EventRent Elamussõitude Sarja üldvõitja: rattasõit aitab pea töömõtetest puhtaks pühkida

EventRent Elamussõitude Sarjas üldvõidu pälvinud Tarmo Neemela teenib leiba elektroonikainsenerina. Rattasõitu võtab ta eelkõige hobina, et tööga seotud mõtetest vabaneda. "Mingit treeningplaani ega toitumiskava mul ei ole. Sõidan siis, kui tuju tuleb ja ilm on hea," räägib Neemela. "Tavaliselt leian rattaga sõitmiseks aega ca kahel korral nädalas. Tihtipeale on need mõlemad korrad võistlused. Sellest on seni vormi hoidmiseks piisanud."
Rattasõidu kõrval on Neemelal veel üks sportlik hobi, milles on ta maailma eri paigus võistlemas käies märkimisväärse tähiseni jõudnud.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks EventRent Elamussõitude Sarja üldvõidu?
Registreerisin end kõikidele etappidele, kuna polnud neid radu varem sõitnud ja paigad tundusid huvitavad. Hooaja alguses mul mingeid eesmärke ei olnud. Plaanis oli osaleda kõikidel etappidel ning sõita jõudumööda ka teistes sarjades.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Sarja võitmiseks on eelkõige vaja stabiilsust, mis on ka üks väheseid eeliseid, mis seeniorsportlasel kogemuste kõrval noorte vastu välja panna on. Kõik etapid sai lõpuni sõidetud, tehniliste probleemide tõttu ebaõnnestus vaid Fakto Auto Rahvasõit. Veidi jäi kripeldama ka Maa-alune sõit, kus pidin liidrikohalt kummipurunemise tõttu taanduma ja leppima teise kohaga.

Viiel etapil kuuest jõudsite kahe parema sekka. Kui põhjalik oli ettevalmistus etappideks?
Võtan rattasõitu eelkõige meeldiva lõõgastusena, seetõttu eraldi ettevalmistust ma ühekski sõiduks ei tee. Ühtegi rada eelnevalt vaatamas ei käinud ja ratast ka eraldi ei seadistanud. Sõitsin praktiliselt terve hooaja samas seades rattaga, vahetades välja vaid purunenud või kulunud osi.

Milline etapp Teile kõige rohkem meeldis?
Kõige enam meeldisid Astangu ja Rummu etapid, kuna seal oli kõige rohkem tehnilisi oskusi nõudvaid lõike.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Kindlasti jääb meelde Fakto Auto Tallinna Rahvasõit, kus üsna alguses tuli lahti käiguvahetaja tross ja alles jäi vaid üks, kõige raskem käik. Sellest hoolimata sai lõpuni sõidetud. Busland Öösõit oli ka kindlasti omaette kogemus, eriti sellise ilmaga.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Töötan elektroonikainsenerina. Rattasõit on hobi, mis aitab pea töömõtetest puhtaks pühkida. Mingit treeningplaani ega toitumiskava mul ei ole. Sõidan siis, kui tuju tuleb ja ilm on hea. Tavaliselt leian rattaga sõitmiseks aega ca kahel korral nädalas. Tihtipeale on need mõlemad korrad võistlused. Sellest on seni vormi hoidmiseks piisanud.

Kuidas kahe hooaja vahel puhkate?
Novembrist märtsini ma rattaga ei sõida, kuid üritan olla ühtlaselt heas vormis kogu aasta vältel. Kui lund on, siis talvel tegelen suusatamisega, novembris-detsembris on tulnud tavaliselt mõned korrad rullsuuskadega sõita. Talve jooksul sõidan läbi pea kõik Eesti suusamaratonid, lisaks olen käinud ka üle maailma erinevatel suusasõitudel. Sel aastal saigi täis teise Worldloppet Masteri jagu maratone.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Järgmiseks hooajaks on uus ratas juba olemas. Kuna Eesti Jalgratturite Liit ja Scott tulid välja väga atraktiivse pakkumisega Eesti meistrivõistluste võitjatele, otsustasin selle võimaluse ära kasutada ja uuel aastal sõidan Scott Spark RC900 Pro'ga. Võib-olla jätan teatud sõitudeks ka vana ratta alles.