Uudised
Filter Temposarja avaetapil püstitati rajarekord!

Jüris peetud Filter Temposarja 12. hooaja avaetapil pälvis 15 km eraldistardis esikoha Artjom Mirzojev (CFC Spordiklubi), kes läbis distantsi ajaga 19.08 (keskmine kiirus 47 km/h). Tegemist on rajarekordiga. Eelmine tippmark 19.22 kuulus eelmisest aastast Norman Vahtrale.
Mirzojevile järgnesid Harri Sokk (19.26; Tabasalu TK) ja Filter Temposarja kahe eelmise hooaja võitja Kert Martma (19.40; CFC Spordiklubi). Kiireim naine oli üldarvestuses 38. aja saanud Liisi Rist (21.37; Pyssid). Osales 215 ratturit.
Rattavõistlusele järgnenud 5 km eraldistardist jooksudistantsil pälvis esikoha valitsev üldvõitja Bert Tippi (CFC Spordiklubi) ajaga 16.07, mis jääb talle kuuluvale rajarekordile 13 sekundiga alla. Teine-kolmas olid vastavalt Janar Juhkov (16.29; Treeningpartner) ja Kaspar Vaher (16.52; CFC Spordiklubi).
Parimaks naiseks tõusis kokkuvõttes 11. koha saanud Klarika Kuusk (20.18; Treeningpartner). Startis 35 jooksjat, tulemusi saate vaadata siit.
Filter Temposarja teine etapp toimub 15. mail Maardus, kus on kavas 10 km eraldistart ja 5 km jooks.

 
Filter Temposarja avaetapil tuleb tuline legendide duell

Kolmapäeval Jüris peetaval Filter Temposarja avaetapil saab näha legendide duelli, kui 15 km distantsil võtavad mõõtu sarja kahe viimase aasta võitja Kert Martma (CFC Spordiklubi) ja enne seda kolmel hooajal järjest võidutsenud Ivo Suur (ProShop Team).
Mullu pälvisid Jüris kolmikvõidu Cycling Tartu ratturid eesotsas Norman Vahtraga, kes püstitas rajarekordi 19.22,1. Martma oli neljas ja teda võib favoriidiks pidada ka tänavu. Suur ütles, et võtab pingutust kui head ettevalmistust triatlonivõistlusteks. Tema peaeesmärk on teha hea tulemus juuni keskel toimuval Ironman 70.3 Otepääl.
Võib juhtuda, et nimetatud võistlus jääb töö kõrvalt profisportlase kombel treeninud Suurele viimaseks jõuprooviks kõrgemal tasemel. "Tahaksin sporti vabamalt võtta. Elus on ka palju muud huvitavat teha. Jätkan treenimist väiksemate koormustega ja käin võistlustel õhkkonda nautimas ega mõtle nii palju tulemusele. Plaanis on ka rohkem reisida," rääkis Suur.
Täna südaööl lõppeb Filter Temposarja avaetapile soodushinnaga eelregistreerimine. Kirja on end juba pannud ligi 200 ratturit ja üle 30 inimese, kes panevad end proovile 5 km jooksudistantsil. Kolmapäeva õhtuks lubatakse Jürisse 15 soojakraadi ja nõrka edelatuult. Rattadistantsi start on avatud kl 17.15-19.30. Jooksurajale pääseb kl 19.35-19.50.

 
Legend Ervin Korts-Lauri edu saladus: trenn oli enne trenni tehtud

Ervin Korts-Lauri nimi on Filter Temposarja ja Filtermaanteekarikasarja ajalooraamatus tähtsal kohal. Kümme aastat tagasi sai temast esimene rattur, kes pälvinud üldvõidu mõlemas sarjas. Suvel 33-aastaseks saav Korts-Laur on mõnda aega võistlusspordist taandunud ja tema elus on esikohal muud väärtused. AeroBike pressiteenistus otsis mehe üles ning üheskoos meenutati vanu häid aegu ja vaadati tulevikku.

 

Ervin Korts-Laur, Sa võitsid Filter Temposarja, toonase nimega AeroBike.ee Temposõidu Karikasarja aastatel 2009-2010. Sinu esimesest võidust möödub tänavu kümme aastat. Mis Sulle esimesena toonasest ajast meenub?
Oli meeldiv Eestis tagasi olla ja Proklubi all võistlustel osaleda. Nauditav aeg, mis sai peamiselt sporti tehes veedetud.

