Kristjan Oolo: Peloton on ainus klubi Eestis, kes üritab ühise eesmärgi nimel mõtestatult tegutseda

Filter Maanteekarikasarja üldarvestuse võitja Kristjan Oolo tõstab saavutusest rääkides esile koduklubi Pelotoni tegevust. „Peloton on sisuliselt ainus klubi Eestis, kes sõidab meeskonnana ja üritab ühise eesmärgi nimel mõtestatult tegutseda,“ kinnitab Oolo. „Meil on tekkinud klubi Pelotoni näol hea sõpruskond, kes on võistlusrajal ühtne ja leiab ka aega pärast sporti ühisteks tegevusteks. Eks see meie trump olegi. Tulemused on lihtsalt kirss tordile.“


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks Filter Maanteekarikasarja üldvõidu?
Hooaja alguses ei olnud küll see omaette eesmärk. Pärast esimest kahte edukat starti muutus fookus etappidelt kokkuvõttele.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Sarju ja kokkuvõtteid saab võita ikka läbi stabiilsuse. Samuti oli mul konkurentide ees eelis ka võistkonna näol. Peloton on sisuliselt ainus klubi Eestis, kes sõidab meeskonnana ja üritab ühise eesmärgi nimel mõtestatult tegutseda.

Te ei võitnud sel hooajal ühtegi etappi. Kus esikohale kõige lähemal olite?
Kõige lähemal võidule olin hooaja avavõistlusel Kuusalus, mille lõpetasin teisena. Sõitsime seal kolmekesi 10 km enne lõppu minema. Finišiks sättisin ennast Eesti kiireima mehe Martin Laasi taha, aga sel päeval ei olnud tal jalga. Jäin liiga kauaks tema minekut ootama ja soomlane Jesse Kaislavuo võttis kahe eestlase ees võidu. Klassika!

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Kõige kentsakam olukord oli hooaja esimesel sõidul Ülenurme-Haaslava Rattarallil, kus juba enne starti hakkas vaikselt viltu vedama. Umbes viis minutit enne starti suutsin soojendusel rehvi lõhkuda. Õnneks olin stardile piisavalt lähedal ja jõudsin jooksu ära vahetada, kui ka õigel ajal joonele jõuda. Võistluse ajal oli 5-6 kraadi sooja ja kui viimasel ringil hakkas rahet ja vihma kallama, siis muutus võidusõit pigem sõbralikuks kiireks kojusaamiseks. Mingil hetkel olid käed nii läbikülmunud, et pärast ebaõnnestunud katseid võtta tagataskust geeli, pidin lõpuks paluma konkurendi Vahur Valvase abi.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Töötan hetkel finantsjuhina. Rattasport on meeldiv hobi ja ajaviide. Meil on tekkinud klubi Pelotoni näol hea sõpruskond, kes on võistlusrajal ühtne ja leiab ka aega pärast sporti ühisteks tegevusteks. Eks see meie trump olegi. Tulemused on lihtsalt kirss tordile.

Järgmise aasta Filter Maanteekarikasarja esialgses kalendris pole Tabasalu Rattarallit. Suurendab või vähendab see asjaolu Teie võimalusi sarja üldvõitu kaitsta?
Etapi toimumiskohtadest ei sõltu kindlasti minu üldvõidu kaitsmine. Suuremat rolli mängib motiveeritus teha piisavalt trenni. Tabasalu Rattaralli oligi minu jaoks üks igavamaid etappe, mis sageli on lõppenud grupifinišiga. Ei ole vaja luua olukordi, kus lõpus peavad võidu nimel heitlema väga erineva taustaga sportlased. Pigem võiks tuua võistlusi künklikumale maastikule näiteks Jõgevale või Otepääle.

Hooaeg on põhimõtteliselt läbi. Kas olete juba puhkuselainel?
Minu jaoks lõppes hooaeg Fakto Auto Tallinna Rahvasõiduga ehk sisuliselt juba kaks kuud ei ole rattaga sõitnud. Üldiselt ma ei ole sügisel ja talvel kunagi väga rattaga sõitnud. Talvel mängin sõpradega saalis jalgpalli, käin jõusaalis ja suusatan, et hoida vaim värskena. Niimoodi on kevadeks rattaisu oluliselt suurem ja on lihtsam alustada uue hooajaga.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Sama rattaga on juba kolm hooaega sõidetud ja ehk on see ka natukene moraalselt väsinud, aga ratta pärast tuulest maha ei jää ja plaanin ikka panustada senisele ratsule.