Arhiiv

 
   Temposõidu rattapäevakute traditsioon sai algusel aastal 1986. Küll sõideti võidu teisipäeviti, kolmapäeviti, küll neljapäeviti, ent alates sellest ajast on nädalasisest temposõidusarja katkematult peetud.
 
   Sarja asutamisest kuni aastani 2006 oli sarja korraldajaks Klubi Ratas eesotsas Rein Nõuga. Sellesse aega jäävad senimaani ka sarja kõige osavõtjaterohkemad osavõistlused, kui ühest etapist võttis osa tsipa üle 200 võistleja.
  
   Kui Rein Nõu 2005 aasta sügisel kõrge vanuse tõttu korraldustegevusest loobus, siis kerkisid sarja tuleviku kohale tumedad pilved. Et temposõidu traditsioon välja ei sureks, siis otsustas kastanid tulest välja tuua Eesti Jalgratturite Liit ning peakorraldajaks sai Hanno Kross. Tema eestvedamisel toimus see võistlussari aastal 2006 kandes nime Hawaii Expressi Maanteekarikasari. Toona koosnes sari viiest etapist, millest kolm olid individuaalsed temposõidud ning kaks tükki händicäp tüüpi võistlused. Etappidest võttis osa keskeltläbi sadakond võistlejat.
  
   Aastaks 2007 leiti aga sarjale uus korraldaja, kelleks sai Tiit Idarand. Siiski loodetud progressi ei toimunud. Osavõtjate arv jäi tol aastal võrdlemisi tagasihoidlikuks, jäädel nukramatel juhtudel alla 40 võistleja.
  
   Alates aastast 2008 on sarja korraldajaks Aerobike Cycling Agency ning võistlused hakkasid toimuma kolmapäeviti. Järgnesid mitmed uuendused ning prooviti läbi erinevaid sarja formaate.
  
   Aastal 2008 kandis sari esmakordselt nime Aerobike.ee Temposõdu Karikasari. Võistluspaikadeks olid valitud Tallinnalähedased väikese liiklusega kõrvalised teed. Just sellesse aastasse jääb ka sarja senine kõige suurem etappide arv - peeti suisa 12 osavõistlust. Osalejate arv siiski koheselt taevasse ei söötnud, kõikudes 60 ja 80 võistleja vahel. Sel aastal leidis sari esmakordselt ka peasponsori, kelleks oli Autoasi.
   
   Aastal 2009 jätkas sari senise nime all, ent etappide arvu vähendati kaheksa etapini. Kuigi osalejate arv etappidel kasvas ning napilt alistati taas kord kõige populaarsemal etapil ka 100 osaleja piir, siis oli too aasta sarjale äärmiselt raske. Kuna majandussurutise tõttu loobus senine peasponsor ning uut toetajat ei õnnestunud leida, olid rahalised vahendid üsnagi piiratud. Siiski leidsid aga sellel aastal aset ka nii mõnedki olulised uuendused võistlusilmes - kahel etapil starditi kõrgelt veoauto kastis olnud stardirambilt.
  
   Uue murrangu sarja arengusse tõi aasta 2010, kui sari leidis omale peatoetaja AS Filtri näol. Mõistagi muutus ka sarja nimi, milleks sai Filter Temposõidu Karikasari. Kuigi etappide arv vähenes seniselt kaheksalt kuue osavõistluseni, kasvas osalejate arv jõudsalt. Kõige populaarsemal etapil oli stardis 152 võistlejat. Koos võistlejate arvu kasvuga paisus ka võistluslinnak: tekkis pukkidest soojendusala,  veoauto kastist startimine sai standardiks ning kommentaator võistluspaigas sai võistluste lahutamatuks osaks.  
 
   Hooajal 2011 võistlejate arvu kasv jätkus. Uueks osalejate rekordiks sai 188 võistlejat. Võistluslinnak kasvas lastebatuudi, stardikaare ja autopartneri sõidukite võrra. Võistluspaigas hakkas käima ka rattapartner Hawaii Express.
  
   Ka aasta 2012 oli sarja jaoks edukas; võib isegi öelda, et väga edukas. Nimelt küündis osalejate arv uutesse kõrgustesse, saavutades keskmiseks näitajaks 202 võistlejat etapil. Maksimaalne startijate hulk oli aga koguni 222. Suurima uuendusena jäi hooajast meelde aga Stockmanni naisteprogrammi käivitamine, mille tulemusena kolmekordistus osalevate naiste arv.
 
   Hooajal 2013 kerkis osalejate rekord uue saja piirimaile, tipnedes 298 võistlejaga Pirita etapil. Möödunudaastal edukalt käivitunud Stockmanni naisteprogramm sai aga meestele suunatud analoogi, Europark meesteprgrammi.
 
   Hooajal 2014 uut absoluutset sarja osalejate rekordit küll ei sündinud, kuid etappide keskmine osalejate arv kerkis 251 inimeseni. Võistluskeskust asusid dekoreerima uued piirdeaiad ning täispuhutavad telgid - võistluskeskuse ilme paranes märgatavalt. Samuti võeti suund sellele, et võistluste ajal oleks trassidel liiklus suletud - kuuest etapist neljal see nii ka oli.
 
Hooag 2015 kulges sarja jaoks stabiilsuse noodi all. Keskmine osalejate arv oli 241 võistlejat. Jätkati investeeringuid võistluskeskuse täiustamiseks ning suunati suurt tähelepanu liiklusohutusele. Samas sai hooaja lõpuks selgeks, et liikluse sulgemisega kaasnev pahameel on liiga suur, et senistel trassidel jätkata. Edaspidi peab sari proovima leida väiksema liikluskoormusega võistlusradasid. Sellel aastal mindi ka üle kiipidega ajavõtule ning hakati osalejatele pakkuma ka pöördeaegasid.

 

Hooag 2016 tõi sarjale kaasa uue kesmise osalejate arvu rekordi, milleks oli 260 võistlejat. Kõigi aegade suurim osalejate arv jäi endiselt 2013 aastasse, kuid stabiilselt näitas sari tugevnemise märke. Liiklusproblemaatilise Tabasalu raja asemel võeti kasutusele Kiili võistlustrass.

 
   Varasemate hooaegade tulemuste ja toimunud etappide detailide vaatamiseks kasutage vasakul asetsevat menüüd.