Sa olid tuntud selle poolest, et olid super hea temposõitja, ent mitte nii särav grupisõitudes. Sellest hoolimata õnnestus Sul 2009. aastal teha kuldne duubel ning võita ka Filter Maanteekarikasarja, toonase nimega Eesti Maanteekarikasarja esimene hooaeg. Kumba neist võitudest tagasi vaadates olulisemaks pead?
Temposõit oli mulle huvitavam, sest seal tuleb rajal sõltumatu olla ja oma ressursse viimase meetrini kasutada.

Oma võiduaastatel olid Eesti temposõidu suveräänne valitseja, kes saavutas sisuliselt legendi staatuse. Kas teadsid, et vanemad temposõitjad meenutavad ja toovad siiani noortele eeskujuks Sinu toonast taset?
Ilmselt need viimasel minutil maalt Kalevi Jalgrattakooli trenni sõidud andsid eeldused. Igal korral sõitsin minut hiljem välja ja ikka jõudsin õigeks ajaks kohale. Põhimõtteliselt oli trenn juba enne trenni tehtud. Ma ei tooks eeskujuks tulemusi, vaid pigem läbi selle nähtavat kirge. Seejuures võiks kindlasti jääda ikka inimeseks ja oma piire teatud võtetega mitte ületada.

Viimastel aastatel pole Sind enam rattaradadel näha olnud. Miks oled rattaspordist taandunud?
Elu tuli peale, kõik võlad sai paari aasta jooksul rohkem kui tasa tehtud. Õppisin nii Tallinna tehnikaülikoolis kui ka IT Kolledžis, mida ma ei lõpetanud. Jätkasin TTÜ-s IT-spetsialistina töötades. Sellel perioodil tuuritasin ka mööda maailma rahvatantsurühmaga Koidupuna.

Mis täidab Sinu päevi täna? Mis toob leiva lauale ja millega tegeled vabal ajal?
Täna olen TalTechis arvutitöökoha teenusehaldur ja töötan kahes perefirmas. Vaba aeg kulub tegevusteks koos perega ja puhkuseid eelistan veeta Euroopa mägistel matkaradadel.

Kas ja palju hoiad end kursis Eesti rattaspordis toimuvaga?
Pigem ei ole kursis, sest ei ole ise selle sees. Samas tean, et rattaspordi tase ja populaarsus on tõusnud.

Kas näed, et kunagi teed harrastussportlasena tagasituleku rattasporti?
Sõidan ratast ka praegu, kuid mitte tulemuste saavutamiseks, vaid pigem tööle, metsa mustikaid korjama või lihtsalt ilusa ilma nautimiseks. Ei usu, et enam aja peale sõitma hakkan.

Millised soovitused annaksid ratturiteel kaasa tänastele noortele?
Hoida hinge asja juures. Samas see ei ole nii lihtne, kui võiks arvata, sest elus on vaja samal ajal ka tasakaalu. Tulemuse saavutamisel mängib rolli rohkem tegureid, kui võiks arvata.

Kuidas hindad tagasivaadates Filter Temposarja ja Filter Maanteekarikasarja võidu rolli ja tähtsust oma ratturikarjääris?
Nägin seda kui rahuldavat punkti oma karjäärile.

Sinu võiduaastal oli Filter Temposarjas kaheksa ja Filter Maanteekarikasarjas neli etappi. Samas temposarja esimene hooaeg sisaldas näiteks 12 etappi. Milline on Sinu meelest optimaalne võistlussarja osavõistluste arv?
Siin eelistaks kaheksat etappi, et nii osaleja kui ka korraldaja saaks magusama maasika.

Distantsilt tagasi vaadates - kas oskad anda Filter Temposarjale ja/või Filter Maanteekarikasarjale mõne soovituse?
Näen, et sarja korraldaja pühendumus on ilmselt kaaskorraldajatele edasi kantud ja seda tuleks hoida. Läbiv joon võiks olla ka jätkusuutliku ühiskonna väärtuste juurutamine. See läheks noortele kindlasti peale.

Sina võitsid Filter Temposarja kaks korda. Hiljem on kahekordseks võitjaks kroonitud ka Kert Martma ning suisa kolmekordseks võitjaks on tulnud Ivo Suur. Mis pilguga vaatad, kui Sinu omaaegsed rekordid üle sõidetakse? Kas sul on hea meel, et rattasport elab ja areneb või hiilib ligi ka mõte, et oleks võinud omal ajal mõne hooaja rohkem temposarjale keskenduda, et rekordeid ikka enda käes hoida?
Elu läheb õnneks edasi ja sellised rekordite parandused on loomulikud. Tagasi vaadates näen tulemuste asemel teisi väärtusi.

Kui jutt juba rekorditele läks, siis üks rekord on Sinu nimel siiani! Kui päris täpne olla, siis jagad seda tiitlit Ivo Suurega. Sina 2009. aastal ja Ivo 2015. aastal olete senimaani ainsad, kes on suutnud ühel ja samal aastal võita nii Filter Temposarja kui ka Filter Maanteekarikasarja. Mis tunde see Sinus tekitab?
Et tugev temposõitja võib olla tasemel ka grupisõidus.

Sina, Ivo Suur ja Kert Martma olete oma võidud saavutanud üsna suures ajalises nihkes. Kui aga korra mõttega mängida ja teoretiseerida, siis mis Sa pakud, kes oleks võitnud hüpoteetilises olukorras, kus oma parimas esimese võiduaasta vormis oleksite kõik kolm korraga joonel?
Mina oleks võitnud.

Mida sooviksid lõpetuseks lisada?
Ka temposõidu võit tuleb tänu tiimile ja toetajatele, kes mul hästi meeles on.

 

 
Filter Temposarja lisandub uus etapp

Filter Temposarja 12. hooaeg toob endaga kaasa mitu uuendust. Esmakordselt liitub Eesti vanima ja suurima eraldistardisarjaga Aruküla, kus on 19. juunil kavas 20 km pikkune individuaaldistants. Võistluskeskus asub raudteejaama juures ja looklev rada kulgeb väikese liikluskoormusega teel.
Kuuest osavõistlusest ja finaaletapist koosnev Filter Temposari algab mai esimesel päeval Jüris. Hooaja vältel võisteldakse veel Maardus, Pirital, Kiilis ja Iklas/Ainažis. Kui seni oli start ratturitele avatud 17.15-19.45, siis nüüd on aega rajale minna kella 19.30-ni. Jooksjatele tähendab see omakorda võimalust varem (vahemikus 19.35-19.50) startida. Muudatuse eesmärgiks on vähendada asjatuid tühje auke võistluse keskel ja vältida põhjendamatult pikka teede sulgemist.
Filter Temposarja seitsmest etapist läheb arvesse viis paremat tulemust. Kui varasemalt elimineeriti kaks nõrgemat tulemust alles hooaja lõpus, siis nüüd viiakse koondprotokollide koostamisel nõrgemate tulemuste kõrvaldamine läbi nii, et kõigi võistlejate ühte madalaimat punktisummat ei arvestata alates 3. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest ning kahte nõrgemat tulemust ei arvestata alates 5. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest.
Kui varasemalt tekkis avaetapil katkestanud ratturil võimalus sarja liidriks tõusta alles hooaja lõpus, siis nüüd saab ta liidrisärgi hõivata juba pärast 3. osavõistlust. Kaks viimast etappi ei oma koondarvestuses enam sedavõrd suurt jokkeri efekti kui varem.


FILTER TEMPOSARI 2019

1. mai eraldistart 15 km / 5 km JÜRI
15. mai eraldistart 10 km / 5 km MAARDU
29. mai paarissõit 25 km / 5 km KIILI
12. juuni eraldistart 10 km / 5 km PIRITA
19. juuni eraldistart 20 km / 5 km ARUKÜLA
24. juuli paarissõit 25 km / 5 km KIILI
FINAAL 25. august eraldistart 25 km / 5 km IKLA/AINAŽI

 
Filter Maanteekarikasarja uuel hooajal hakkab kehtima mitu olulist uuendust

Mai esimesel laupäeval Kuusalus algaval Filter Maanteekarikasarja uuel hooajal ootab osalejaid mitu märkimisväärset uuendust. Kaheaastase pausi järel kuulub sarja kaheksa etappi - taasliitub Pärnu, mis kuulus viimati programmi 2012. aastal.

Muudatused etappide autasutamise korras
Mullu ohutusel kaalutlusel sileda maa etappidel rakendatud grupi aegade ja grupi kohtade põhimõte õigustas end igati kukkumiste vähendamise ning sõidu aktiivsuse tõusu läbi. Lahendus oli siiski poolik, sest etappide vanuseklasside võitjad tuli fotofinišiga poodiumitseremoonia tarbeks välja võtta. Seega pidid gruppide sees ratturid vanuseklasside võidu nimel endiselt riskantselt finišeeruma.
Seetõttu käesoleva hooaja etappidel enam vanuseklasside võitjaid ei autasustata. Vanuseklasside mõõduvõtus keskendutakse hooaja koondarvestusele, kus autasustatakse kõikide distantside kõikide vanuseklasside kolme paremat. Etappidel autasustatakse ainult absoluutarvestust. Kui varasemalt autasustati absoluutarvestuse kolme paremat meest ja parimat naist, siis alates sellest hooajast autasustatakse etappidel nii pika, lühikese kui ka noortesõidu absoluutarvestuse 12 parimat. Täiendavalt autasustatakse absoluutarvestuse kiireimat naist ka siis, kui ta ei peaks 12 parema sekka mahtuma. Etappidel väljaantavate medalite arv ei vähene.

Muudatused koondarvestuse pidamises
Seoses sarja paisumisega kaheksaetapiliseks lähevad hooaja kokkuvõttes arvesse senise viie parema tulemuse asemel kuus paremat tulemust. Kui varasemalt elimineeriti kaks nõrgemat tulemust alles hooaja lõpus, siis nüüd viiakse koondprotokollide koostamisel nõrgemate tulemuste kõrvaldamine läbi nii, et kõigi võistlejate ühte madalaimat punktisummat ei arvestata alates 3. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest ning kahte nõrgemat tulemust ei arvestata alates 5. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest.
See tähendab, et kui varasemalt näiteks võistleja sarja esimesel etapil katkestas, siis tekkis tal võimalus sarja liidriks tõusta alles hooaja lõpus. Nüüd on aga võimalik liidrisärk hõivata juba pärast 3. etappi. Kaks viimast etappi ei oma koondarvestuses enam sedavõrd suurt jokkeri efekti kui varem. Samal põhjusel muutub õiglasemaks ka stardigruppidesse paigutamine, kuivõrd 1. gruppi pääsevad koondarvestuse esimese 100 parema hulgas olevad võistlejad ning varasema korra järgi jäi sarja alguse ebaõnnestumine võistlejat stardigrupi mõttes "karistama" pikaks ajaks. Nüüd muutub see ausamaks!

Muudatused stardigruppides ja stardigruppidesse sisenemise korras
Pika distantsi stardigruppide korras muudatusi ei ole. Küll aga lühikesel distantsil. Kui lühikesel distantsil lubati stardikoridoridesse varasemalt korraga nii täiskasvanute kui ka noortesõidu osalejad, siis nüüdsest saab ka lühikesel sõidul olema sarnaselt pika sõiduga kaks stardigruppi ning noored saavad oma stardigruppi siseneda alles pärast lühikese täiskasvanute sõidu starti! Täpne stardigruppide kord on välja toodud sarja juhendi punktis 12.

 
AeroBike Team otsib liikmeid!

Tahad näha, kuidas spordiüritused tegelikult toimuvad?  - Tule liitu AeroBike tiimiga!

Kandideeri enne 28. märtsi, saates enda CV ja põhjenduse, miks soovid AeroBike tiimiga liituda aadressile E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud

Kohtumiseni suvistel spordiüritustel!

Kandideeri en

plakat 28

 

 
AeroBike stipendiaat: saan kaasa teha täisprogrammi!

AeroBike käesoleva hooaja stipendiaat on 17-aastane andekas noorrattur Oliver Harris Hütt, kes saab tasuta osaleda Filter Maanteekarikasarjas, Filter Temposarjas, Tallinna Rahvasõidul, Hiiumaa Rattanädalavahetusel ja Lätis toimuval Filter Velokaussil. Jõgevamaal Raadivere külas elav ja Vooremaa Centrum/Rattabaasi klubi esindav Hütt sõnab, et toetusest on suur abi.
"Stardimaksud on päris kallid ja stipendium annab märkimisväärse rahalise kokkuhoiu. Nüüd saan ka Filter Temposarjas kaasa teha ja võib-olla võistlen ka Lätis," lausub Otepääl Audentese spordigümnaasiumis õppiv Hütt, kellest võib saada tipptasemel mägironija. "Olen juunioride vanemas klassis ja tahan kõva hooaja teha ning koondisega välismaale võistlema pääseda."
AeroBike juhatuse esimees Mihkel Reile ütleb, et Hütt jõudis juba eelmise aasta stipendiumikonkursil lõppvooru. "See, et ta tänavu uuesti kandideeris, näitab Hüti järjepidevust ning seda, et ta väärtustab meie sarju. Valiku tegemisel oli kaalukeeleks Hüti soov osaleda nii grupisõitudes kui ka eraldistartides ehk ta kasutab stipendiumi maksimaalselt ära," selgitab Reile. "Samuti on Hütt on rattaspordiga aastaid tegelenud ja näidanud häid tulemusi. Kui varem on ta olnud aktiivne ka BMX-i ja MTB distsipliinis, siis nüüd on tal soov keskenduda just maanteesõidule ning meil on rõõm sellele valikule kaasa aidata."

