Filter Maanteekarikasarja 3. etapi, Filter Mulgi 7. Rattaralli 97 km pikkuse põhidistantsi võitis Norman Vahtra (Rein Taaramäe Rattaklubi), kes edestas Kõrgemäe tõusu mäefinišis vahetus võitluses Prantsusmaa amatöörklubis Team Pro Immo Nicolas Roux leiba teenivat, kuid täna Saaremaa Jalgrattaklubi Viikingut esindanud Karl Patrick Lauki.
Kolmandana ületas finišijoone Vahtrale viis sekundit kaotanud soomlane Samuel Pökälä. Liidrisärgis rajale läinud Kristo Prangel (CFC) sai 22. koha.
38 km naistesõidul pälvis esikoha Mathilde Nigul, seitse sekundit kaotas talle Aidi Gerde Tuisk ja 11 sekundit Carol Kuuskman. Kõikide distantside peale kokku sai aja kirja ligi 370 võistlejat.
Filter Maanteekarikasarja üldliidrina jätkab 1606 punkti kogunud Kristo Prangel, teisele kohale tõusnud Tair Stalberg (Sportland Bottecchia Team) on kogunud 1523 ja Tarmo Kopli (Hawaii Express) 1489 silma. Naistest kindlustas liidrikohta Mathilde Nigul. Kõiki tulemusi saate vaadata siit.
Filter Maanteekarikasarja 4. etapp, Haapsalu 17. Rattaralli toimub 17. juunil.

 

Valitsev Filter Temposõidu Karikasarja üldvõitja Ivo Suur pälvis selle hooaja esimese võidu, kui oli kiireim sarja 3. etapil Pirital. Suur läbis 10 km pikkuse distantsi ajaga 12.58,9, mis teeb keskmiseks kiiruseks 46,2 km/h. Enda nimel olevale rajarekordile 12.49,56 jäi Suur kindlalt alla.
Teise koha sai Pirital kollases liidrisärgis startinud Kert Martma (+6,5; CFC Spordiklubi-Arctic Sport Club) ja kolmanda aja sõitis välja Mikus Veismanis (+10,0).
Naistest saavutas esikoha Liisi Rist ajaga 14.13,5 (keskmine kiirus 42,2 km/h), edestades Kelly Kalmi ja Krista Karingut. Filter Temposõidu Karikasarja kokkuvõttes jätkab meestest üldliidrina Kert Martma ja naistest Liisi Rist.
Rattavõistlusele järgnenud 5 km jooksudistantsil näitas teist etappi järjest kiireimat aega Janar Juhkov (16.37,8). Teine-kolmas olid vastavalt Kristjan Silvet (17.24,3) ja Andres Laineste (17.36,5). Naiste esikolmiku moodustasid Klarika Kuusk (19.15,3), Kadri Possul (22.47,0) ja Merle Jeets (22.48,0).
Kõiki tulemusi saate vaadata siit. Rattasõidul startis ligi 270 osalejat, jooksus pani end proovile ligi 30 spordisõpra.
Filter Temposõidu Karikasarja 4. etapp toimub 14. juunil, kui Jüris on kavas 15 km individuaalne eraldistart ja 5 km jooks. Sel pühapäeval toimub Filter Maanteekarikasarja 3. etapp, Mulgi 7. Rattaralli.

 

Pühapäeval toimuval Filter Maanteekarikasarja 3. etapil, Mulgi 7. Rattarallil saavad Eesti rattasõbrad natukenegi kogeda seda tunnet, mida peavad läbi elama suurtuuridel osalejad, kel tuleb kurnava päeva lõpetuseks mäefinišisse sõtkuda.
Nimelt on Filter Mulgi Rattaralli teadaolevalt ainus mäefinišiga rattavõistlus Eestis – Kõrgemäe tõusuprotsendiks on koguni 18. „Teadupärast on just mäe tipus lõppevad etapid olnud suurtuuridel publikumagnetiteks. Minu teada on Kõrgemäe üks järsemaid asfaltkattega tõuse Eestis ja see annab harrastajatele võimaluse kogeda suurte võidusõitudega kaasnevaid emotsioone,“ lausus Filter Maanteekarikasarja peakorraldaja Mihkel Reile.
Eelmisel aastal võitis Filter Mulgi Rattaralli lätlane Andris Smirnovs (Alpha Baltic-Maratoni.lv), kelle keskmiseks kiiruseks kujunes 42,006 km/h.
Start ja finiš on Viljandis kooli tänaval Kesklinna Kooli staadioni juures. Osalejad saavad valida 38 ja 97 km pikkuste distantside vahel. Soodushinnaga eelregistreerimine lõppeb kolmapäeva südaööl.
Actual Print Lastesõitudest tasuta osa võtta soovijad peavad end hiljemalt neljapäeva südaööks aerobike.ee internetilehel eelregistreerima! Kohapeal registreerimise korral maksab lastesõitudel osalemine sõltumata lapse vanusest 2 eurot.

 

Kolmapäeval Pirita-Kloostrimetsa ringrajal toimuv Filter Temposõidu Karikasarja 3. etapp toob kaasa võistlusraja liiklusele sulgemise ajavahemikus 17.00 kuni 21.00.
Võistluslinnak asub Rummu teel Pirita velodroomi väravas, sulgemisele läheb Pirita-Kloostrimetsa ringrada. Kohalikele elanikele, kellel puudub alternatiivne marsruut, tagatakse koju pääsemine kogu ürituse vältel. Siiski palume võimalusel vältida autoga võistluse ajal rajal liiklemist. Kui Te siiski olete sunnitud seda tegema, siis palume Teil suhtuda ratturitesse kõrgendatud tähelepanu ja mõistmisega ning võistlevatele ratturitele eranditeta teed anda, sest võistleva ratturi tähelepanu on liikluselt hajutatud.
Filter Pirita Temposõit algab 10 km individuaalse eraldistardiga, ratturid lähetatakse rajale ühekaupa 30-sekundiliste intervallidega. Kohe pärast viimase ratturi startimist algab 5 km eraldistardist jooksuvõistlus. Ohutuse tagamise nimel tuleb seekord joosta minnes ja tulles samal pool ehk paremas teeservas. See välistab võimaluse, et ratturite ja jooksjate rajad ristuvad.
Soodushinnaga eelregistreerimine lõppeb täna südaööl. Tänalõunase seisuga oli end kirja pannud ligi 200 rattasõpra. Kahe etapi järel hoiab Filter Temposõidu Karikasarja liidrikohta Kert Martma (CFC Spordiklubi-Arctic Sport Club), kes edestab klubikaaslast Sander Kempit 20 silmaga.

 

Filter Maanteekarikasarja 2. etapi, Elva 32. Rattapäeva võitnud ja üldliidriks tõusnud Kristo Prangel (CFC) on ambitsioonikas jalgrattur. Ta ei rahuldu võitudega Eestimaa pinnal, vaid soovib end ka piiri taga proovile panna. Tänavu Otepää Audentese Gümnaasiumi lõpetav Prangel osaleb suvel kuulsal Le Etape du Touril, et tõelisi mägesid ja laskumisi proovida.


Te pole varem Filter Maanteekarikasarja üldliider olnud. Mis tunne on järgmisel etapil Mulgi 7. Rattarallil liidrisärk selga tõmmata?
Liidrisärgis sõitmine ei ole mulle võõras, sest olen Estonian Cup maastikurattasarja raames noorte arvestuses liidrisärki kandnud. Loomulikult ei ole need sarjad võrreldavad, sest täna võistlen ikkagi täiskasvanutega ja oluliselt pikematel distantsidel. Proovin mitte väga liidrisärgile mõelda ja proovin lihtsalt oma sõitu teha. Loomulikult on sellel särgil plusse ja miinuseid. Nüüd olen rajal kõigile nähtav, igat minu äraminekukatset ja tegutsemist jälgitakse. Enne vaadati, et las noor läheb ja proovib. Olen kahel esimese etapiga head minekut näidanud ja see on andnud hea emotsiooni edaspidiseks. Proovin mõelda pigem sellele, mitte liidrisärgile.

 

Kas kavatsete sel hooajal kõikidel Filter Maanteekarikasarja etappidel osaleda ja liidrisärki lõpuni kaitsta?
Tänase seisuga olen plaaninud kõigil etappidel osaleda. Samas ei tohi aga ära unustada, et rattasõit on tehnikasport ning vaid üks kummipurunemine võib muuta kõik. Hooaja võib lõpetada ka üks õnnetu kukkumine. Nii nagu juhtus Tanel Kangertiga. Kiiret paranemist Tanelile! Liidrisärgi kaitsmisele ma eraldi keskenduda ei tahaks, sest sõidetud on ainult kaks etappi ning viis etappi on veel ees. Kuna seitsmest etapist läheb arvesse viis, on võimalus veel kõigil.

 

Milline on Teie lemmiketapp Filter Maanteekarikasarjas?
Sel hooajal on sarjas mitmeid uuendusi. Muudetud on etappide distantse ja radasid, mis teeb kindlasti sarjas osalemise huvitavamaks ja põnevamaks. Võiksin ju öelda, et Elva on minu lemmiketapp ja maanteeratta võistlustel on võit kõige olulisem. Samas meeldib mulle kõige rohkem Võru etapp. Seda loetakse kõige raskema profiiliga etapiks ning mulle meeldivad keerulised ja rasked rajad. Olen Võrus end alati hästi tundnud.

 

Keda peate oma suuremateks konkurentideks?
Kõik, kes ratta joonele panevad, on konkurendid. Kedagi ei tohi alahinnata. Sellel aastal on väga häid starte teinud Karl-Arnold Vendelin. Tähelepanu tuleb kindlasti pöörata ka eelmise aasta üldvõitjale Kristjan Oolole ja Vahur Valvasele.

 

Kui tõsiselt rattasporti võtate ja kas on plaanis välisklubisse minna?
Olen rattaspordiga tegelenud kaheksa aastat. Hetkel õpin ja treenin igapäevaselt Otepää Audentese Gümnaasiumis ja kuulun CFC Rattakooli ridadesse. Pärast gümnaasiumi lõpetamist tahan end proovile panna mõnes välisklubis. Loodan, et leian endale klubi, kellel minu profiiliga ratturit vaja oleks või kes annaks mulle võimaluse võistelda.

 

Mis tüüpi sõitjaks end peate?
Kõik sõltub sellest, millele treeningutel rõhku panna. Praegu olen pigem universaal. Sprinteriks ma end ei pea, aga nagu Elva finiš näitas, siis võin ka lõpuspurdis tegija olla. Lühemad tõusud mulle meeldivad, tunnen end seal järjest paremini. Hea on ju mõelda, et igale tõusule järgneb laskumine. Käesoleval aastal osalen ka kuulsal Le Etape du Touril, kus saab kogeda, mis tunne on Alpides kõige rängemaid tõuse ja laskumisi võtta.

 


Leht 21 / 114