Filter Maanteekarikasari 2018
Rahvaspordi jalgrattasari maanteel
EJL 3. kategooria
Võistlusjuhend

1. Sisukord

1.         Sisukord
2.         Eesmärk ja suunitlus
3.         Kalender 2017
4.         Lastesõidud
5.         Etappide ajakava
6.         Vanuseklassid
7.         Firmade ja klubide arvestus
8.         Rattaklass
9.         Registreerimine ja stardimaks
10.       Ümberregistreerimine
11.       Osavõtumaks sisaldab
12.       Võistlusnumbrid stardigrupi piletid ja stardigrupid
13.       Võistlejate toitlustamine ja prügimajandus
14.       Tehniline abi
15.       Meditsiiniline abi
16.       Karistused
17.       Paremusjärjestuse selgitamine ja tulemuste avaldamine
18.       Velotuuri arvestus
19.       Autasustamine
19.1.    Autasustamine etappidel
19.2.    Autasustamine sarja kokkuvõttes
19.3.    Autaustamine Velotuuri arvestuses
20.       Liidrisärgid
21.       Muu informatsioon
22.       Lisainfo ja tagasiside andmine
23.       Korraldajad

2. Eesmärk ja suunitlus

2.1.      Pakkuda harrastussportlastele väljundit sportliku nädalavahetuse veetmiseks.

2.2.      Arendada Eesti maanteerattasõitu.

2.3.      Ühendada rattaspordist huvituvaid inimesi.

2.4.      Tuua uusi harrastajaid ja nende peresid rattaspordi juurde, innustada neid üheskoos veetma tervislikke nädalavahetusi.

2.5.      Pakkuda sportlastele võimalust kodumaa pinnal võistlemiseks.

2.6.      Püüelda Eesti suurima maanteekarikasarjaga korralduskvaliteedis täiuslikkuse suunas.

3. Kalender 2018

I etapp, 05.05.2017, Kuusalu 25. Rattaralli
  • Koht: Harjumaa, Kolga
  • Tulemuste selgitamise põhimõte: sileda maa finiš, grupiajad ja kohad
  • Dtantsid:
    • Pikk distants 83,2 km (2 ringi: 41,6 km + 41,6 km)
    • Lühike distants 41,6 km  (1 ring: 41,6 km)
  • Lastele: Batuut (kui ekstreemsed ilmastikuolud seda ei välista) ja lastesõidud:
    • M/N-U5 ja M/N-U7 start, distants ca 300m (distantsi läbimine)
    • M/N-U9 start, distants ca 1 km (võistlus)
    • M/N-U11 start, distants ca 2 km (võistlus)
II etapp, 20.05.2018, Elva 33. Rattapäev
  • Koht: Tartumaa, Elva
  • Tulemuste selgitamise põhimõte: sileda maa finiš, grupiajad ja kohad
  • Distantsid:
    • Pikk distants 87,2 km (2 ringi: 43,6 km + 43,6 km)
    • Lühike distants 43,6 km  (1 ring: 43,6 km)
  • Lastele: Batuut (kui ekstreemsed ilmastikuolud seda ei välista) ja lastesõidud:
    • M/N-U5 ja M/N-U7 start, distants ca 300m (distantsi läbimine)
    • M/N-U9 start, distants ca 1 km (võistlus)
    • M/N-U11 start, distants ca 2 km (võistlus)
III etapp, 03.06.2018, Mulgi 8. Rattaralli
  • Koht: Viljandimaa, Viljandi
  • Tulemuste selgitamise põhimõte: mäefinis, kõik ajad ja kohad eraldi
  • Distantsid:
    • Pikk distants 101,2 km (3 ringi: 36,4 km + 28,4 km + 36,4 km)
    • Lühike distants 44,5 km  (1 ring: 44,5 km)
  • Lastele: Batuut (kui ekstreemsed ilmastikuolud seda ei välista) ja lastesõidud:
    • M/N-U5 ja M/N-U7 start, distants ca 300m (distantsi läbimine)
    • M/N-U9 start, distants ca 1 km (võistlus)
    • M/N-U11 start, distants ca 2 km (võistlus)
IV etapp, 23.06.2018 Haapsalu 18. Rattaralli
  • Koht: Läänemaa, Haapsalu
  • Tulemuste selgitamise põhimõte: sileda maa finiš, grupiajad ja kohad
  • Distantsid:
    • Pikk distants 91 km (2 ringi: 45,5 km + 45,5 km)
    • Lühike distants 53 km (1 ring: 53 km)
  • Lastele: Batuut (kui ekstreemsed ilmastikuolud seda ei välista) ja lastesõidud:
    • M/N-U5 ja M/N-U7 start, distants ca 300m (distantsi läbimine)
    • M/N-U9 start, distants ca 1 km (võistlus)
    • M/N-U11 start, distants ca 2 km (võistlus)
V etapp, 14.07.2018 Pandivere 28. Rattaralli
  • Koht: Lääne-Virumaa, Väike-Maarja
  • Tulemuste selgitamise põhimõte: sileda maa finiš, grupiajad ja kohad
  • Distantsid:
    • Pikk distants 93,9 km (3 ringi: 34,9 km + 24,1 km + 34,9 km)
    • Lühike distants 45,7km  (1 ring: 45,7 km)
  • Lastele: Batuut (kui ekstreemsed ilmastikuolud seda ei välista) ja lastesõidud:
    • M/N-U5 ja M/N-U7 start, distants ca 300m (distantsi läbimine)
    • M/N-U9 start, distants ca 1 km (võistlus)
    • M/N-U11 start, distants ca 2 km (võistlus)
VI etapp, 18.08.2018 Suure-Munamäe 2. Rattaralli
  • Koht: Võrumaa, Haanja
  • Tulemuste selgitamise põhimõte: mäefinis, kõik ajad ja kohad eraldi
  • Distantsid:
    • Pikk distants 81,0 km (3 ringi: 33,0 km + 22,3 km + 33,7 km)
    • Lühike distants 40,1 km (1 ring: 43,7 km)
  • Lastele: Batuut (kui ekstreemsed ilmastikuolud seda ei välista) ja lastesõidud:
    • M/N-U5 ja M/N-U7 start, distants ca 300m (distantsi läbimine)
    • M/N-U9 start, distants ca 1 km (võistlus)
    • M/N-U11 start, distants ca 2 km (võistlus)
FINAAL, 02.09.2018 Fakto Auto Tallinna 8. Rahvasõit
  • Info on kajastatud eraldiseisvas Talinna Rahvasõidu juhendis

