Uudised
Jõulukingiks sportlik uusaastalubadus!

 

   Detsember on ikka uusaastalubaduse andmise aeg. Tuleb ju tuttav ette tõotus olla tuleval aastal sportlikum, teha regulaarselt trenni ja elada üldse tervislikumat elu. Samas on hästi teada ka tõsiasi, et enamasti säärased plaanid sõnakõlksuks jäävadki. Et nii ei juhtuks, siis tasub lubadus kindlustada ka pisikese motivatsioonipaketiga - registreerimisega meelepärasele Filter Rattasarjale.

    Jõuluhinnaga Filter Rattasarjade registreering on suurepärane kingitus nii endale kui ka sportlikule sõbrale või pereliikmele. Kuni aasta lõpuni on võimalik seda teha eriti soodsa jõuluhinnaga ning tagada seeläbi motivatsioon ning heas mõttes ka pisike kohustus olla läbi hooaja sportlik.

   Kui soovid sokutada kingituse jõuluvana kingikotti, siis selleks tuleb kingituse saaja registreerida läbi aerobike.ee lehe meelepärasele sarjale. Kingi üle andmiseks saab aga välja printida kujundatud kinkekaardi.

 

  • Jõulukujunudusega kinkekaarti saab alla laadita siit.
  • Neutraalse kujunudsega kinkekaarti saab alla laadida siit.
 
Margus Malva: fatbike'iga on väga mõnus sõita ja tal võib olla palju eeliseid mägiratta ees

EventRent Elamussõitude Sarjas fatbike'ide arvestuses üldvõidu pälvinud Margus Malva on pöördunud „paksratta“ usku.
„Olen fatbike'iga väga palju võistelnud just viimasel hooajal. Sellega lihtsalt on väga mõnus sõita ja olenevalt rajast võib tal olla palju eeliseid tavalise mägiratta ees. Välimus on natukene petlik – sellega saab ka kiiresti sõita. Mul on ka maanteeratas ja FS-ratas, aga nendega olen viimasel ajal järjest vähem sõitnud,“ räägib Malva.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks EventRent Elamussõitude Sarja üldvõidu fatbike'ide arvestuses?
Hooaja alguses ei olnud sellist eesmärki. Kuna esimese etapi võitsin, siis tekkis soov panna ennast proovile ka järgmistel sõitudel. Viimastel etappidel oli juba selge, et mäng käib sarja võidu peale.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Olen ilmselt maastikusõidul vajalike tehniliste oskuste poolest suhteliselt tugev sõitja. Sinna alla võib liigitada nii tehnilise sõiduoskuse kui ka ratta ettevalmistuse ja korrashoiu. Ratast remondin ja seadistan ise ning kunagi ei lähe võistlema konkreetsele rajale sobimatute ülekannetega või lootusega, et äkki ei lagune ära.

Jõudsite kolmel etapil kuuest absoluutarvestuse esikolmikusse. Kui kaugele jäi võit?
Selles sarjas autasustatakse rattaklasside parimaid. Kõiki rattaklasse hõlmava absoluutarvestuse kohtadele väga tähelepanu ei pööranud. Kui aegasid vaadata, siis esimesel etapil olin 3,8 sekundi kaugusel kiireimast. Fatbike'ide arvestuses olin kuuest etapist neljal korral esimene ja kahel korral teine.

Milline etapp Teile kõige rohkem meeldis?
Rummu etapp meeldis oma formaadi poolest ja rada oli mõnusalt tehniline. Hiiumaa öösõit oli selle poolest eriline ja huvitav, et võistlesin esimest korda õhtul pimedas. Paduvihm oli enamus rajatähistuseks pandud küünaldest ära kustutanud ja palju sõltus korralikust rattalambist.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Meelde jäävad kindlasti võidud, mis on tulnud napilt. Fakto Auto Tallinna Rahvasõidul jäi heitlus esikoha pärast finišisirgele.