 
AeroBike kuulutab välja noorsportlase stipendiumikonkursi!

Kui oled noorsportlane, noormees või neiu, kes on sündinud 1997. aastal või hiljem ja seega võistled 2019. aastal U23 või nooremas vanuseklassis, siis oled oodatud kandideerima AeroBike stipendiumile.
Kandideerimiseks tuleb täita Google Doc avaldus ning jagada AeroBike Facebooki profiilil stipendiumikonkursi infoga postitust. Konkurss vältab 31. jaanuarini. Seejärel valib AeroBike juhatus välja võitja ja teeb selle avalikuks hiljemalt 4. veebruariks.
AeroBike stipendium võimaldab tasuta osalemist Filter Maanteekarikasarjas, Filter Temposarjas, Tallinna Rahvasõidul, Hiiumaa Rattanädalavahetusel ning Lätis toimuval Filter Velokausil. Juhul, kui valituks osutunud kandidaat on end juba mõnele tänavusele AeroBike võistlusele kirja pannud, makstakse osalustasu talle tagasi.
AeroBike on stipendiumikonkrussi korraldanud alates 2012. aastast. Kui esimestel hooaegadel olid kandideerima oodatud nii harrastus- kui noorsportlased, siis alates 2016. aastast on stipendium suunatud vahetult noortespordi edendamiseks.
Varasemad AeroBike stipendiaadid on olnud Märt Ääremaa (2012), Brayn Tölp (2013), Mairis Õispuu (2014), Liina Kasela (2015), Karl Mihkel Vent (2016) ja Stefan Lootus (2018).

 
Jõuluhinnaga saab kaks Filter-sarja etappi tasuta

Jõuluajal sobib jalgratta- ja spordisõbra kingikotti suurepäraselt Filter Maanteekarikasarja ning Filter Temposarja hooajapakett. Selle aasta lõpuni kehtib soodushind, mis tähendab tasuta osalemist kahel etapil.
Näiteks Filter Maanteekarikasarja pika sõidu pakett maksab 150 eurot, mis teeb ühe etapi hinnaks vähem kui 19 eurot. Võrdluseks – pika sõidu viimase minuti voorus tuleb tasuda 40 eurot.
Filter Temposarja jõuluhind on täiskasvanutele 100 eurot ning ümberarvutatult tähendab see, et üks start läheb maksma 14 eurot. Võistluspäeval kohapeal end kirja pannes tuleb välja käia 20 eurot.
Filter Maanteekarikasari vältab maist augusti lõpuni ja koondab endas kaheksat etappi Eestimaa eri paigus. Filter Temposarja kuus etappi toimuvad maist juuli lõpuni Tallinna ja Harjumaa teedel ning sari kulmineerub 25. augustil Iklas peetava finaaletapiga.

 
AeroBike'i stipendiaat taastub raskest haigusest

Tänavune AeroBike'i stipendiaat Stefan Lootus ei saanud suurepärast võimalust täiel määral ära kasutada, sest poole hooaja peal diagnoositi tal raske haigus. Mononukleoos jättis Kuusalu Rattaklubi esindava Lootuse kaheks kuuks ratta seljast eemale ning ta sai Filter Maanteekarikasarjas ja Filter Temposarjas kaasa teha üksikutel etappidel.
„Eelmisel õppeaastal õppisin Audentese Spordigümnaasiumi Otepää filiaalis ja mul oli keeruline nädala keskel Filter Temposarja etappidel osaleda. Nüüd jätkan õpinguid Tallinnas ja järgmisel aastal on kavas täisprogramm kaasa teha,“ kinnitab 17-aastane Lootus.
Enne peab andekas noorrattur korda saama tervise, sest mononukleoosist pole ta siiani täielikult taastunud. „Septembris sain uuesti treenima hakata, kuid hiljuti arsti juures käies ei olnud näidud ikka veel korras,“ täpsustab Lootus.
2017. aastal M-U17 arvestuses Filter Maanteekarikasarjas ja Filter Temposarjas üldvõidu pälvinud Lootusel on kõrged eesmärgid. „Võtan rattasõitu väga tõsiselt, kogu vaba aeg on spordiga sisustatud. Tahan järgmisel suvel juunioride arvestuses Eesti meistrivõistlustel mitu medalit võita. Enne välisklubisse siirdumist pean kodumaal tegija olema,“ rääkis ta.

 
Kaheksaetapiliseks paisunud Filter Maanteekarikasarjaga taasliitub Pärnu Rattapäev

Järgmisel hooajal on Filter Maanteekarikasari kaheksaetapiline, kalendrisse naaseb Pärnu 19. Rattapäev. Ratturid kogunevad suvepealinnas 2. juunil. Etappide üksikasjad selguvad lähiajal, kuid võistluskeskus asub Tallinna maanteel asuva McDonald'si läheduses. Sealt võetakse suund Tõstamaa poole.
„Pindalalt suurim ja elanike arvult Eesti neljas linn väärib suurt rahvasportlastele suunatud maanteerattavõistlust. Pärnu Rattapäeval osalemine annab ka suurepärase võimaluse tutvuda suvehooajaks valmistuva kuurortlinnaga. Pärnu Rattapäeva eripäraks on olnud suur tervisesõitjate osakaal, loodame nende hulka veel kasvatada,“ lausus Filter Maanteekarikasarja peakorraldaja Mihkel Reile.
Filter Maanteekarikasarja uue hooaja etappide järjestuses on järgitud põhimõtet, et esmalt on kavas kergemad võidusõidud, kus saab vormi koguda, ning augusti lõpus on võimalus end proovile panna mäefinišitega lõppevatel Suure-Munamäe 3. Rattarallil ja finaalüritusena kavas oleval Mulgi 9. Rattarallil.
Filter Maanteekarikasarja kokkuvõttes läheb kaheksast etapist arvesse kuus paremat tulemust. Soodushinnaga saab eelregistreeruda 3. novembril peetaval traditsioonilisel Rattalaadal.


FILTER MAANTEEKARIKASARI 2019

4. mai Kuusalu 26. Rattaralli 83 km / 42 km
19. mai Elva 34. Rattapäev 87 km / 44 km
2. juuni Pärnu 19. Rattapäev
9. juuni Fakto Auto Tallinna 9. Rahvasõit 117 km / 76 km
22. juuni Haapsalu 19. Rattaralli 91 km / 53 km
13. juuli Pandivere 29. Rattaralli 99 km / 44 km
18. august Suure-Munamäe 3. Rattaralli 83 km / 42 km
Finaal 31. august Mulgi 9. Rattaralli 117 km / 45 km

 
Fakto Auto Tallinna Rahvasõitu ootab kaks suurt uuendust

Varasematel kordadel suve lõpus toimunud Põhja-Eesti suurim rattafestival, Fakto Auto Tallinna Rahvasõit peetakse tuleval aastal hooaja alguses ja esmakordselt kahepäevasena. 8. juunil toimuv esimene võistluspäev on suunatud maastikuratturitele ja kuulub esmakordselt ka Hawaii Express Estonian Cupi sarja. Järgmine päev on suunatud aga maanteesõitu eelistavatele rattasõpradele ja üritus on ühtlasi Filter Maanteekarikasarja etapiks.
Mõlemal päeval asub võistluskeskus jõuliselt arenevas Ülemiste Citys. Mägirattadistants kulgeb Järve ja Männiku metsades, maanteerada jääb valdavas enamuses samaks nagu tänavu ehk sõidetakse Tallinna ning Rae ja Raasiku valla teedel.
„Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu kevadesse toomist oleme plaaninud juba mitu aastat. Tõukeks sai lõpuks asjaolu, et Suur-Sõjamäe tänav läheb pärast jaanipäeva remonti ning traditsioonilisel ajal ei pääseks me maanteerajaga Ülemiste Cityst välja,“ selgitab peakorraldaja Mihkel Reile. „Samuti oleme pikalt arutanud koostöövõimalusi teiste sarjade ja korraldajatega. Estonian Cup sarjaga liitumine suurendab hüppeliselt mägiratturite hulka ning seetõttu ei mahu mõlemad distsipliinid enam samale päevale ära. Kahepäevane formaat võimaldab pöörata maastiku- ja maanteesõidule võrdselt tähelepanu ning treenitumatel ratturitel on võimalus osaleda kahepäevasel Hansaviimistluse velotuuril.“
Fakto Auto Tallinna Rahvasõidule registreerimine avatakse traditsiooniliselt 3. novembril peetaval Rattalaadal.

 


Leht 3 / 49