4. Lastesõidud

4.1.      Lastesõidud on mõeldud kõigile vastavas eas huvilistele ning on distantsi läbimise peale, paremusjärjestust ei selgitata. Erandiks on siinkohal esikolmikute selgitamine vanusegruppides M/N-U9 ja M/N-U11.

4.2.      Eelregistreerimise korral on lastesõitudes osalemine tasuta, kohapeal registreerimise korral maksab lastesõitudel osalemine sõltumata lapse vanusest 2€. Eelregistreerimine toimub võistluste kodulehel www.aerobike.ee kuni võistlusnädala neljapäeva südaööni.

4.3.      Igale osalevale lapsele väljastatakse lastesõitude hooajanumber, mis kehtib kõigil sarja jooksva aasta etappidel, ning laste ratturipass, mis täidab ka diplomi funktsiooni. Hooajanumbri maha ununemise korral on võimalik sekretariaadist küsida kordusnumbrit.

4.4.      Igale distantsi läbinud lapsele on saiake ja kohuke. Vanusegruppides M/N-U9 ja M/N-U11 esikolmikusse tulnud lastele on täiendav auhind.

4.4.      Lastele on avatud järgmised vanuseklassid:

  • M/N-U5 (poisid ja tüdrukud sündinud aastal 2014 ja hiljem)
  • M/N-U7 (poisid ja tüdrukud sündinud aastal 2012-2013)
  • M-U9 (poisid sündinud aastal 2010-2011)
  • N-U9 (tüdrukud sündinud aastal 2010-2011)
  • M-U11 (poised sündinud aastal 2008-2009)
  • N-U11 (tüdrukud sündinud aastal 2008-2009)

4.5.      Sarja esimesel kuuel osavõistlusel on lastesõitude orienteeruv ajakava ja distantsid, mis võivad lähtuvalt võistluspaiga omapärast mõningal määral varieeruda, järgmised:

  • 09:30 - 12:00 Numbrite väljastamine ning kohapeal registreerimine
  • 12:25 - algavad lastesõidud. Vanuseklassid stardivad järgmises järjekorras:
    • M/N-U5 ja M/N-U7 start, distants ca 300m
    • M/N-U9 start, distants ca 1 km
    • M/N-U11 start, distants ca 2 km
  •  Autasustamine jooksvalt peale lastesõitude lõppu.

 

4.6.      Sarja finaaletapi lastesõitude info on kajastatud Tallinna Rahvasõidu juhendis.

5. Etappide ajakava

5.1.      Esimese kuue Filter Maanteekarikasarja etapi ajakava on järgmine:

  • Numbrite väljastamine stardipaigas kell 9:30 kuni 11:45
  • Ümberregistreerimine ning kohepeal registreerimise soodsam voor kell 9:30 kuni 10:30
  • Kohapeal registreerimise viimase minuti voor 10:30 kuni 11:45 (ümberregistreerimist selles voorus enam ei toimu)
  • Klubide esindajate koosolek ja numbrite väljastamine saateautodele kell 11:00
  • Lastesõitude registreerimine 9:30 kuni 12:00
  • Stardid pikale distantsile kell 12:00
    • 12:00 – start pikale sõidule
    • 12:10 – start lühikesele sõidule
    • 12:15 – start noortesõidule
    • 12:16 – start tervisesõidule
  • Lastesõidud 12:20
  • Parimate autasustamine toimub ca 30min peale pika distantsi võitja finišeerimist
  • Finiš suletakse kell 16:00

5.2.      Sarja finaaletapi ajakava on kajastatud eraldiseisvas Tallinna Rahvasõidu juhendis!

6. Vanuseklassid

6.1.      Pikal distantsil peetakse individuaalset arvestust paralleelselt nii üleüldises absoluutarvestuses kui ka vanuseklasside kaupa; lühikesel distantsil oma stardi absoluutarvestuses ja vanuseklasside kaupa.

6.2.      Võistkondlikku arvestust peetakse ühes mõlemat distantsi hõlmavas absoluutarvestuses, eraldi vanuseklasse selles ei ole. 

6.3.      Vanuseklassid määratakse sünniaasta järgi. Filter Maanteekarikasarjas peetakse arvestust järgmistes vanuseklassides:

Mehed
Vanuseklass
Sünniaasta
  Naised Vanuseklass
Sünniaasta
M M-U15* 2004 ja hiljem        
M M-U17* 2002 - 2003   N N-U17* 2002 ja hiljem
M M-U19 2000 - 2001   N N-U19* 2000-2001
M M-U30 1989 - 1999   N N-U30* 1989 - 1999
M M30 1984 - 1988   N N30* 1984 - 1988
M M35 1979 - 1983   N N35* 1979 - 1983
M M40 1974 - 1978   N N40+* 1978 ja varem
M M45 1969 - 1973        
M M50 1964 - 1968        
M M55 1959 -1963        
M M60+* 1958 ja varem        
* Tärniga märgitud vanuseklassid on avatud ainult lühikesel distantsil. Selles vanuses võistlejatel on soovi korral võimalik pikal distantsil osaleda oma vanusele lähima vanuseklassi arvestuses! Naistele on pikal distantsil avatud üks vanusest sõltumatu naiste klass.

 

7.1.      Lisaks individuaalsetele vanuseklassidele peetakse ka firmade ja klubide arvestust. Selleks, et firmade ja klubide arvestuses osaleda tuleb eraldi registreerida oma võistkond, kasutades selleks registreerimise mooduli vastavat välja.

7.2.      Oluline on teada:

1.      Võistkonna registreerimine on tasuta ning seda saab teha kogu hooaja vältel www.aerobike.ee netilehel asuva registreerimise mooduli kaudu.

2.      Registreeritud võistkonnad kehtivad registreerimisest kuni hooaja lõpuni - neid hooaja sees muuta ei saa.

3.      Võistkonna registreerimine kujutab endast tiimina võistlevate ratturite fikseerimist – see ei ole veel võistkonna liikmete stardinimekirja kandmine. Liikmed tuleb registreerida etapile või kogu sarjaks eraldi, tasudes nende eest stardimaksu.

7.3.      Võistkonna moodustamine:

1.      Võistkonna suurus on 3 kuni 6 vabalt valitud inimest.

2.      Võistkonna liikmed ei pea kuuluma ühe ja sama kollektiivi koosseisu – võistkonna võib moodustada ka sõpruskond, juhuslikult komplekteeritud võistlejate seltskond või mitme erineva ettevõtte töötajad üheskoos. Samuti ei pea võistkonna liikmed olema samast soost, kuuluma samasse vanuseklassi ega ka võistlema sama pikal distantsil, kuid üks inimene saab kuuluda ainult ühe võistkonna koosseisu.

8. Rattaklass

8.1.      Võistelda võib igat tüüpi individuaalseks sõiduks mõeldud standardse inimjõul liikuva rattaga: maanteeratas, mägiratas, käsiratas, linnaratas, tõukeratas jne. Ohutuse kaalutlusel on temposõidu juhtraudade kasutamine keelatud.

8.2.      Tandemite, gondel-tüüpi rataste, elektrirataste ning muude ebastandardsete või abistava jõuallikaga varustatud rataste kasutamine on lubatud vaid lühikese distantsi tervisessõidus.

8.3.      Erinevatele rattatüüpidele eriarvestust ei peeta. Võistlejad võistlevad võrdsetel alustel sõltumata kasutatavast rattatüübist.

9. Registreerimine ja stardimaks

9.1.      Registreerimine etappidele toimub kas eelregistreerimise teel läbi www.aerobike.ee portaali registreerimismooduli või kohapeal sularahas.

9.2.      Hooajal 2018 kehtivad stardimaksud on järgmised:

Voor
Pikk sõit
Lühike  sõit
Noorte sõit Tervisesõit (Allahindlus baashinnast)
Voor lõppeb
Rattalaada hind 100€ 100€ 60€ 40€ (3 etappi tasuta) 21.10.2017
Kogu sarjaks I voor 125€ 125€ 75€ 50€ (2 etappi tasuta) 31.12.2017
Kogu sarjaks II voor 150€ 150€ 90€ 60€ (1 etapp tasuta) 02.05.2018
Etapiks I voor 25€ 25€ 15€ 10€ (-15€) Võistlusele eelneva nädala kolmapäeval
Etapiks II voor 30€ 30€ 20€ 15€ (-10€) Võistluspäevaga sama nädala kolmapäeval
Kohapeal etapiks 35€ 35€ 25€ 20€ (-5€) Võistluspäeval kuni kell 10:30
Viimase minuti voor 40€ 40€ 30€ 25€  (baashind) Võistluspäeval 10:30 kuni stardini

9.3.      Kohapeal on võimalik registreeruda ainult sularahas ning antud päeval toimuvale etapile.

9.4.      Sooritatud registreerimist pole võimalik tühistada ega asendada järgmise osavõistluse registreerimisega - stardimaksu ei tagastata ega kanta järgmistele osavõistlustele edasi sõltumata osalemata jätmise põhjusest.

10. Ümberregistreerimine

10.1.    Ümberregistreerimine toimub ainult võistlushommikul kell 9:30 kuni 10:30 sularaha vahendusel. Sõltuvalt iseloomust jaguneb kaheks eraldi vaadeldavaks juhuks:

1) Sama võistleja ümberregistreerimine teisele distantsile:
  • Ümberregistreerimine ühel võistlusdistantsilt teisele - kas pikalt lühikesele või vastupidi - on tasuta.
  • Ümberregistreerimine mõlemalt võistlusdistantsilt tervisesõidule on tasuta, kuid osalustasu hinnavahet ei tagastata.
  • Ümberregistreerimine tervisesõidult ükskõik kummale võistlusdistantsile maksab 20€ sõltumata, millises voorus eelregistreerimine sooritati.