Miks olete valinud võistlemiseks just fatbike'i?
Olen fatbike'iga väga palju võistelnud just viimasel hooajal, varem eriti mitte. Sellega lihtsalt on väga mõnus sõita ja olenevalt rajast võib tal olla palju eeliseid tavalise mägiratta ees. Välimus on natukene petlik – sellega saab ka kiiresti sõita. Mul on ka maanteeratas ja FS-ratas, aga nendega olen viimasel ajal järjest vähem sõitnud.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Töötan teedega tegelevas ettevõttes projektijuhina. Rattasport on suur hobi, mida võtan väga tõsiselt. Rattaga sõidan keskmiselt kümme tundi nädalas ja aastaringselt. Paljude ratturitest sõpradega saab ka spordiväliseid tegevusi koos teha.

Kuidas kahe hooaja vahel puhkate?
Väga pikki pause rattasõidule ei tee. Fatbike ongi just talvel sõitmiseks väga sobiv. Siis naudime sõpradega rahulikumaid sõitusid. Libedaga sõitmine annab väga palju juurde rattatunnetusele ja on pidev tasakaaluharjutus – maastikusõidul väga oluline asi.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Praegune fatbike on suhteliselt uus ja hetkel vahetada ei plaani. Sama seis on ka teiste ratastega. Jooksvalt vahetan kuluosi ja tahtmise korral võibolla juppe paremate vastu. Samas ega varuosad odavad ei ole, mõistlik oleks ikkagi jõuluvanale ka kiri saata.

 
EventRent Elamussõitude Sarja üldvõitja: rattasõit aitab pea töömõtetest puhtaks pühkida

EventRent Elamussõitude Sarjas üldvõidu pälvinud Tarmo Neemela teenib leiba elektroonikainsenerina. Rattasõitu võtab ta eelkõige hobina, et tööga seotud mõtetest vabaneda. "Mingit treeningplaani ega toitumiskava mul ei ole. Sõidan siis, kui tuju tuleb ja ilm on hea," räägib Neemela. "Tavaliselt leian rattaga sõitmiseks aega ca kahel korral nädalas. Tihtipeale on need mõlemad korrad võistlused. Sellest on seni vormi hoidmiseks piisanud."
Rattasõidu kõrval on Neemelal veel üks sportlik hobi, milles on ta maailma eri paigus võistlemas käies märkimisväärse tähiseni jõudnud.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks EventRent Elamussõitude Sarja üldvõidu?
Registreerisin end kõikidele etappidele, kuna polnud neid radu varem sõitnud ja paigad tundusid huvitavad. Hooaja alguses mul mingeid eesmärke ei olnud. Plaanis oli osaleda kõikidel etappidel ning sõita jõudumööda ka teistes sarjades.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Sarja võitmiseks on eelkõige vaja stabiilsust, mis on ka üks väheseid eeliseid, mis seeniorsportlasel kogemuste kõrval noorte vastu välja panna on. Kõik etapid sai lõpuni sõidetud, tehniliste probleemide tõttu ebaõnnestus vaid Fakto Auto Rahvasõit. Veidi jäi kripeldama ka Maa-alune sõit, kus pidin liidrikohalt kummipurunemise tõttu taanduma ja leppima teise kohaga.

Viiel etapil kuuest jõudsite kahe parema sekka. Kui põhjalik oli ettevalmistus etappideks?
Võtan rattasõitu eelkõige meeldiva lõõgastusena, seetõttu eraldi ettevalmistust ma ühekski sõiduks ei tee. Ühtegi rada eelnevalt vaatamas ei käinud ja ratast ka eraldi ei seadistanud. Sõitsin praktiliselt terve hooaja samas seades rattaga, vahetades välja vaid purunenud või kulunud osi.

