Filter Temposõidu Karikasarja esimese hooaja üldvõitja Andre Aduson soovitab soojalt rattasõpradel, eriti aga noortel Filter Temposõidu Karikasarjast ja Filter Maanteekarikasarjast osa võtta. Eestis pole maanteevõistlusi ülemäära palju ja olemasolevaid tuleks maksimaalselt ära kasutada.

Teie olete Filter Temposõidu Karikasarja esimese hooaja üldvõitja. Mis kümne aasta tagusest ajast meenub?
Üldvõit! Hooaja alguses oli enesetunne hea, võis võidu sõita, hooaja teine pool oli paras kannatamine. Kindlasti ka kiire paarissõit koos Ervin Korts-Lauriga.

Miks olete nüüd võistlusspordist tagasi tõmbunud?
Töötan treenerina CFC Spordiklubis ja kahel rindel ei ole soovi võidelda.

Milline on Teie hinnangul Filter Temposõidu Karikasarja ja Filter Maanteekarikasarja roll Eesti rattakalendris?
Vaadates võistluskalendrit, siis maanteeratta võistluste arv võrreldes maastikuratta võistlustega on oluliselt kahanenud. Minu hinnangul on tegemist kvaliteetsete võistlussarjadega ja maanteeratta võidusõitude kohapealt on mõlemad võistlussarjad olulised.

Kas temposõitu peaks rattaringkondades rohkem väärtustama?
Eraldistart on kindlasti raske rattaspordi distsipliin ja paljudele see ei meeldi. Noorsportlaste jaoks on eraldistart oluline, kuna seda sõites õpib väga hästi enda individuaalseid võimeid tundma. Väärtustama peab, ületähtsustada ei tohi.

Sel aastal on koos finaaliga kavas seitse etappi. Kas võistlusi võiks olla rohkem või on see optimaalne arv?
Arvan, et seitse etappi on piisav.

Temposõit tundub olevat ehteestlaslik ala, mis nõuab suurt pingutamist ja kannatamist ning tuima töö tegemist. Eraldistardis saadab tavaliselt
edu suurema kondiga rattureid. Kas see sobib meile paremini kui grupisõit?
Arvan, et see ei ole nii. Hea rattur saab mõlemal distsipliinil hakkama.

Mulle on kõrvu jäänud, et Eesti noored ratturid ei kipu nii usinalt Prantsusmaale amatööriks minema kui omal ajal näiteks Jaan Kirsipuu ja Rein Taaramäe. On sel jutul tõepõhi all?
Hetkel on meil amatööridena välisklubides sõitmas kümmekond mees- ja kaks naissportlast. Tundub, et soov sõita amatöörklubides on natukene tagasihoidlikum küll. Loodetavasti on neil noortel, kes välismaal sõidavad, soov saada profiks. Häid noori on juunioride vanuseklassist peale tulemas ja usun, et lähiaastatel on meil seis ilusam.

 

Põhja-Eesti suurima rattavõistluse, Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu stardi- ja finišilinnak kolib tänavu uude kohta. Kui eelmistel aastatel on võistluskeskus asunud Peetri aleviku koolimaja ees, siis nüüd kogunetakse Ülemiste Citysse Valukoja tänavale.
Ülemiste City on väga kiiresti arenev piirkond ja praegu peamiselt ärilinnakuna tuntust kogunud alal on võistluse läbiviimiseks hea infrastruktuur. Osalejatel on seal suurepärased parkimisvõimalused ja võistluse ajal ei pea liikluskorralduses suuri muudatusi tegema.
2. septembril toimuva Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu rada jääb enamjaolt samaks mullusega, kuid täpsem trass pannakse paika siis, kui on teada teetööde toimumise ajad. Valdav osa rajast jääb Rae ja Raasiku valla territooriumile.
Eelmisel aastal võitis Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu põhidistantsi Gert Jõeäär, naiste sõidul oli kiireim Aidi Gerde Tuisk.

 

Sõbrakuul innustame naisi tegema sõprust ka rattaspordiga! Nimelt loosib AeroBike kolmel järjestikkusel veebruarikuu neljapäeval kõigi 2018. aastal registreerunud naiste vahel välja auhindu! Loosimised toimuvad 8., 15. ja 22. veebruaril.