2) Ümberregistreerimine kui mõne eelregistreerunud võistleja asemel startimine:
  • Juhul kui distantsi ei muudeta, siis maksab eelregistreerunud, ent mitte osaleva võistleja asemel startimine 15€. Kahtluse korral peab ümberregistreeruja olema suuteline tõestama, et on ümberregistreerumise esialgse võistlejaga eelnevalt kokku leppinud.
  • Kombineeritud ümberregistreerimist, kus muudetakse nii võistleja nime kui ka distantsi, sooritada ei saa. Nii võistleja nime kui ka distantsi muutmist käsitletakse uue registreerumisena lähtuvalt kehtivast hinnakirjast.

11. Osavõtumaks sisaldab

  • Tähistatud ja reguleerijatega julgestatud rada;
  • Ajavõttu ja tulemust protokollis;
  • Filter hooajanumbreid (väljastatakse esmakordsel sarjas osalemisel. Kordusnumbrite väljastamine on tasuline);
  • Meditsiinilist julgestust võistlusel;
  • Toitlustamist finišipaigas;
  • Auhindasid kiirematele;
  • Päevajuhti stardipaigas;
  • Pilte võistlustelt;
  • Pudel karastusjooki peale finišit;
  • Lisateenuste kättesaadavust stardipaigas (kaubandustelgid jms);
  • Pisiperele võimalust sõidu ajal aega veeta batuudil või osaleda lastesõitudes (Lastesõidud on tasuta vaid eelregistreerimise korral. Kohapeal registreerumisel maksab lastesõitudes osalemine 2€);

12. Võistlusnumbrid, stardigrupi piletid ja stardigrupid

12.1.    Filter Maanteekarikasarjas kasutatakse hooajanumbreid ja käepaelu. Võistlejanumbri alusel toimub ajavõtt ja kohtunike töö trassil, käepaelte alusel toimub stardikoridoridesse sisenemine.

12.2.    Kui võistleja osaleb sarjas esimest korda – kas avaetapil või mõnel järgneval osavõistlusel – väljastatakse talle tasuta numbrite komplekt, mis kehtib kõikidel Filter Maanteekarikasarja etappidel kuni hooaja lõpuni. Juhul kui võistleja järgmiseks etapiks on oma hooajanumbrid kaotanud või koju jätnud, on tal võimalik soetada duplikaatnumbreid hinnaga 3€. Originaaldisainiga numbrite kasutamine on kohustuslik, muudelt võistlustelt pärinevate või ise joonistatud numbrite kasutamine on keelatud, isegi kui numbri arvuline kirje ühtib võistleja hooajanumbriga.

12.3.    Stardigruppidesse sisenemise aluseks olevad käepaelad väljastatakse eraldi iga etapi võistlushommikul ning need kehtivad ainult samal päeval toimuval osavõistlusel.

12.4.    Võistlusnumbrid tuleb kinnitada võistleja seljale nii, et üks number asetseks selja alaosal keskmise tasku peal ning teine number selja keskosal vasakul küljel, pööratult nii, et see oleks küljepealt vaadates horisontaalasendis. Numbrite valesti paigutamise tõttu fotofinišiga tuvastamata jäänud võistlejatele tulemust lõpuprotokollis ei garanteerita. Käepael tuleb kinnitada ümber võistleja vasaku käe ning seda tuleb stardigruppi sisenemisel kohtunikule näidata. Lahtise käepaela alusel, juhul kui see on ümber käe kinnitamata, stardigruppidesse ei lubata.

12.5.    Pika distantsi stardigrupid moodustatakse lähtuvalt järgmistest põhimõtetest:

1.   Esimese stardigrupi moodustavad sarja koondarvestuses esimese 100 hulgas olevad võistlejad, sarja esimesel etapil möödunud hooaja koondarvestuses esimese 100 hulgas olevad startijad, ning EJL või mõne muu riigi alaliidu eliitkategooria litsents omanikud.

2.   Teise stardigrupi moodustavad kõik ülejäänud pika distantsi võistlejad.

12.6.    Lühikesel distantsil kehtib teemagruppide süsteem, mille kohaselt paigutatakse võistlejad stardigruppidesse lähtuvalt nende vanusest ja võistlusformaadi eelistusest. Teemagruppide ülest absoluutarvestuse protokolli ei koostata, iga grupi võistlusaeg käivitub nende grupi stardi hetkel ning paremusjärjestus selgitatakse vaid oma stardigrupi piires. Avatud on järgmised stardigrupid:

1.     Täisealiste võistlusgrupp - kõik võistlejad, kes kuuluvad vanusegruppidesse M/N-U30 ja vanemad ning stardivad lühikesele sõidule võistlemise eesmärgil, paigutatakse sellesse gruppi. See grupp stardib lühikesele võistlusmaale esimesena.

2.     Noorte võistlusgrupp - kõik võistlejad, kes kuuluvad vanusegruppidesse M/N-U19 ja nooremad ning stardivad lühikesele sõidule võistlemise eesmärgil, paigutatakse sellesse gruppi. Noortespordi grupp stardib 5 minutit peale täisealiste võistlusgruppi.

3.      Tervisespordi stardigrupp - rahuliku sõidu eelistajatele ning algajatele suunatud grupp, kus sõidetakse grupijuhi koordineerimisel rahulikus tempos. Selles grupis ei trügita ega üritata teistel eest ära sõita - liigutakse organiseeritult üheskoos rattasõidu nautimise eesmärgil. Lähe antakse tervisespordi stardigrupile 1 minut peale noorte võistlusgruppi ehk 6 minutit peale esimest lühikese distantsi starti.