Milline etapp Teile kõige rohkem meeldis?
Kõige enam meeldisid Astangu ja Rummu etapid, kuna seal oli kõige rohkem tehnilisi oskusi nõudvaid lõike.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Kindlasti jääb meelde Fakto Auto Tallinna Rahvasõit, kus üsna alguses tuli lahti käiguvahetaja tross ja alles jäi vaid üks, kõige raskem käik. Sellest hoolimata sai lõpuni sõidetud. Busland Öösõit oli ka kindlasti omaette kogemus, eriti sellise ilmaga.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Töötan elektroonikainsenerina. Rattasõit on hobi, mis aitab pea töömõtetest puhtaks pühkida. Mingit treeningplaani ega toitumiskava mul ei ole. Sõidan siis, kui tuju tuleb ja ilm on hea. Tavaliselt leian rattaga sõitmiseks aega ca kahel korral nädalas. Tihtipeale on need mõlemad korrad võistlused. Sellest on seni vormi hoidmiseks piisanud.

Kuidas kahe hooaja vahel puhkate?
Novembrist märtsini ma rattaga ei sõida, kuid üritan olla ühtlaselt heas vormis kogu aasta vältel. Kui lund on, siis talvel tegelen suusatamisega, novembris-detsembris on tulnud tavaliselt mõned korrad rullsuuskadega sõita. Talve jooksul sõidan läbi pea kõik Eesti suusamaratonid, lisaks olen käinud ka üle maailma erinevatel suusasõitudel. Sel aastal saigi täis teise Worldloppet Masteri jagu maratone.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Järgmiseks hooajaks on uus ratas juba olemas. Kuna Eesti Jalgratturite Liit ja Scott tulid välja väga atraktiivse pakkumisega Eesti meistrivõistluste võitjatele, otsustasin selle võimaluse ära kasutada ja uuel aastal sõidan Scott Spark RC900 Pro'ga. Võib-olla jätan teatud sõitudeks ka vana ratta alles.

 
Peeter Tarvis võitis Emmaste Rattamaratoni

Peeter Tarvis näitas Hiiumaal peetud EventRent Elamussõitude Sarja kahel viimasel etapil suurepärast minekut. Laupäeval oli Läti profiklubis Rietumu Banka-Rigas leiba teeniv Pruus parim Kõpus toimunud Buslandi Öösõidul ja täna 45 km pikkusel Emmaste Rattamaratonil. Mägiratturite arvestuses järgnesid Tarvisele kindla vahega Tarmo Neemela ja Peeter Poopuu. Naistest pälvis esikoha Iiris Takel, teine oli Elle Leppik ja kolmas Anneliis Puu.
Sama pikal fatbike'ide sõidul võidutses Kalle Takel, temaga sama aja sai ka Margus Malva. Kolmandana ületas finišijoone Veiko Viira. Naistest oli parim Leila Malva.
Cyclo-crossi distantsil oli esikolmik järgmine: Maario Silm, Raivo Rätte ja Gary Kevin Krõm. Kõiki tulemusi saate vaadata siit.

 
Busland Öösõidu võitis Peeter Tarvis

EventRent Elamussõitude Sarja 5. etapi, Kõpu tuletorni juures peetud Busland Öösõidu võitis mägiratturite arvestuses Peeter Tarvis, kes edestas Tarmo Neemelat 16 sekundiga ja Mick Kenneth Krõmmi 1.10-ga. Naiste arvestuses oli kiireim Iiris Takel, kellele järgnesid Elle Leppik (+2.35) ja Anneliis Puu (+3.49).
Cyclo-crossi ratturite kategoorias moodustasid meeste esikolmiku Maario Silm, Gary Kevin Krõm ja Reio Kivimägi. Fatbike'ide arvestuses võidutses Margus Malva, teine oli Kalle Takel ja kolmas Veiko Viira. Naistest oli parim Kadri Kangur.
Kõiki tulemusi saate vaadata siit. EventRent Elamussõitude Sarja lõpetab täna sõidetav Emmaste Rattamaraton.