Kõigil kolmel loosimisel lähevad loosi kõik kolm järgnevat auhinda:

 

Need kes registreeriivad juba kuu alguses, ent kellele esimesel loosimisel õnn ei naerata, osalevad ka järgmistel loosimistel. Seega, mida varem registreerid, seda suurem on võiduvõimalus!

Loosimisel osalemiseks ei pea tegema midagi muud, kui vaid sooritama hooajaregistreerimise kas Filter Temposõidu Karikasarjale, Filter Maanteekarikasarjale või Filter Maanteejooksudele!

 

Uuel aastal asendab EventRent Elamussõitude Sarja maastikurattasõpradele mõeldud AeroBike Maastikukolmik, mis nagu nimigi ütleb, koosneb kolmest omanäolisest etapist.
Esimene üritus algab 29. aprillil Tallinna kesklinnas ja kujutab endast enduro formaadis sõitu. Teine üritus leiab aset 2. septembril Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu raames ja osalejad saavad end proovile panna 40 km pikkusel maratonil.
Hooajale pannakse punkt 6.-7. oktoobrini toimuval Hiiumaa Rattanädalavahetusel. Avapäeval on Kõpu tuletorni ümbruses kavas Eestis ainulaadne Öösõit ja teisel päeval peetakse Hiiumaa vanim rattaüritus, Emmaste Rattamaraton. Igal etapil on kavas eraldi arvestus fatbike'i omanikele ja omaette saavad sõita ka rahulikku kulgemist eelistavad rattasõbrad.
AeroBike Maastikukolmikul on küll velotuuri põhimõttel koondarvestus ja liidrisärgid, kuid olemuslikult on tegemist siiski pigem kolme eraldiseisva üritusega, mida tasub sõita ka siis, kui kõigile etappidele ei jõua.
Jõuluhinnaga eelregistreerumine AeroBike Maastikukolmikule ning Filter Temposõidu Karikasarjale ja Filter Maanteekarikasarjale lõppeb käesoleva aastaga ehk pühapäeva südaööl.

 

Filter Temposõidu Karikasari pakub uuel hooajal osalejatele mitmeid olulisi uuendusi. Tulles vastu kogenud ratturite soovile lisanduvad sarja üldarvestusse seenioridele uued vanuseklassid: M/N35, M/N45, M/N55, M/N65 ja M/N75. Seega on Filter Temposõidu Karikasarjas kokku 17 vanuseklassi meestele ja 17 vanuseklassi naistele – tegemist on vanuseklasside rohkeima rattasarjaga Eestis!
„See annab seenioridele võimaluse võrdsemate kaasvõistlejatega võimeid võrrelda ja kõrgete kohtade püüdmine lisab kindlasti motivatsiooni,“ lausus Filter Temposõidu Karikasarja peakorraldaja Mihkel Reile.
Kuuest tavaetapist ja finaalvõistlusest koosneva Filter Temposõidu Karikasarjaga liitub Maardu, mis asendab teist Pirita osavõistlust. 8. augustil toimuv etapp on eriline selle poolest, et rada sisaldab Ülgase tõusu. Tegemist on Põhja-Eesti ühe raskeima mäega.
„Meil on olnud tavaks pakkuda igal aastal osalejatele uut rada. Kuna seniste koostööpartneritega on olnud väga hea koostöö, ei tahtnud me ühestki etapist lõplikult loobuda. Osalejad sellest ainult võidavad, sest hooaeg tuleb varasematest mitmekesisem,“ selgitas Reile.
Paralleelselt Filter Temposõidu Karikasarja etappidega jätkub ka Filter Maanteejooksude Sari, kus iga kord on kavas 5 km distants.


FILTER TEMPOSÕIDU KARIKASARI 2018

2. mai eraldistart Jüri 15 km
16. mai paarissõit Kiili 25 km
30. mai eraldistart Pirita 10 km
13. juuni eraldistart Jüri 15 km
25. juuli paarissõit Kiili 25 km
8. august eraldistart Maardu 10 km
FINAAL 26. august eraldistart Ikla/Ainaži 25 km

 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL