Uudised
Brainbike - neli päeva tarka juttu ja kiireid rattaid (osa 3)

   Brainbike seminari teise päeva pärastlõuna oli hetk, mil osalejad sain omal nahal rattaid proovida. Järgnevalt veidi lähemalt oma tähelepanekutest.

02.02.2009
   13:30 – Kuivõrd kell kaks on välja kuulutatud ühistreening, siis suundun varakult rattaruumi eesmärgiga sõiduvahend enda järgi paika seadistada. Kohal on ka üks hispaanlasest mehhaanik, kes peaks meid aitama, ent mõistagi ei jõua tema üksi kõike – reguleerimist vajab ju ca 30 ratast. Nagu eelnevalt teada anti, siis tuleb ise kaasa võtta pehme sõiduvarustus, kingad ning kiiver; ratas antakse kohapeal.
   Rattaruumis on kahte erinevat mudelit: S3 ja RS. Kõik nad on 2009 raamid ning standardvärvides, välja arvatud üks S3, mis on ,,Olympic’’ värvilahendusega. Leidub ka üks 2008 aasta Soloist Carbon, mis kuulub meie rühma juhile. Kokku on siin ruumis silma järgi umbes 40 kaherattalist. Kõik nad on Shimano Dura Ace 7900 komponentidega ning minu üllatuseks Rotor käppade ja esihammasratastega. Muidugi tõde – mis siin imestada -, Cervelo test Team ju sõidab Rotor käppadega. Ühtlasi on see minu teada esimene kord, kus terve sellise tasemega meeskond kasutab ovaalseid hammasrattaid, ent see selleks. Igal juhul saab olema huvitav neid proovida, kuna pole ka mina varem alternatiivse kujuga esihammasrattaid proovinud. Lenksude ja lenksupikenduse suhtes valitseb siin rattapargis võrdlemisi suur varieeruvus. Tõde, kõik siin on 3T toodang, ent leiame nii 3T LTD seeria lenksusid kui ka alumiiniumist 3T Pro juhtraudu. Jooksudeks oli kõigil Shimano 105. Räägiti, et lähipäevil peaks saabuma ka saadetis Zipp jooksudega, ent need pole veel jõudnud. Seega tuleb leppida treeningjooksudega.
   14:00 – Ratas seadistatud, suundun hotelli esisele platsile, kus on ootamas meid giid. Kõik ratturid peavad kindlasti kandma kiivrit, kuna eelmise grupiga olevat juhtunud juba mingi õnnetus, mille tagajärjel osad haiglasse sattusid. Üldiselt on see seltskond siin võrdlemisi eritasemeline. Suured on nii ealised kui ka ilmselt rattasõidu kogemusest tulenevad erinevused. Osad paistavad välja võrdlemisi professionaalsed, teised jälle seljakotiga matkajad. Ainus, mis meid üritusega seob, on läikiv Cervélo ratas istumise all.   Minu tänaseks treeningvahendiks osutus siis Cervelo S3 raamisuurusega 56cm. Liikuma hakakes pole ühtegi paha sõna öelda – veereb tõepoolest fantastiliselt. Kuivõrd viimase kolme kuu jooksul olen sõitnud ainult talverattaga, siis ei saa välistada, et praegu tunduks ka Start Šosse jube hea rattana, ent siiski! Praegu tundub ratas viimase peal ning usun, et Cervélo S3 tunduks seda ka millega iganes võrreldes. Kusjuures pean nentima, et need lopergused hammasrattad ei anna endast absoluutselt tunda. Kui alla ei vaataks ja ei teaks, et neid kasutan, siis küll midagi aru ei saaks. Seda, et ma nüüd oluliselt paremini nende tõttu liiguksin, ma öelda ei söenda; vastupidist kah mitte. Tõsi, trenni lõpus hakkab parema jala põlv veidi tunda andma – räägitakse, et lopergused hammasrattad lõhuvad liigeseid -, kuid samas pole mu sõiduasend kah kohe kindlasti paigas. Kasutan ju suvaliselt seadistatud klotse ning kiirkorras valitud sadulaasendit.   Huvitav on vaadata, kuidas mõnel mehel on siin ikka kiire. Usun, et keegi meist pole teab mis professionaalselt trenni teinud, ent nii kui väike mäenukk tuleb, kohe testitakse üksteist. Juba kolmandal kilomeetril on punt ribadeks ning rahulikust ühistreeningust pole juttugi. Kui sõidetud umbes 2h, võetakse soomlaste eestvedamisel sisse karusell ning punt purustatakse lootusetult. Maha õnnestub raputada ka giid, kes on juba pikemat aega vait ja näost täiesti punane. Muidugi järgmisel ristteel tekib probleem – keegi ei tea kuhu edasi minna. Oleme sõitnud pisikesi istanduste vahelisi teid pidi ning eksida on kerge. Lõpuks ometi saab seega tõmmata hetkeks hinge – vahepeal olin ka ise juba võrdlemisi piirajas ning mõtlesin, et mille nimel ma siin niimoodi pingutan. Samas äraeksimise hirm sundis takka.   Võib-olla oli meeletus kihutamises süüdi Cervélo poolt kaasa antud geel. Jah, tõepoolest pakuti meile kaasa spordijooki, proteiiniga batoonikesi ning geeli. Kusjuures uskuge või mitte, ent tegu oli kofeiiniga geeliga – trennis kofeiiniga geeli!!! Aga no nii oli. Olgu öeldud ka, et tegemist oli Zipvit toodanguga – samaga, mida kasutab Test Team hooajal 2009. Jõuame treeningult tagasi umbes kell 17:30. Vähemasti mina olen võrdlemisi väsinud ning pakutavast lisatunnikesest loobun. Sama teevad enamik kohalviibijaid; tõsi, pooled ekslevad veel kusagil istanduste vahel.
   19:30 – Õhtusöök, mis taaskord üllatab oma põhjalikkusega. Söögilauas satun jutule Samu Iloneniga Soomest. Olgu ka tutvustatud, et temale kuulub Signature nimeline firma Soomes, mis tegeleb erinevate süsinikust toodete valmistamisega. Samuti on tal ohtralt kogemusi komposiitraamide parandamisel. Tal on kaasas ka üks enda valmistatud sadul – kaal on 54g. Võtab sõnatuks - see on tunduvalt kergem kui Eurobike messil nähtud AX Lightness ning nagu Samu ütles, siis on sellega sõitnud ca 85kg kaaluv rattur umbes 300km. Ehk siis tugevuskatsetusele on ta vastu pidanud.
Peale õhtusööki suundun magama, kuivõrd homme on ees ootamas loengud raamide tugevusparameetritest, aerodünaamikast ja S3 ning P4 raamist spetsiifilisemalt. Samuti on tulemas veel üks võistlus(ühistreening), mille raames saan proovida Cervelo RS raami. Aga sellest kõigest juba järgmises sissekandes...

 
Brainbike - neli päeva tarka juttu ja kiireid rattaid (osa 2)

   Kui Brainbike esimene päev kujutas endast rohkem reisimist ja olukorraga kohanemist, siis teine hommik tõotas juba sügavamat sisu. Agenda kohaselt on täna tulemas Gérard Vroomeni loeng teemal ,,Cervélo Test Team’’ ning firma tootejuhi ettekanne rattatootja prioriteetidest ja üldsuundadest. Pärastlõuna peaks aga kulgema kaherattaliste testimine meeleolus - tõotab tulla huvitav päev.

02.02.2009
   8:00 – Ärkan oma hotellitoas ja lähen otsemaid sööma. Võtab tõepoolest sõnatuks – kehakinnitust saab siin ikka üüratult hästi. Sihuke rootsilaua tüüpi toitlustamine on, mis meenutab natuke Tallinki laevadel pakutavat.
   9:00 - Söödud, pestud, puhatud – aeg minna seminarile. Päeva esimeseks teemaks on Cervélo Test Team ning seda on tulnud meile tutvustama Gérard Vroomen isiklikult.
   Cervélo Test Team on siis mäletatavasti UCI Pro-Continental meeskond, kuhu kuulsaimatest sõitjatest kuuluvad hooajal 2009 Carlos Sastre ja Thor Hushovd. Tegelikult eksisteerib juba eelmisest aastast ka naiste klubi, mille tuntuimaks sõitjaks on ilmselt Christiane Soeder.
   Kahtlemata kõige huvipakkuvamaks küsimuseks kerkib kohe asjaolu, et miks ei jätkatud koostööd CSC-ga, vaid loodi oma klubi. Määravaks olevat saanud tegelikult päris mitu aspekti. Esmalt pole Cervélo iial teinud saladust, et nende peamiseks eesmärgiks on tihe koostöö meeskonnaga tootearenduse eesmärgil. Nad panustavad suure summa klubisse, ent eeldavad ka palju tagasisidet, mis aitaks teha rattaid paremaks ning kiiremaks. Ühtlasi on see ka põhjus, miks kõik tiimi ratturid sõidavad seeriatootmises olevate raamidega, mitte ei valmistata sõitjatele personaalrattaid. CSC algusaastatel olevat see ka toiminud – tegemist oli reitingus neljandal real paikneva tiimiga, mis arenes käsikäes rattatootjaga. Viimastel hooaegadel olevat aga tagasiside vajaka jäänud. Teise olulise aspektina nimetati kontrolli tiimi tegevuse üle. Näitena toodi Ivan Basso juhtum. Nimelt ei olnud Cervélo rahvale meelt mööda Bjarne Riisi otsustamatus säärastes imagoloogilistes küsimustes, mis vajanuks G. Vroomeni sõnul märksa konkreetsemat lähenemist. Ilmselt ei olnud vähemäärav ka esmapilgul üllatav väide, et kogu Test Teami loomine oli neile odavam kui olnuks jätkamine CSC-ga.
   Kõige määravamaks teguriks oli siiski tootearenduse aspekt, mis on jätnud oma pitseri ka sõitjate valikule. Pole kahtlust, et tiimi liidriks on Carlos Sastre, kes olevat oma osalemisest teatanud kohe peale Cervélo plaanide kuulmist, jättes kõrvale suisa palganumbri küsimuse. Ülejäänud meestest ei ole aga kindlasti kõik esimese suurusjärgu tähed. Nimelt sai nii mõnelgi juhul otsustavaks just sõitja oskused inseneridele tagasisidet anda. Ühtlasi vähendavat säärane lähenemine ka sõitjate pinget, kuna kehvema hooaja teinud mees võib saada lepingu pikendust ka juhul, kui ta on hea tagasiside andja. Kõlama jäi ilus inglise keelne väide: ,,We do not want to support only good riders, we want to support good people!’’
   Kui rääkida meeskonna kalendrist, siis mõistagi on see Pro Touri staatust omamatagi äärmiselt esindulik. Loomulikult, kui meeskonnas on valitsev Tour de France´I võitja, siis on ju iga korraldaja ülim soov näha teda oma võistluse stardis.
   Presentatsiooni lõpus tõstatati küsimus, et mida saaks klubi teha rattapoodnike heaks. Avaldasin siinkohal naljatamisi arvamust, et meeskond võiks osaleda näiteks Estonian Cycling Weekendil. Mõistagi pole reaalne et tiim meid esinduskoosseisus väisaks, ent mõne üksiku sõitja osalemist Baltikumi jõuproovidel ei välistatud. Kõige tõenaolisemalt oleks selleks muidugi noor leedukas Ignatas Konovalovas. Aga eks elu näitab: kui ei küsi, siis ei toimu kohe kindlasti midagi.
   Päeva teine ettekanne oli pühendatud Cervélo kui rattatootja prioriteetidele ning lektoriks oli firma tootmisjuht. Kõlama jäänud mõttele tuleb ainult au anda: mitmel korral rõhutati, et meie eesmärgiks ei ole teha mitte kõige ilumaid rattaid, vaid kõige kiiremaid rattaid. Seetõttu välistatakse vaid disainikaalutlustel tehtud elemendid. Näitena välimusepõhisest tootearendusest toodi Pinarello looklev kahvel, mis ei andvat mitte midagi sõiduomadustele juurde. Veelgi enam, ta olevat suisa pehmem ja ebaaerodünaamilisem kui sirge analoog.
   Seda, et Cervélo tõepoolest oma raamide pealt kokku ei hoia, jäin mina igal juhul täiel määral uskuma. Nimelt töötab ettevõttes põhikohaga 10 inseneri. Lisaks on aerodünaamika taustaga ka juhtkond. Kui nüüd arvestada, et firma toodab koos P3 trekiraamiga kümmet erinevat mudelit, teeb see 1,3 inseneri ühe raami kohta. Võrdlusena võib tuua vast Specialized´i, kelle palgal on samuti 10 inseneri, ent kataloogist leiame kõvasti üle 100 erineva mudeli; koos laste ja linnaratastega veelgi enam.....
   Mis puudutab Cervélo peamiseid prioriteete, siis nende suhtes erilisi üllatusi ei esinenud. Endiselt on S-seeria märksõnaks aerodünaamika ning R-seeria puhul kaal. Temporattad kuuluvad mõistagi voolujoonelisuse kategooriasse.
   13:00 – Aeg on siirduda lõunale. Lõunaks pakutakse meile võileiba ja mineraalvett. Söögi vahepeal jätkub endiselt jutt asja nähtud ja kuuldud teemadel. Lõunale järgneb rataste testimine. Seal nähtust, kuuldust ja tähelepandust aga juba järgmises osas....
 
Brainbike - neli päeva tarka juttu ja kiireid rattaid (osa 1)
   Phil White ja Gérard Vroomen – kas keegi teab, kes nad on? Mõni vast aimab, ent paljud kehitavad õlgu: küllap mingid suvakad on. Fakt on see, et Rootsi kuningas pole neist kumbki; rooma paavst kah mitte. Ent kui ütleme nime Cervélo, siis ilmselt viib juba suurem osa rattahuvilistest otsad kokku. Jah, tegu on maailma suurima temporataid tootva firma omanikega – meestega, kes on viimased 14 aastat oma elust pühendanud sõnadele aerodünaamika ja jalgrattad.
   Kuid mitte Vroomeni ja White isikust polnud täna eesmärgiks kirjutada; küll aga nende viimase aja tegemistest. Nimelt esimesest neljanda veebruarini toimus Mallorcal iga-aastane Cervélo seminar nimega Brainbike. Viimane kujutab endast siis edasimüüjatele suunatud üritust, mis sisaldab hulgaliselt presentatsioone ja ühist rattasõitu. Järgnevalt siis nähtust ja kuuldust.
01.02.2009
   16:30 – Saabun Palma de Mallorca lennujaama. Juhtnööride kohaselt pean suunduma lennujaama kogunemispunkti, kus mind peaks ootama Cervélo sildiga autojuht. Imelik – kogu lennujaam on suhteliselt tühi ning Cervélo sildist pole jälgegi, rääkimata autojuhist. Jalutan nati ringi ning mõtlen, et helistaks kuhugi. Samas ei tea ka täpselt kuhu peaks helistama – otsustan natuke lihtsalt oodata. Umbes 15 minutit hiljem ilmubki välja hispaania keelt kõnelev härrasmees, kes osutub mulle vastu saadetud bussijuhiks. Buss on suhteliselt uus marsruuttakso mõõtu sõiduk; olen ainuke inimene bussis. Sõit kestab umbes tund aega. Vahepeal bussijuht küsib minult midagi hispaania keeles, millest ma suurt midagi aru ei saa - noogutan osavõtlikult.
   18:00 – Saabume hotelli. Kohe maja fassaadil on suur Cervélo bänner. Küllap see peab õige koht olema. Sisenen – ees ootab suur ja inimtühi fuajee. Hotell on muidu täitsa noobel koht. Tunnen end suisa kuidagi kohmakalt ning justkui maalt ja hobusega siin. Valvelauast saan oma toa võtme ning paberi eesootava ajakavaga. Ühtlasi selgitatakse mulle, et Cervélo inimesed on praegu rattaga sõitmas.  Lähen oma tuppa, lülitan konditsioneeri välja – niigi külm – ning loen mulle antud pabereid. Õige pea hakkab aga igav – suundun tagasi fuajeesse ning vaatan ringi. Kusagilt ilmub välja grupp saksa pensionäre. Neil paistab võrdlemisi lõbus olema, ent vaevalt et nemad siin minuga samadel suunitlustel on. Suundun rattaruumi – uks on küll suletud, ent läbi klaasi näen hulgaliselt S3 ja RS rattaid. Ukselt loen silti, millel on üritusel osalejate nimed ning ratta number, millega keegi sõitma peab. Selgub, et homme sõidan mina Cervélo S3 rattaga number 11.
   19:15 – Koridori ilmub Cervélo särgiga mees. Tutvustan ennast, mispeale selgub, et tegu on sama inimesega, kellega olen viimased aasta aega e-posti teel suhelnud ning kes on Baltikumi ja põhjamaade eest vastutav isik. Ta juhatab mu restorani, kus toimub õhtusöök, ning tutvustab seal olevaid inimesi. Enamik seltskonnast on Taani, Norra, Rootsi ja Soome rattapoodnikud. Võõrustajate seas on kohal ka Gérard Vroomen – üks kahest firma omanikust.
   21:00 – Seminariruumis toimub ametlik tervitus ja tulevatel päevadel kavandatava tutvustus. Kõik kohalviibijad on aga kuidagi rahutud – ei tea kas kiputakse selle va baari suunas või lihtsalt ollakse väsinud, ent esimesel võimalusel tõttab seltskond laiali. Suundun kah oma tuppa teadmisega, et homme kell 9 ootab ees presentatsioon Cervelo Test Team’st ning Gérard Vroomeni kokkuvõte aastast 2008.
Kuid mis seal presentatsioonil räägiti ning mida veel huvitavat Cervélo Brainbike raames toimumas oli, sellest juba ülevaate järgmises osas.....
 
Parimaks profiklubi rattaks valiti taaskord Cervélo SLC-SL
   Cyclingnews.com portaali poolt läbi viidud traditsioonilisel rahvaküsitlusel valiti ülivõimsalt 2008 hooaja parimaks profiklubi rattaks Cervlélo SLC-SL. Cervelo kogus netilehe külastajate seas 26,56% häältest ning saavutas järjekorras juba kolmanda järjestikuse võidu aasta parima ratta valimistel. Teisele kohale platseerus Hispaania klubi Caisse d'Epargne Pinarello Prince 16,14% häältega. Kolmas oli Astana klubi Trek Madone 6.9 saavutades 10,8% häältest. Kõik ülejäänud rattad kogusid juba alla 10% soosingust.
 
Wilier Triestina rattad nüüd saadaval
   Järjekordselt on meil hea meel teatada, et Aerobike.ee tootevalik on täienenud. Nimelt nüüdsest on meie netipoest saadaval maailmakuulsa Itaalia rattatootja Wilier Triestina tooted. Kuivõrd Wilier rattaga saavutati 2008 grupisõidu maailmameistrivõistlustel kaksikvõit, siis oleme veendunud, et Wilier rattad sobivad suurepäraselt kokku juba varem meie esindatud kaubamärkidega. Ühtlasi saame nüüdsest rõõmustada ka kõiki mägirattureid, kuna Wilier toodab kaherattalisi ka selle distsipliini tarbeks.

 
Sügis toob ohtralt sooduspakkumisi
   Kuivõrd oleme otsustanud pakkuda oma klientidele aeg-ajalt mõningaid tooteid tavapärasest märksa soodsamalt, siis on meie kodulehele tekkinud uus rubriik SOODUS. Viimane kujutab endast ülevaadet toodetest, mida on antud hetkel võimalik supersoodsa hinnaga soetada. Head avastamisrõõmu - just see võib olla sinu võimalus.
   Ühtlasi pakume kõigile huvilistele võimalust ka oma senise varustuse realiseerimiseks. Seda on võimalik teha spordivarustus.ee rubriigi abil. Ja mis kõige olulisem - kuulutamine selles on täiesti tasuta ning mitte keegi ei teeni teie tehingute pealt vaheltkasu. 
 
Sellel ja järgmisel nädalal veel võimalus Zipp, FP ja PowerTap tooteid allahindlusega tellida

   Muigi Novembrikuu on rattamaailmas tuntud kui suur vaikuse aeg, on tegu just õige hetkega oma tuleva hooaja varustuse peale mõtlemiseks. Just sügis on see aeg, kus on võimalik varustust soetada soodushindadega ning sealjuures olla kindel, et kõik ka aegsasti kohale jõuab.

   Et pehmendada natukenegi hinnatõusust ja dollari hüppelisest kerkimisest tingitud kallinemist USA-st pärit toodete osas, siis pakkusime kuni 1. Detsembrini kõiki Zipp, Flash-Point ja PowerTap tooteid allahindlusega -10%. Kuivõrd täna on juba 17. November, siis on otsustamiseks jäänud kõigest veel kaks nädalat. Eeltellimusena tellitud tooted saab kätte Jaanuaris 2009.
 
Aerobike netipoe äriregistriandmed on muutunud
Teatavasti kuni Oktoobrini 2008 oli Aerobike.ee netipoe juriidiline nimi OÜ Moneiro. Alates 9. Oktoobrist 2008 on see aga muutunud OÜ Aerobike vastu. Usume, et kaubamärgi ja ärinime ühildamine muudab asjaajamist märgatavalt lihtsamaks kõigile meie klientidele.
Seoses nimemuutusega palume ka kõigil edaspidistel pangamaksetel märkida saajaks OÜ Aerobike.
 
Cervélo 2009 rattad nüüd saadaval
Mis puudutab Cervélot, siis toob hooaeg 2009 kaasa kaks uut raami - S3 ja P4 - ning pea-aegu kõigile jätkavatele raamidele uue värvilahenduse. Ühtlasi muutuvad ka raamide nimed: Soloist Carbon muutub S2 raamiks; P3C raam P3 raamiks jne.
Loe edasi...
 
Aerobike.ee karikasarja aastaraamat nüüd saadaval
Äsja on trükikojast saabununa on nüüdsest kõigile huvilistele kättesaadav Aerobike.ee temposõidu karikasarja 2008. hooaja aastaraamat. Trükis sisaldab kogu infot tänavuse hooaja kohta: etappide kirjeldusi, artikleid, pilte, protokolle, infot toetajate kohta, mõtteid järgmise aasta kohta jne. Raamatu kogumaht on 92 lehekülge ning tegemist on läikiva laminaatkaanelise väljaandega.
Loe edasi...
 
Zipp 2009 tooted nüüd saadaval
Hooaeg 2009 toob hulgaliselt häid uudiseid, mis puudutab Zipp tooteid. Paraku ka ühe negatiivse uudise, mis seisneb mõningases hinnatõusus. Kogu 2009 tootekataloog on nüüdsest aga meie kodulehele üles laetud ning vaatamiseks ja tellimiseks avatud.
Loe edasi...
 
Hans Korman tuli Eesti meistriks duatlonis
Aerobike.ee poolt toetatav Eesti triatloni tulevikulootus võitis möödunud laupäeval Saaremaal peetud Eesti duatloni meistrivõistlused. Tulemusele annab kaalu juurde veel fakt, et kuigi Hans kuulub alles juunioride vanuseklassi, seljatas ta  samal võistlusel ka kõik eliitklassi sportlased.
Loe edasi...
 


Leht 46 / 48