 
Hiiumaa rattanädalavahetus pakub unikaalset elamust

EventRent Elamussõitude Sarja lõpetavad järgmisel nädalal Hiiumaal peetavad etapid. 7. oktoobril on kavas Busland Öösõit ja päev hiljem Emmaste 15. Rattamaraton. Busland Öösõidu väiksema treenitusega harrastajatele mõeldud elamussõit algab Kõpu tuletorni juurest kell 20. Tund aega hiljem antakse start võistlussõidule, millest võib osa võtta mägiratta, fatbike'i või cyclocrossi rattaga. Võidusõit kestab kolmekilomeetrisel ringil 30 minutit pluss üks ring.
"Tegemist on ainsa Eestis korraldatava rattavõistlusega, kus pimedal ajal on maalilisel rajal teenäitajateks õueküünlad," rõhutab EventRent Elamussõitude Sarja peakorraldaja Mihkel Reile. "Kuigi rada on tuhande õueküünlaga matkamiseks piisavalt valgustatud, soovitan võistlussõidul osalejatel kasutada ka ratta- või kiivrilampi."
Pühapäeval toimuval Emmaste Rattamaratonil läbitakse 15 km pikkust ringi kolm korda, start antakse kell 13. Viis minutit hiljem pääsevad elamussõidu raames 15 km rajale huvilised, kellel puuduvad sportlikud ambitsioonid. Mõlemal päeval saavad Hiiumaa elanikud osaleda elamussõitudel 1-eurose tasu eest.
Emmaste Rattamaratoni raames toimuvad ka tasuta lastesõidud, ilusa ilma korral püstitatakse tasuta kasutamiseks batuut. Emmaste Rattamaratonil autasustatakse orienteeruvalt kell 15.45 ka EventRent Elamussõitude sarja hooaja kokkuvõtte paremaid.
Tõsisemad rattaspordihuvilised saavad nimetatud nädalavahetusel osaleda Eesti kahel suuremal saarel koguni kolmel rattavõistlusel. 7. oktoobril toimub Saaremaal Marimetsa Kapi viimane etapp Karujärve 7. Rattamaraton. Pärast seda saab sõita praamiga Hiiumaale ja osaleda samal õhtul Buslandi öösõidul ning lõpetada turnee 8. oktoobril Emmaste Rattamaratoniga. Soodushinnaga eelregistreerimine lõppeb 4. oktoobri südaööl.

 
Gert Jõeäärele jääb meelde Võrus sooritatud ilunumber Oskar Nisuga

Viimase etapiga Filter Maanteekarikasarja üldvõidu kindlustanud Gert Jõeäärele jääb hooaeg kindlasti kauaks meelde. Võru Rattarallil koos Oskar Nisuga korraldatud ilu- ja jõunumbrit õnnestub vähestel kogeda. Intervjuus aerobike.ee-le räägib Jõeäär ka sellest, kui suur on võimalus naasta profileeri.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks Filter Maanteekarikasarja üldvõidu?
Kaudselt võib nii öelda küll, sest eesmärgiks oli sõite nautida ja kõige lahedam on ikkagi esimesena üle joone tulla.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Väga libedalt hooaeg ei läinud, sest enne viimast kaht etappi olin üldarvestuses päris kaugel. Võrus ja Tallinnas oli rohkem õnne ning võtsin pea maksimumi.

Võitsite sel hooajal ühe etapi - olite kiireim sarja finaalvõistlusel Fakto Auto Tallinna Rahvasõidul. Enne viimast etappi oli üldliider Teie tiimikaaslane CFC Spordiklubis Kristo Prangel (sai Fakto Auto Tallinna Rahvasõidul tagasihoidliku 23. koha). Kas see oli tiimipoolne korraldus, et üldvõidu peab teenima Gert Jõeäär?
Meil polnud vahet, kas võidu toob Kristo või mina. Enne viimast etappi oli vist parim šanss üldvõidule hoopis Vahur Valvasel, sest kaks kehvemat sõitu ei läinud arvesse. CFC käsk Kristole oli Valvasest eespool olla ja minu ainuke võimalus oli sõit kinni panna. Läks õnneks ja lisaks tuli klubile ka meeskondlik esikoht.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Võrus tegime Oskar Nisuga sellise ilusa numbri, mida juhtub ikka väga harva. Pea terve võistlus oli meie jaoks paarissõit. Tasuks kaksikvõit.