12.7.    Pika distantsi stardikoridoridesse pääseb 10 minutit enne starti. Stardigruppide vahelised lindid kõrvaldatakse 2 minutit enne lähet. Juhul kui võistleja pole sisenenud oma stardigruppi 2 minutit enne starti, siis peab ta startima tagumisest stardikoridorist. Stardikoridoridesse sisenemine käib ainult läbi stardigrupi värava sekretariaadist saadud käepaela alusel, üle piirdeaia ronimine või stardilindi alt sisse pugemine on keelatud! Valest grupist startimise või stardikoridoridesse sisenemise eeskirjade eiramise korral on kohtunikel õigus võistlejat karistada kas ajalise trahvi või diskvalifitseerimisega.

12.8.    Lühikese distantsi stardikoridoridesse pääseb vahetult peale pika distantsi starti, niipea kui gruppe eraldavad stardilindid on uuesti paika seatud. Stardikoridoridesse sisenemine käib ainult läbi stardigrupi värava sekretariaadist saadud käepaela alusel, üle piirdeaia ronimine, stardilindi alt sisse pugemine või pika distantsi võistlejate tuules koha sisse võtmine on keelatud! Stardikoridoridesse sisenemise eeskirjade eiramise korral on kohtunikel õigus võistlejat karistada kas ajalise trahvi või diskvalifitseerimisega.

13. Võistlejate toitlustamine ja prügimajandus

13.1.    Rajal korraldajate poolsed joogipunktid puuduvad. Võistlejatele on tagatud söök ja jook võistluslinnakus.

13.2.    Rajale on ülesse seatud tähistatud prügitsoonid, kus on lubatud rajal tekkinud prügi maha visata. Prügitsoonid paiknevad orienteeruvalt ringi keskel, on 200m pikad ning on tähistatud vastava märgistusega. Väljaspool prügitsooni prügi maha viskamine on rangelt keelatud - prügi mujal maha visanud võistleja diskvalifitseeritakse.

13.3.    Võistlejate raja kõrvalt jootmine oma teenindava personali poolt on lubatud vaid raja parempoolses servas. Distantsi esimesel 50-l ja viimasel 20-l kilomeetril on saateautodest jootmine keelatud. Saateautodest on jootmine lubatud vaid distantsi keskel, juhindudes kohtunike lubavatest märguannetest.

14. Tehniline abi

14.1.    Korraldaja ei taga varuosi ega tehnilist abi trassil.

14.2.    Tehnilist abi on lubatud osutada võistkondade esindajatel registreeritud ja märgistatud võistluskolonnis liikuvatest saateautodest. Võistluskolonni lubatakse ainult võistluste raadiosidega ühilduvate raadiosaatjatega varustatud ning eelnevalt registreeritud saateautosid.

14.3.    Saateautosid saab registreerida kuni võistlusnädala kolmapäeva südaööni sarja peasekretäri e-posti aadressil E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud , teatades ühtlasi EJL sagedusega ühilduva raadiosaatja olemasolu.

14.4.    Võistluste raadiosidega ühilduva raadiosaatja puudumisel on võimalik seda korraldajatelt rentida hinnaga 10€, kuid rentimise soovist tuleb eelnevalt teada anda saatemasina registreerimiseks saadetud e-kirjas. 

 14.5.   Saateautod on lubatud juhtida ning masinatest tehnilist abi osutada vaid kehtivat EJL või mõne muu rahvusliku alaliidu poolt väljastatud mootorsõidukijuhi, võistleja, treeneri, mehaaniku või manageri litsentsi ning mootorsõiduki juhiluba omavatel võistkonna esindajatel.

14.6.    Tehnilise abi autod järjestatakse esindajate koosolekul kahes voorus toimuva loosiga. Esimeses voorus osalevad eelregistreeringuga sõidukid ning teises kõik ülejäänud punktis 14.5. nõuetele vastavad sõidukid. 

14.7.    Katkestajatele on tagatud transport tagasi stardipaika viimase võistleja järel sõitva lõpubussiga. 

15. Meditsiiniline abi

15.1.    Esmase meditsiinilise abi tagavad võistlust teenindavad meedikud. Rajal on liikumas kaks kiirabibrigaadi ning täiendavalt on võistluskeskuses medtelgis meedik.

16. Karistused

16.1.    Karistusi kohaldatakse vastavalt UCI võistlusmäärustikule, EJL võistlusreglemendile ja käesolevale juhendile.

17. Paremusjärjestuse selgitamine ja tulemuste avaldamine:

17.1.    Sõltuvalt etapi iseloomust koostatakse etappide protokollid kas grupifiniši või mäefiniši põhimõtel. Sarja kokkuvõttes aga etappidelt teenitud punktide järgi.

