallit, sest Viljandi mäefiniš on Eesti oludes midagi ainulaadset,“ selgitas Reile.
Sarja suurimaks uuenduseks algaval hooajal on aga võistlusega samal ajal toimuv ühistreening, mis võimaldab senistel kõhklejatel varasemast märksa soodsamalt üritusest osa saada. Treeninggupp pääseb rajale pärast võistlusstarte, seda hakkab saatma turvaauto ja grupis saab olema näpunäiteid jagav treener. Erinevalt võistlussõidul startijatest treeningul osalejad protokolli aega kirja ei saa, kuid selle eest on osalustasu eelregistreerimise korral kõigest 5 eurot!
Soodushinnaga registreerimine terveks Filter Maanteekarikasarjaks lõppeb 30. aprillil.


FILTER MAANTEEKARIKASARI 2017

6. mai – Kuusalu 24. Rattaralli
21. mai – Elva 32. Rattapäev
4. juuni – Mulgi 7. Rattaralli
17. juuni – Haapsalu 17. Rattaralli
30. juuli – Pandivere 27. Rattaralli
19. august – Võru 12. Rattaralli
2. september – Fakto Auto Tallinna 7. Rahvasõit

 

Filter rattasarjade registreerimise Jõuluvoor kestab kuni 31. detsmebri südaööni! Järgnevalt toome välja 3 põhjust, miks end veel sellel aastal kirja panna!

 

  1. Supersoodne hind! Võrreldes baashinnaga on jõuluvoorus registreerimine -55% soodsam! See teeb etapi hinnaks kõigest 18€, noortele suisa 13,5€!
  2. Motivatsioon treenimiseks! Hooajapilet motiveerib regulaarselt treenima; ka siis kui ilmad pole kiita ja laiskus kimbutab. Kogemus on näidanud, et kogu hooajaks registreerujad loobuvad sportimisest harvem ning saavutavad sagedamini endale seatud eesmärgid.
  3. Eeskujuks teistele! Mis saaks olla toredam kui tegeleda oma lemmikalaga koos sõpradega. Kui registreerud varakult, siis innustad sellega ka teisi, kes veel kõhklevad. Oled neile eeskujuks ja motiveerid neid aktiivsemalt rattasporti harrastama!

 

Alusta registreerimist Filter Maanteekarikasarjale vajutades siia!

Alusta registreerimist Filter Temposõidu Karikasarjale vajutades siia!

Alusta registreerimist EventRent Elamussõitude sarjale vajutades siia!

 

Kuidas kinkida osalemist?

Spordist lugu pidavale inimesele kingitust teha on imelihtne. Selleks sobib ideaalselt AeroBike kinkekaart. Kusjuures valida on kahe kujunduse vahel: jõulukujundus ning muudeks tähtpäevadeks sobilik neutraalne kujundus.

Võistlusi, mille osalust kinkida, on palju - kinkida saab nii terve sarja osalusi kui ka osalust üheks etapiks. Et võistluste pääset kinkida, tuleb kingituse saaja registreerida valitud sarjale või üritusele läbi aerobike.ee lehekülje ning tasuda tema eest osalustasu. Kingituse üle andmiseks sobib aga väljaprinditav AeroBikekinkekaart.

  • Jõulukujundusega kinkekaardi saab alla laadida siit.
  • Neutraalse kujundusega kinkekaardi saab alla laadida siit.

 

 

 

 

Aerobike Cycling Agency korraldatavad Laternamatkad pakuvad ainulaadset võimalust avardada silmaringi koos meeleoluka treeninguga. Kui kevadest sügiseni on ACA põhitegevus rattavõistluste organiseerimine, siis talvel saavad kõik huvilised olenemata treenituse tasemest end Laternamatkade raames värskes õhus liigutada.
„Laternamatkad on põnevad rännakud, mis ühendavad endast sporti, meelelahutust ja harivat ekskursiooni. Matkade raames külastame huvitavaid ja omanäolisi paiku, kuhu enamik inimesi tavaliselt ei satu,“ lausus Laternamatkade peakorraldaja ja ajaloohuviline Mihkel Reile.
Matkade täpne pikkus sõltub konkreetse matka marsruudist, ent jääb enamasti kahe ja poole tunni kanti. Vahemaa läbitakse sportlikult reipa, ent kõigile jõukohase sammuga jalutades. Liigutakse ühes grupis, aega ei võteta ja võistlusmomenti ei tekitata.
Iga osaleja saab endale õlilaterna ja käsiraadiosaatja ning matka poole peal saab end turgutada kuuma teed küünaldega kaunistatud joogipunktis. Osalustasu on eelregistreerimise korral 10 ja kohapeal end kirja pannes 15 eurot. Laternamatku kajastada soovivatele ajakirjanikele on üritus tasuta!
Neljapäeval saavad osalejad ülevaate läbi Tallinna südame voolanud Härjapea jõest. Tegemist oli keskaegse Tallinna veerohkeima jõega, mis toitis mitmeid vesiveskeid ja Tallinna linnamüüri kaitsekraavi. Praegu voolab see jõgi aga maa all torudes. Matk algab kell 18.30. Kogunemine ning matka algus- ja lõpp-punkt on Tallinna bussijaamas Cargobusi terminali ees.


LATERNAMATKAD 2016
10.11.2016 Härjapea – jõgi, mis voolas läbi Tallinna südame!
17.11.2016 Lasnamäe paekallas – keskaegsest Sikupillist Nõukogude mikrorajooniks!
24.11.2016 Dvigatel – salastatud sõjatehase pärand!
01.12.2016 Advendi eri – ohtra küünlavalgusega kaunis loodusmatk Pirita jõe orus!
08.12.2016 Rummu – Nõukogude töölaager ja seda teenindav asum!
15.12.2016 Paljassaare – militaarpärandist läbiimbunud loodusoaas!

 

Kolm aastat järjest Filter Temposõidu Karikasarja üldvõidu pälvinud Ivo Suur on uuel hooajal ilmselt veel paremas hoos, sest kavatseb oma truult teeninud "ratsule" uue omaniku leida ja endale kaasaegsema sõiduvahendi soetada.
Sparta ProTeami rattur kinnitas, et võttis Fiter Temposõidu Karikasarja etappe pigem tugeva treeninguna ja tegi seeläbi enda elu keerulisemaks. "Näiteks startisin teisel paarissõidu etapil üksinda, et temposõidu Eesti meistrivõistlusteks vormi testida," ütleb Suur. "Tuleb välja, et pingutused on olnud võitmise väärilised. Kuna seekord jäi üks etapp vahele, siis tekkis sarja võitmise teoreetiline võimalus ka teistel. Et üldvõit oli minu jaoks käeulatuses, siis ei tahtnud seda niisama kergelt ära kinkida ja kindlaks vormistamiseks startisin ka viimasel etapil Lätis."


Võita Filter Temposõidu Karikasari kolm aastat järjest – imeline! Kas kolmas võit maitseb sama magusalt kui esimene?
Esimene on ikkagi erilisem, kuid võit on võit ja kolm aastat järjest poodiumi kõrgeimale astmele tõusta, jääb tulevikus teistele üle tegemiseks.

Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks kaitsta Filter Temposõidu Karikasarja üldvõidu?
Siin sarjas olen alati startinud põhimõttega, et saada tugev treening ja panna enda võimed proovile. Nii ka sel hooajal. Näiteks startisin teisel paarissõidu etapil üksinda, et temposõidu Eesti meistrivõistlusteks vormi testida. Tuleb välja, et pingutused on olnud võitmise väärilised. Kuna seekord jäi üks etapp vahele, siis tekkis sarja võitmise teoreetiline võimalus ka teistel. Et üldvõit oli minu jaoks käeulatuses, siis ei tahtnud seda niisama kergelt ära kinkida ja kindlaks vormistamiseks startisin ka viimasel etapil Lätis.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Arvan, et edu taga ei ole midagi erilist. Tavapärased regulaarsed treeningud ja keskendumine oma sõidule.

Võitsite sel aastal neli etappi. Milline esikoht kõige suuremat naudingut pakkus?
Hindan kõiki etappe samamoodi.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Temposõit on mõnes mõttes igav distsipliin. See tähendab, et väga palju sündmusi seal aset ei leia. Seega Filter Temposõidu Karikasarjas ei oskagi midagi märkimisväärset välja tuua. Kõik õnnestus. Aga hooaega üldiselt vaadates jäi kindlasti kõige rohkem meelde Eesti meistritiitli võitmine poolpikas triatlonis (1,9 km ujumist + 90 km ratast + 21,1 km jooksu) Pühajärvel peetud võistlusel.

Kui palju hooaja jooksul eraldistarti harjutate?
Eraldistardiks ma spetsiaalselt trenni ei tee, kuid sellegipoolest tegin suvel enamik treeninguid eraldistardi rattal, et valmistuda triatloniteks.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Igapäevaselt töötan IT-alal ja trenni teen siis, kui on aega. Rattaspordi ja ka muude spordialadega on nii, et kui ma kuskil ennast stardijoonele sean, siis üritan anda maksimumi.

Hooaeg on põhimõtteliselt läbi. Kas olete juba puhkuselainel?
Viimane tõsisem võistlus oli minu jaoks Tartu rattamaraton. Sealt edasi olen võtnud vabamalt ja treeninud siis, kui tahtmist on. Korra käisin veel cyclo-crossi Eesti meistrivõistlustel, et proovida, millega siis ikkagi tegemist on. Kuna hetkel on käsil palju muud, mis võtab kõvasti aega, siis tõenäoliselt enne detsembrit ma pühendunult treenima ei jõua hakata.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Sama rattaga ei jätka ning kui kellelgi on huvi, siis võib kontakteeruda ja uurida, mis imeloom see viiel hooajal võidu toonud ratas on. Olgu öeldud, et sama rattaga võistles ka kahekordne Filter Temposõidu Karikasarja üldvõitja Ervin Korts-Laur. Uue ratta leidmisel tuleb loota pigem iseendale, klubile ja tänuväärsetele toetajatele ning kui ilmaga samamoodi edasi läheb nagu viimastel talvedel, siis on jõuluvanal rohkem jalgratast vaja kui minul.

 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL