Ivo Suur - Filter Temposõidu Karikasarja võitja 2014, 2015 & 2016

   Ivo Suur võitis Filter Temposõidu Karikasarja hooajal 2014, 2015 ja 2016. Järgnevalt temaga esimese võidu järel jaanuaris 2015, teise võidu järel detsembris 2015 ning kolmanda võidu järel novembris 2016 tehtud intervjuud:

 

November 2016 - kolmanda võidu järgne intervjuu:

Võita Filter Temposõidu Karikasari kolm aastat järjest – imeline! Kas kolmas võit maitseb sama magusalt kui esimene?
Esimene on ikkagi erilisem, kuid võit on võit ja kolm aastat järjest poodiumi kõrgeimale astmele tõusta, jääb tulevikus teistele üle tegemiseks.

Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks kaitsta Filter Temposõidu Karikasarja üldvõidu?
Siin sarjas olen alati startinud põhimõttega, et saada tugev treening ja panna enda võimed proovile. Nii ka sel hooajal. Näiteks startisin teisel paarissõidu etapil üksinda, et temposõidu Eesti meistrivõistlusteks vormi testida. Tuleb välja, et pingutused on olnud võitmise väärilised.
Kuna seekord jäi üks etapp vahele, siis tekkis sarja võitmise teoreetiline võimalus ka teistel. Et üldvõit oli minu jaoks käeulatuses, siis ei tahtnud seda niisama kergelt ära kinkida ja kindlaks vormistamiseks startisin ka viimasel etapil Lätis.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Arvan, et edu taga ei ole midagi erilist. Tavapärased regulaarsed treeningud ja keskendumine oma sõidule.

Võitsite sel aastal neli etappi. Milline esikoht kõige suuremat naudingut pakkus?
Hindan kõiki etappe samamoodi.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Temposõit on mõnes mõttes igav distsipliin. See tähendab, et väga palju sündmusi seal aset ei leia. Seega Filter Temposõidu Karikasarjas ei oskagi midagi märkimisväärset välja tuua.

Kui palju hooaja jooksul eraldistarti harjutate?
Eraldistardiks ma spetsiaalselt trenni ei tee, kuid sellegipoolest tegin suvel enamik treeninguid eraldistardi rattal, et valmistuda triatloniteks.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Igapäevaselt töötan IT-alal ja trenni teen siis, kui on aega. Rattaspordi ja ka muude spordialadega on nii, et kui ma kuskil ennast stardijoonele sean, siis üritan anda maksimumi.

Hooaeg on põhimõtteliselt läbi. Kas olete juba puhkuselainel?
Viimane tõsisem võistlus oli minu jaoks Tartu rattamaraton. Sealt edasi olen võtnud vabamalt ja treeninud siis, kui tahtmist on. Korra käisin veel cyclo-crossi Eesti meistrivõistlustel, et proovida, millega siis ikkagi tegemist on. Kuna hetkel on käsil palju muud, mis võtab kõvasti aega, siis tõenäoliselt enne detsembrit ma pühendunult treenima ei jõua hakata.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Sama rattaga ei jätka ning kui kellelgi on huvi, siis võib kontakteeruda ja uurida, mis imeloom see viiel hooajal võidu toonud ratas on. Olgu öeldud, et sama rattaga võistles ka kahekordne Filter Temposõidu Karikasarja üldvõitja Ervin Korts-Laur. Uue ratta leidmisel tuleb loota pigem iseendale, klubile ja tänuväärsetele toetajatele ning kui ilmaga samamoodi edasi läheb nagu viimastel talvedel, siis on jõuluvanal rohkem jalgratast vaja kui minul.

 

Detsemer 2015 - teise võidu järgne intervjuu:
Teist sai esimene rattur, kes võitnud ühel aastal Filter Maanteekarikasarja ja Filter Temposõidu Karikasarja. Kumb esikoht Teile suuremat rahulolu pakkus?
Filter Maanteekarikasarja võit oli kindlasti magusam, sest seal oli konkurents väga tihe ning häid sõidumehi palju. Grupisõidus on kordades raskem olukorda kontrolli all hoida, sest tihtipeale ei sõltu kõik sinust endast. Eraldistardis on asi väga lihtne – oled ainult sina ise ja aeg.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Suutsin läbi terve hooaja näidata stabiilseid tulemusi. Olin kõikidel etappidel otsustavatel hetkedel sündmuste keskel ja võtsin vajalikud punktid ära.

Kas mõlema sarja võidu seadsite eesmärgiks ka enne hooaega?
Filter Temposõidu Karikasarja läksin sõitma nagu alati – annan endast parima ja kui sellega kaasneb võit, siis on kena. Igal etapil olin stardijoonel mõttega, et kas suudan saavutada paremaid näitajaid kui eelmisel korral ning seeläbi saada aimu enda võimetest ja vormist. Filter Maanteekarikasarja võitmisele olin vilksamisi mõelnud küll, kuid selgem siht sai paika alles pärast Tabasalu Rattarallit, kui tõusin sarja liidriks. Sealt edasi oli igal võistlustel tehtud käik hoolikalt läbi mõeldud.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Kindlasti Tabasalu Rattaralli võitmine. Sõitsin 10 kilomeetrit enne lõppu sõidu alguses peapundist põgenenud jooksikutele järgi ning napsasin soomlaste ees võidu. Samuti jään meenutama Filter Maanteekarikasarja viimast etappi Võrus, kus suutsime klubiga teha perfektse töö. Opel Thule ProTeam sai meeste, naiste (Liisa Ehrberg) ja meeskonnaarvestuse üldvõidu.

Kui tõsiselt rattasporti võtate?
Starti tulen alati plaaniga võidelda kõige kõrgemate kohtade eest. Minu elustiiliks on sport, kuid siiski treenin ja võistlen vaid nii palju, kui tervist on antud ja töö kõrval aega jääb. Minu lõppenud hooaja kilometraaž oli 10 000 km. Igaüks hinnaku ise, kui tõsine number see on. Kui suudad kõik vajaliku kvaliteetselt ära teha, siis saavutad tulemusi ka üsna keskpärase treeningkoormusega.

Järgmisel aastal Filter Maanteekarikasari kasvab, kalendrisse lisandub Mulgi Rattaralli. Kas trass ja kavandatav mäefiniš sobivad Teile?
Viljandi piirkond on mulle alati meeldinud ja sobinud ning sealse kurikuulsa tõusuga tuleb nii mõnigi hea mälestus meelde. Kindlasti saab põnev sõit olema.

Filter Temposõidu Karikasarjas vahetab Tabasalu etapi välja Kiili osavõistlus. Olete üldse seal võistelnud ja mida Kiili etapilt ootate?
Korraldajate seisukohast saan täiesti aru, miks Tabasalu etapi läbiviimine üsna ebamugav võis olla, kuna liiklus on sealkandis päris tihe. Kiilis ma kunagi võistelnud pole. Ootan siledat ja kiiret etappi, et ikka suuremaid kiiruseid saavutada.

Tänavune talv on olnud ratturite vastu sõbralik. Olete saanud ilmselt korralikult trenni teha ja uueks hooajaks kilometraaži koguda.
Hooaja lõppedes ma ratast praktiliselt terve kuu ei puutunud. Tegin kõike muud. Novembri lõpust alates olen vaikselt hakanud sõitmas käima, kuid võtan asja siiski veel rahulikult. Kui ilm ikka sõitmist ei soosi, siis vägisi välja ei lähe ning pigem ujun või rassin jõusaalis. Ettevalmistusperioodil on mulle alati meeldinud ka jooksmas käia, kuid praegu on see välistatud, kuna viimased kaks kuud on mind lihase/liigeseprobleem vaevanud. Teen aktiivselt spetsiaalseid harjutusi ning loodan, et uuest aastast olen taas võimeline ka jooksma.

Kas jätkate samade ratastega või on jõuluvanalt oodata uusi sõiduvahendeid?
Jõuluvanalt on oodata uut panni ning võib-olla ka head paremat kraami, mis aitaks organismil meie talve üle elada (naerab). Sõiduvahenditega toetab mind Veloplus – grupisõitudes kasutan Merida Reactot ja temporattaks on kunagi Ervin Korts-Lauri käsutuses olnud 2008. aasta Treki tippmudel. Järgmiseks hooajaks teen sellele rattale põhjaliku uuenduskuuri.

 

Jaanuar 2015 - esimese võidu järgne intervjuu:

   Kui tähtsaks peate Filter Temposõidu Karikasarja üldvõitu oma senises karjääris - kas sarja esikoht mõjutas Teie karjääri kulgu?
Karjäärist siin muidugi rääkida ei saa, pigem ikka aktiivne harrastaja, kelle jaoks sport on elustiili vältimatu komponent. Kindlasti tegi sarja üldvõit head meelt, kuid see ei olnud esmane eesmärk. Pigem tahtsin igal korral endast maksimumi välja pigistada ning võit selle juurde oli magus boonus.

   Milline seik on Teile enim mällu sööbinud?
Võib-olla kõige rohkem rahulolu ja meelehead pakkus viimane etapp Pirital, kuhu läksin eesmärgiga raja rekord üle sõita ning sain sellega ka edukalt hakkama: 12:49.56 46.77km/h. Arvestades enda võimekust ja treenitust ei ole see üldse paha tulemus.

   Kui tähelepanelikult jälgite Filter Temposõidu Karikasarja ümber toimuvat? Kas hoiate end sarja tegemistega aktiivselt kursis?
Eks ma ikka jälgin ja loen. Tundub, et saabuval hooajal on päris põnevad uuendused tulemas: kiipidega ajavõtt ning meeskonnasõidu asendamine paarissõiduga. Arvan, et need muudatused pakuvad elevust nii osalejatele kui ka pealtvaatajatele.

   Millises eluvaldkonnas end teostate ehk kuidas leiva lauale toote?

Igapäevaselt töötan ja õpin IKT (info- ja kommunikatsioonitehnoloogia) valdkonnas ning üsna tihti tuleb tööd teha ka öösiti.  Seega pean endale üsna täpselt selgeks tegema kuna ja kus ma treenida ning võistelda saan.

   Kas ja miks soovitaksite tänastel noor- ja harrastussportlastel Filter Temposõidu Karikasarjas osaleda?
Temposari on hea vaheldus kõigi teiste võistluste kõrvale. Siin võistleb igaüks eelkõige iseendaga, pannes proovile füüsilise võimekuse ning tahtejõu. Kindlasti võib seda võtta ka tugeva treeninguna, mida muidu vähemalt korra nädalas teha võiks. Miks mitte teha seda just võistluse raames, kus üldjuhul on inimesed võimelised rohkem pingutama kui seda trennis suudetakse. Vahet ei ole, kas oled noor või vana, algaja või tippharrastaja, vaheldust ning põnevust pakub see kindlasti.

   Teie sõnum rattarahvale!
Hoidke silmad lahti, arvestage üksteisega ning me kõik tunneme end võistlustel palju turvalisemalt! Ohutut sportimist!