Teenisite aastatel 2013-2016 profileiba Cofidise profiklubis, tänavu sõitsite CFC Spordiklubi värvides peamiselt Eestis. Kui suured on lootused profileeri naasta või otsite nn pehmet maandumist ehk tavatööd?
Kahjuks ei ole mul varianti eliitseltskonda tagasi pääseda. Ent rattasõidust ma veel ei loobu, sest powerit jagub ja lahedamat spordiala ma ei tea.

Kuidas on sel hooajal jagunenud koormus maantee- ja mägirattavõistluste vahel?
Ütleks, et umbes pooleks. Trenni olen teinud vastavalt tujule või sellele, mis võistlus tulemas on.

Hooaeg on põhimõtteliselt läbi. Kas olete juba puhkuselainel?
Jäänud on veel Haanja 100 ehk siis septembri lõpuni hoian end võistlusseades.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Cube ratta sain Veloplusist hooajaks kasutada. Ütleks, et ratas on võib olla isegi parem, kui mul profiaastatel oli. Kahju on sellisest pillist loobuda. Eks näis, mis uus aasta toob.

 
Filter Temposõidu Karikasarja võitjale pakkus suure elamuse noorte areng

Aastaid Filter Temposõidu Karikasarja etappidel kõrgeid kohti saavutanud Kert Martma pälvis tänavu veenva üldvõidu. Tallinna Üülikoolis õppejõuna ja CFC Spordiklubis treenerina töötav Martma tundis isikliku saavutuse kõrval sama head meelt oma kasvandike arengu üle.
"Egerd Enokiga jäi teine paarissõit eriti eredana meelde, sest 16-aastane noormees jättis rajale endast viimasegi jõuraasu ning teab edaspidi, milliseks pingutuseks ta tegelikult suuteline on. Vahel on lihtsalt panna vaja, kuni jalad vähegi veel liiguvad," rääkis Martma.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks Filter Temposõidu Karikasarja üldvõidu?
Jah, kindlasti oli see mul üheks hooaja eesmärgiks.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Järjepidevad ja süsteemsed treeningud läbi aastate, mis on kindlasti tempotaluvuse alustaladeks - juhustega eraldistardist sõidus just palju pistmist pole.

Võitsite sel hooajal koguni neli etappi. Kui põhjalikult igaks osavõistluseks valmistusite?
Sõitsin enamik etappe pigem jooksva vormi pealt. Küll aga valmistusin veidi Eesti-Läti ühiseks finaaliks, mida kindlalt võita tahtsin.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Paarissõit oma õpilastega oli huvitav kogemus, mis toimis neile meeldiva motivaatorina. Just andmaks noortele võimaluse tõeliseks pingutuseks ja saamaks uut kogemust jõuvarude jagamisel - see on vajalik oskus. Egerd Enokiga jäi teine paarissõit eriti eredana meelde, sest 16-aastane noormees jättis rajale endast viimasegi jõuraasu ning teab edaspidi, milliseks pingutuseks ta tegelikult suuteline on. Vahel on lihtsalt panna vaja, kuni jalad vähegi veel liiguvad.

Milline on Teie lemmiketapp?
Pigem meeldivad mulle pikemad etapid ja seetõttu sai lemmikuks finaalsõit.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Töötan CFC Spordiklubis treenerina ja Tallinna Ülikoolis õppejõuna. Rattasporti võtan piisava tõsidusega, et Eestis tulemustele võistelda.

Millistest rattavõistlustest olete sel hooajal veel osa võtnud?
Paljudest: Filter Maanteekarikasari, veel mitmed grupisõidud, mõned maastikusõidud, temposõidud teistes sarjades, maanteesõidu Eesti meistrivõistlused ja eks neid oli veel.

Hooaeg on põhimõtteliselt läbi. Kas olete juba puhkuselainel?
Võistluste kohapealt küll, kuid tasapisi trenni teen ikka.

Millised ettepanekud on Teil Filter Temposõidu Karikasarja korraldajatele järgmiseks hooajaks?
Pirita etapp jäägu - vähemalt üks neist! Meeskonnasõit võiks tagasi tulla. Noortele parem tunnustus tulemuste eest - vanuseklasside võitjad võiks sarja lõppedes ikka medali asemel vähemalt karika saada. See on minu õpilaste tagasiside.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Ikka sama rattaga, saab hakkama. Jõuluvana teab küll, et egas see ratas nüüd ka ainus pole, mis kiirust hoiab. Pigem toogu talvel korralik lumi vahelduseks maha.

 
Gert Jõeäär tõusis viimase etapiga Filter Maanteekarikasarja üldvõitjaks

Filter Maanteekarikasarja finaaletapi, Rae valla teedel peetud Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu võitnud Gert Jõeäär kindlustas ühtlasi ka Eesti suurima maanteeratturile mõeldud sarja üldvõidu. Enne viimast etappi üldarvestuses kolmandat kohta hoidnud CFC Spordiklubi rattur kogus 2679 punkti. Jõeäärele järgnesid Vahur Valvas 2628 ja senine liider Kristo Prangel (CFC Spordiklubi) 2611 silmaga.
Naistest saavutas kokkuvõttes esikoha Mathilde Manuela Nigul (1729), poodiumile tõusid veel Kristin Rõzko (1545) ja Tea Lang (1502). Noorte esikolmiku moodustasid Stefan Lootus (1642; Kuusalu Rattaklubi), Claid Põrk (1586) ja Maik Salla (1531). Võistkondlikus arvestuses pälvis ülekaaluka üldvõidu CFC Spordiklubi 10 523 punktiga, teine-kolmas olid vastavalt Hawaii Express (9751) ja AB Grupp KJK (9549).
Stabiilset osalemist premeerivas auhinnaprogrammis "Kullapada" jäi sõelale 73 vaprat ratturit, kes igaüks auhinna võitis. Loosis osalesid rattasõbrad, kes finišeerisid kõigil kas Filter Maanteekarikasarja või Filter Temposõidu Karikasarja etappidel. Kõiki tulemusi saate vaadata siit.
Uue hooaja Filter Temposõidu Karikasarja ja Filter Maanteekarikasarja etappidele registreerimine algab oktoobris toimuval traditsioonilisel Rattalaadal.
Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu videokokkuvõtte saate alla laadida siit.

 
Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu võitis Gert Jõeäär

Filter Maanteekarikasarja finaaletapi, Rae valla teedel peetud Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu 108 km pikkuse põhidistantsi võitis Gert Jõeäär (CFC Spordiklubi) ajaga 2:24.38. Valitsev Eesti meister grupisõidus edestas nelja sekundiga soomlast Aimo Pyykköneni ja viie sekundiga Viljar Kuljust.
66,5 km naiste sõidul pälvis esikoha Aidi Gerde Tuisk ajaga 1:45.13. Sama ajaga järgnesid talle Elisabeth Ebras ja Kätlin Kukk.
Mägirattavõistlusel (42,5 km) oli meestest parim Taavi Kannimäe (1:27.24). Sama ajaga lõpetasid ka Kristo Sepp ja Henrik Kivilo. Naiste arvestuses moodustasid esikolmiku Mairis Õispuu, Maris Kaarjärv ja Merilin Metsalu.
Hansaviimistluse „Eriti Kõva Tegija“ arvestuses, kus liideti mägirattasõidu ja lühikese maanteesõidu ajad, said võrdse aja Kannimäe ja Henno Puu. Kannimäele kindlustas võidu parem koht MTB sõidus. Naistest pälvis samas arvestuses esikoha Õispuu.
Esmakordselt kavas olnud rulluisuvõistlusel oli kiireim Ilja Ostsepkov (26.34). Teise-kolmanda koha teenisid vastavalt Gerth Kivima (26.36) ja Jaanus Ritson (27.08). Naistest oli parim üldarvestuses seitsmendana lõpetanud Enel Kõrva. Kõiki tulemusi saate vaadata siit.

 
Laupäeval on Peetri alevikus ja Vana-Tartu maanteel liiklus SULETUD!

Seoses laupäeval toimuva Fakto Auto Tallinna Rahvasõiduga on liiklus Peetri alevikus ja Vana-Tartu maanteel suletud.
Kella 8-st kuni 19-ni on liikluseks suletud Pargi tee. Teistel võistlustega kattuvatel teedel on liiklus avatud, kuid esineb lühiajalisi seisakuid.
Ajavahemikel kell 13:00-14:30 on seoses rulluisuvõistlusega suletud ka Peetri pargi ümber kulgevad teed ning Vana-Tartu maantee Peetri tuuliku ja Järeveküla kooli vahel.
Peetri pargi ümbrus jääb suletuks ka vahemikus 16.45-18.30 seoses lastesõitudega. Bussid on terve päeva suunatud ümbersõitudele, kus nad peatuvad tavapäraste peatuste asemel ajutistes peatustes. Täpne liikluskorraldus on nähtav käesoleva teatega kaasas oleval liikluskorraldusskeemil. Korraldajad paluvad sõidukijuhtidel järgida liiklusreguleerijate märguandeid.

 
Filter Maanteekarikasarja hooaja lõpetab Fakto Auto Tallinna Rahvasõit

Filter Maanteekarikasarja üheksas hooaeg lõppeb laupäeval peamiselt Rae valla teedel toimuva Fakto Auto Tallinna Rahvasõiduga, mis pakub sõidurõõmu nii mägi- kui ka maanteeratturitele ning sel aastal esmakordselt ka rulluisutajatele.
Võistluslinnak asub jätkuvalt Peetri kooli ees. 26 ja 40 km pikkuste mägirattasõitude rada viib osalejad sarnaselt eelmiste aastatega Ülemiste järve ja Männiku karjääri ümbrusesse, kuid mitmekesine maastik võimaldab maha märkida uue trassi.
Maanteesõidus, mis viib ratturid mööda Vana-Tartu maanteed Jürini ning sealt edasi Peningisse ja Vaidasse, saab valida 107,8 ja 66,5 km radade vahel. Eelpool nimetatud kohtades annavad ratturitele hoogu juurde ergutuspunktid.
„Oleme ainus rattavõistlus Eestis, mis pakub kombineeritud distsipliinide arvestust. Hansaviimistluse Eriti Kõva Tegija võistluses peetakse nendele meestele ja naistele eraldi pingerida, kes läbivad alguses pika mägirattadistantsi ning seejärel lühema maanteesõidu. Ajad summeeritakse ja paremad saavad auhinna,“ tutvustab Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu peakorraldaja Mihkel Reile.
Peetris toimuvad alates kella 17-st ka lastesõidud ja vihmavaba ilma korral püstitatakse kõigile tasuta kasutamiseks suur batuut. Võistluskeskuses aitavad meeleolu luua noortebänd Hommage (kl 11.30) ja tüdrukuteduo Kapriiz (kl 14.45).
Eelmisel aastal võitis Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu põhidistantsi Israel Cycling Academy profiklubi esindav Mihkel Räim. Erinevatel sõitudel osales kokku ligi 1000 ratturit. Filter Maanteekarikasarja kokkuvõttes hoiab liidrikohta Kristo Prangel (CFC Spordiklubi). Võiduvõimalused on ka Vahur Valvasel ja Gert Jõeäärel (CFC Spordiklubi).
Esmakordselt kavas oleval 15 km pikkusel rulluisudistantsil osalejad läbivad kolm ringi, põigates mööda Vana-Tartu maanteed sõites ka Järvekülla.
Kell 17.15 algavad võistluskeskuses Filter Temposõidu Karikasarja ja Filter Maanteekarikasarja hooaja koondautasustamised.

 


Leht 1 / 42