  • Mäefinišiga etappidel - Viljandi ja Suure-Munamäe - fikseeritakse lõpuprotokollis kõik võistlejad oma koha ja punktidega. Kõik kohad võetakse ükshaaval fotofinišiga välja.
  • Grupifinišiga etappidel - Kuusalu, Elva, Haapsalu, Pandivere, Tallinn - fikseeritakse lõpuprotokollis oma koha ja punktidega 12 absoluutarvestuse esimest võistlejat. Ülejäänud võistlejate puhul rakendatakse grupifiniši pritsiipi, lähtudes põhimõttest, et ühes grupis finišeerunud võistlejad jagavad omavahel selles grupis välja antud kohtasid ja punkte. Grupi liikmeks loetakse võistleja juhul, kui tema kaotus eessõitjale on väiksem kui 3 sekundit. Näiteks, kui toimub suur grupifiniš etapi võidu peale 50 mehelises grupis, siis 12 esimest saavad oma koha ja punktid. Ülejäänud jäävad aga jagama 13.-50. kohta, jagades omavahel võrdselt ära 13.-50. koha punktid. Saadav punktisaak ümardatakse täisarvuliseks lähtuvalt matemaatika reeglitest.

17.2.    Kui grupifiniši põhimõttel peetaval etapil on mõne vanuseklassi võitja selgitamiseks tarvilik, siis selgitatakse fotofiniši abil vanuseklassi võitja sellest grupist poodiumitseremoonia tarbeks välja. See mõjutab aga ainult konkreetse etapi poodiumitseremooniat, sarja koondarvestusse saab ta siiski kogu grupiga võrdsed punktid.

17.3.    Nii individuaalses kui ka võistkondlikus sarja koondarvestuses lähevad arvesse viis suurimat sarja etappidelt teenitud punktisummat. Punktide võrdsuse korral võetakse paremusjärjestuse selgitamisel aluseks sarja osavõistlustelt saadud esimeste kohtade arv, võrdsuse jätkumisel teiste kohtade arv, seejärel kolmandate kohtade arv jne. Hüpoteetilises olukorras, kus võrdsus säilib ka peale kõikide kohtade läbi vaatamist, otsustab viimase etapi tulemus.

17.4.    Pikal distantsil peetakse paralleelselt nii absoluut- kui ka vanuseklasside arvestust. Punkte väljastatakse absoluutarvestuse protokolli alusel, vanuseklasside arvestus selgitatakse absoluutarvestuse protokollist vastava vanuseklassi võistlejate eraldamise teel.

17.5.    Teemagruppide süsteemiga lühikesel distantsil peetakse absoluutarvestust igas stardigrupis eraldi, andes punkte iga stardigrupi võistlejatele just nende grupi absoluutarvestuse protokolli alusel. Vanuseklasside paremusjärjestus selgitatakse vastava vanuseklassi võistlejate vastava stardigrupi absoluutarvestuse protokollist eraldmaise tee.

17.6.    Võistkondlikku firmade ja klubide arvestusse lähevad etapil kolmed kõrgeimad võistkonna liikmete poolt teenitud individuaalsed punktid, sõltumata sellest, milliselt distantsilt või millise vanuseklassi võistleja poolt need saadud on. Vähema kui kolme tiimi liikme lõpetamise korral loevad kõigi lõpetanud tiimiliikmete punktid.

17.7.    Punkte väljastatakse järgmise tabeli alusel:

 Pikal distantsil
   Lühikese distantsi täisealiste ja  noorte sõidul
Tervisesõidul
Koht
Punktid Koht
Punktid
Koht Punktid Koht Punktid
Koht Punktid
I 500+12 11. 490+2 I 300+12 11. 290+2 n 10
II 499+11 12. 489+1 II 299+11 12. 289+1
III 498+10 13. 488 III 298+10 13. 288
4. 497+9 14. 487 4. 297+9 14. 287
5. 496+8 15. 486 5. 296+8 15. 286
6. 495+7 16. 485 6. 295+7 16. 285
7. 494+6 17. 484 7. 294+6 17. 284
8. 493+5 ...... ...... 8. 293+5 ...... ......
9. 492+4 n≤500 500-(n-1) 9. 292+4 n≤300 300-(n-1)
10. 491+3 n>500 1 10. 291+3 n>300 1
*Punkte väljastatakse absoluutarvestuse protokolli alusel. *Punkte väljastatakse igale võistlussõidule eraldi nende sõidu absoluutarvestuse protokolli alusel.  
*Iga lõpetaja saab 10 punkti.

 

17.8.    Esialgsed tulemused avaldatakse hiljemalt võistluspäevale järgneval päeval võistluste ametlikul koduleheküljel www.aerobike.ee

17.9.    Esialgsetes tulemustes esineda võivate vigade, kaasvõistlejate ebasportliku käitumise või muu analoogse suhtes on osalejatel õigus esitada proteste 6 võistlustele järgneva päeva jooksul. Protestid tuleb esitada e-posti teel juhendi punktis 22.2 toodud aadressidele lähtuvalt kaebuse liigist.

17.10.  Lõplikud protokollid avaldatakse võistluste kodulehel www.aerobike.ee ja teistes asjast huvitatud portaalides hiljemalt 7 päeva peale võistluse toimumist.

17.11.  Peale lõplike protokollide avaldamist laekunud proteste enam ei rahuldata ning tulemusi ei muudeta.

 

18. Velotuuri arvestus

18.1.    Paralleelselt sarja koondarvestusega peetakse ka velotuuri arvestust, kus käsitletakse sarja etappe velotuuri etappidena ning nende ajad summeeritakse.

18.2.    Velotuuri arvestust peetakse eraldi nii pikal distantsil, lühikese distantsi täisealiste sõidus kui ka lühikese distansti noortesõisus.

18.3.    Velotuuri arvestuses osalemiseks tuleb finišeeruda kõigil sarja osavõitlustel ühel ja samal distantsil. Võistlejad, kes mõnel etapil ei osale või katkestavad või osalevad näiteks ühel etapil pika, teisel lühikesel distanstil, loetakse velotuuri arvestuses katkestajateks.

18.4.    Velotuuri arvestust peetakse ainult individuaalses absoluutarvestuses. Eraldi vanuseklasse selles ei arvestata, meeskondlikku arvestust ei peeta.

19. Autasustamine

19.1. Autasustamine etappidel

19.1.1. Auhinnatseremoonia algab ca 30 minutit peale pika distantsi võitja finišeerimist. Juhul kui mõne vanuseklassi autasustatavad pole selleks ajaks finišisse jõudnud, siis saavad nad oma autasu kätte vastavalt kas tseremoonia lõpus või väljaspool tseremooniat.

19.1.2. Autasustamine viiakse läbi esialgsete võistlustulemuste põhjal. Juhul kui protokolle hilisemalt korrigeeritakse, siis mõjutab see ainult sarja koondarvestuse punkte. Etapil väljastatud auhindu ringi ei tõsteta.

19.1.3. Võistlejatele, kes on autasutamise ajaks finišeerinud, on autasustamisel osalemine auhinna saamiseks kohustuslik – hilisemat auhindade väljastamist neile ei toimu. Autasustamisele ilmumata jätmisega loobub võistleja oma auhinnast.

19.1.4. Absoluutarvestuses autasustatakse auhinnameene ja rahalise või esemelise auhinnaga pika distantsi absoluutarvestuse kolme parimat meesvõistlejat ja parimat naisvõisteljat: meestel 1. koht 100€, 2. koht 60€, 3. koht 40€; naistel 1. koht 100€. Täiendavalt autasustatakse auhinnameene ja esemelise auhinnaga lühikese distantsi täisealiste sõidu ja noorte noorte sõidu kolme kolme kiireimat meest ja kiireimat naist.

19.1.5. Vanuseklassides autasustatakse auhinnameenega nii pika kui ka lühikese distantsi kõikide avatud vanuseklasside võitjaid.

  • Pikal distantsil: M-U19, M-U30, M30, M35, M40, M45, M50 ja M55.
  • Lühikesel distantsil: M-U15, M/N-U17, M/N-U19, M/N-U30, M/N30, M/N35, M40/N40+, M45, M50, m55 ja M60+.

19.2. Autasustamine sarja kokkuvõttes

19.2.1. Sarja koondautasustamine toimub sarja finaali, Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu, raames 2. septembril 2018.

19.2.2. Autasustamisel osalemine on auhinna saamiseks kohustuslik. Juhul kui võistlejal autasustamisel osaleda pole võimalik, võib auhinda vastu võtma tulla tema treener või esindaja, ent hilisemat auhindade väljastamist ei toimu.

19.2.3. Absoluutarvestuses autasustatakse auhinnameene ja rahalise või materiaalse auhinnaga pika distansti kuut parimat meest ja kolme parimat naist. Lisaks lühikese distantsi iga võistlusgrupi - täisealised ja noorsportlased - kolme parimat meest ja kolme parimat naist.

19.2.4. Vanuseklasside arvestuses autasustatakse sarja kokkuvõttes auhinnameene ja sümboolse auhinnaga nii pika kui ka lühikese distantsi kõikide vanuseklasside kolme parimat.

19.2.5. Võistkondlikus arvestuses autasustatakse sarja kokkuvõttes auhinnameene ja materiaalse auhinnaga kolme parimat firmade ja klubide arvestise tiimi.

19.4. Autasutamine Velotuuri arvestuses

19.4.1. Etappidel velotuuri arvestuses autaustamist ei toimu. Velotuuri arvestuses autasutatakse ainult sarja kokkuvõttes.

19.4.2. Hooaja kokkuvõttes autaustatakse karikaga velotuuri arvestuses absoluutarvestuse kolme kiireimat meest ja ühte kiireimat naist.

19.4.3. Esemelise auhinnaga autaustatakse velotuuri arvestuses kõiki velotuuri edukalt lõpetanud ehk kõigil seitsmel etapil finišeerunud võistlejat sõltumata tulemusest. Auhinnafond koosneb suurema ja väiksema väärtusega auhindadest, mis jaotatakse velotuuri lõpetajate vahel ära loosimise teel. Auhinna loosimine toimub velotuuri arvestuses koondpingerea alusel - esimesena saab loosikastist omale auhinnaseleli tõmmata velotuuri arvestuse võitja, seejärel teise koha omanik jne.

19.4.4. Auhindade kättesaamiseks on auhinnatseremoonial osalemine kohustuslik. Hilisemat auhindade väljastamist ei toimu.

20. Liidrisärgid

20.1.    Filter Maanteekarikasarjas on kasutusel neli auhinnasärki: sinine, kollane, roosa ja valge. Liidrisärgid väljastatakse pika distatsi absoluutarvestuse protokolli alusel.

  • Sinine särk on Filter Maanteekarikasarja valitseva võitja meistrisärk.
  • Kollane särk on Filter Maanteekarikasarja absoluutarvestuse liidri särk.
  • Roosa särk on Filter Maanteekarikasarja naiste absoluutarvestuse liidri särk.
  • Valge särk on Filter Maanteekarikasarja noortearvestuse liidri särk. Särk omistatakse absoluutarvestuses kõrgeimat positsiooni omavale M-U19 klassi võistlejale.

20.2.    Särgid antakse omanikele üle etapi sekretariaadis vahetult enne sarja osavõistluse starti ning nendega kaasneb õigus startida stardilindi eest.

20.3.    Igale unikaalsele liidrisärgi kandjale väljastatakse korraldaja poolt üks sama värvi liidrisärk. Juhul kui võistleja säilitab särgi kandmise õiguse ka omistamisest järgnevatel etappidel, siis peab ta kandma juba varasemalt väljastatud liidrisärki.

20.4.    Liidrisärgi kandja peab hoolitsema, et liidrisärk näeks esinduslik välja. Kui eelmistelt etappidelt omistatud liidrisärk on purunenud, maha ununenud või lootusetult määrdunud, siis on võistlejal õigus küsida sekretariaadist kordussärki, kuid mitte rohkem kui ühe korra hooaja jooksul.

20.4.    Juhul kui koondprotokolli järgne särgi omanik etapil ei stardi, siis sellel osavõistlusel seda värvi särki välja ei anta.

20.5.    Juhul kui juhendi järgselt kuulub ühele ja samale startijale nii kollane kui ka mõnd muud värvi liidrisärk, siis peab sportlane kandma kollast liidrisärki, loovutades teise särgi kandmisõiguse vastavas reitingus järgmist positsiooni omale startijale.

20.6.    Sarja esimesel etapi väljastatakse ainult sinist värvi liidrisärk.

20.7.    Särgi kandmine on selle juhendijärgsele omanikule kohustuslik ning neid tuleb kanda koos võistlusnumbriga.

20.8.    Täiendavate sponsorlogode või kirjade liidrisärgile lisamine on lubatud vaid Filter Maanteekarikasarja korraldajate kogu eriloaga. Omaalgatuslik särgi kujunduse muutmine on keelatud.

20.9.    Varasematel etappidel ja hooaegadel väljastatud – samuti kingitud, ostetud või laenatud - liidrisärkide kandmine on Filter Maanteekarikasarja etappidel keelatud. Tunnussärki võib kanda ainult selle juhendi järgne valdaja.

21. Muu informatsioon

21.1.    Võistlus viiakse läbi vastavalt UCI võistlusmäärustikule, EJL võistlusreglemendile ja käesolevale juhendile.

21.2.    Noorsportlased, kes omavad EJLvõistlejalitsentsi, peavad järgima võistlusreglemendis määratud ülekandepiiranguid.

21.3.    Kaasvõistleja lükkamine on keelatud. Tagant lükkamist karistatakse kohtunikekogu poolt hoiatuse, rahatrahvi või nii lükkaja, kui lükatava võistleja diskvalifitseerimisega.

21.4.    Filter Maanteekarikasari on rahvaspordiüritus – EJL võistlejalitsents ei ole osalemiseks kohustuslik. Starti on oodatud kõik soovijad.

21.5.    Osavõtt toimub omal vastutusel. Starti asumisega kinnitab võistleja, et on kursis võistlusjuhendiga ning aktsepteerib kõike seal sätestatut, omab võistlemiseks sobilikku tervislikku seisundit ning on teadvustanud endale rattaspordiga kaasnevaid riske. Õnnetuse korral katab iga võistleja tekkinud kahjud ise korraldajale mistahes kahjunõudeid esitamata.

21.6.    Kuigi võistlustrassil on võistlejate liikumine reguleerijate abil muu liikluse suhtes prioriseeritud, pole enamik rajast autoliiklusele suletud. Ratturid on ka ise kohustatud kandma hoolt oma turvalisuse eest ning juhinduma liiklusseadusest. Ilma politsei või turvatöötajate poolse eskordita võistlejad peavad liikuma eranditeta sõidutee parempoolses servas!

21.7.    Kiivri kandmine on eranditeta kohustuslik.

21.8.    Finišijoone korduv ületamine on keelatud. Mitmekordsel finišijoone ületamisel on kohtunikekogul õigus võistlejat distsiplineerida viimase finišijoone ületamise aja finišiprotokolli kandmise läbi.

21.9.  Võistlustel osalejad peavad lugu puhtast ja ausast spordist. Võistlustel kehtivad Eesti dopinguvastased reeglid ja SA Eesti Antidopingul on õigus läbi viia dopingukontrolli kõikide osalejate seas. Täpsem info on leitav http://www.antidoping.ee/sportlasele/harrastajatele/

21.10.  Sarja peasekretär on Kaja Remmelgas (tel. 5028980; e-post:  E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud ), peakohtunik on Raimo Ronimois (tel. 5045168; e-post: E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud )

21.11.  Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu.

21.12.  Peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta.

22. Lisainfo ja tagasiside andmine

22.1.    Filter Maanteekarikasarja koduleht ning ametlik infoallikas on www.aerobike.ee Juhul kui erinevates netiportaalides on üleval mõnes nüansis erinev info, siis kehtib võistluste ametlikul kodulehel olev info.

22.2.    Kontaktid tagasiside andmiseks:

  • E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud – kohtunike tööd ja reglementi puudutavad küsimused ning protestid kaasvõistlejate määrusvastase käitumise osas.
  • E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud – vead protokollides.
  • E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud – tehnilised registreerimist puudutavad küsimused ning saateautode registreerimine.
  • E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud – üldorganisatoorsed küsimused ja ettepanekud.

23. Korraldajad

23.1.    Filter Maanteekarikasarja korraldaja on MTÜ Aerobike Cycling Agency koostöös OÜ Aerobikega.

  • Info: Mihkel Reile (tel. 53422196; e-post: E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud )