Filter rattasarjade registreerimise Jõuluvoor kestab kuni 31. detsmebri südaööni! Järgnevalt toome välja 3 põhjust, miks end veel sellel aastal kirja panna!

 

  1. Supersoodne hind! Võrreldes baashinnaga on jõuluvoorus registreerimine -55% soodsam! See teeb etapi hinnaks kõigest 18€, noortele suisa 13,5€!
  2. Motivatsioon treenimiseks! Hooajapilet motiveerib regulaarselt treenima; ka siis kui ilmad pole kiita ja laiskus kimbutab. Kogemus on näidanud, et kogu hooajaks registreerujad loobuvad sportimisest harvem ning saavutavad sagedamini endale seatud eesmärgid.
  3. Eeskujuks teistele! Mis saaks olla toredam kui tegeleda oma lemmikalaga koos sõpradega. Kui registreerud varakult, siis innustad sellega ka teisi, kes veel kõhklevad. Oled neile eeskujuks ja motiveerid neid aktiivsemalt rattasporti harrastama!

 

Alusta registreerimist Filter Maanteekarikasarjale vajutades siia!

Alusta registreerimist Filter Temposõidu Karikasarjale vajutades siia!

Alusta registreerimist EventRent Elamussõitude sarjale vajutades siia!

 

Kuidas kinkida osalemist?

Spordist lugu pidavale inimesele kingitust teha on imelihtne. Selleks sobib ideaalselt AeroBike kinkekaart. Kusjuures valida on kahe kujunduse vahel: jõulukujundus ning muudeks tähtpäevadeks sobilik neutraalne kujundus.

Võistlusi, mille osalust kinkida, on palju - kinkida saab nii terve sarja osalusi kui ka osalust üheks etapiks. Et võistluste pääset kinkida, tuleb kingituse saaja registreerida valitud sarjale või üritusele läbi aerobike.ee lehekülje ning tasuda tema eest osalustasu. Kingituse üle andmiseks sobib aga väljaprinditav AeroBikekinkekaart.

  • Jõulukujundusega kinkekaardi saab alla laadida siit.
  • Neutraalse kujundusega kinkekaardi saab alla laadida siit.

 

 

 

 

Aerobike Cycling Agency korraldatavad Laternamatkad pakuvad ainulaadset võimalust avardada silmaringi koos meeleoluka treeninguga. Kui kevadest sügiseni on ACA põhitegevus rattavõistluste organiseerimine, siis talvel saavad kõik huvilised olenemata treenituse tasemest end Laternamatkade raames värskes õhus liigutada.
„Laternamatkad on põnevad rännakud, mis ühendavad endast sporti, meelelahutust ja harivat ekskursiooni. Matkade raames külastame huvitavaid ja omanäolisi paiku, kuhu enamik inimesi tavaliselt ei satu,“ lausus Laternamatkade peakorraldaja ja ajaloohuviline Mihkel Reile.
Matkade täpne pikkus sõltub konkreetse matka marsruudist, ent jääb enamasti kahe ja poole tunni kanti. Vahemaa läbitakse sportlikult reipa, ent kõigile jõukohase sammuga jalutades. Liigutakse ühes grupis, aega ei võteta ja võistlusmomenti ei tekitata.
Iga osaleja saab endale õlilaterna ja käsiraadiosaatja ning matka poole peal saab end turgutada kuuma teed küünaldega kaunistatud joogipunktis. Osalustasu on eelregistreerimise korral 10 ja kohapeal end kirja pannes 15 eurot. Laternamatku kajastada soovivatele ajakirjanikele on üritus tasuta!
Neljapäeval saavad osalejad ülevaate läbi Tallinna südame voolanud Härjapea jõest. Tegemist oli keskaegse Tallinna veerohkeima jõega, mis toitis mitmeid vesiveskeid ja Tallinna linnamüüri kaitsekraavi. Praegu voolab see jõgi aga maa all torudes. Matk algab kell 18.30. Kogunemine ning matka algus- ja lõpp-punkt on Tallinna bussijaamas Cargobusi terminali ees.


LATERNAMATKAD 2016
10.11.2016 Härjapea – jõgi, mis voolas läbi Tallinna südame!
17.11.2016 Lasnamäe paekallas – keskaegsest Sikupillist Nõukogude mikrorajooniks!
24.11.2016 Dvigatel – salastatud sõjatehase pärand!
01.12.2016 Advendi eri – ohtra küünlavalgusega kaunis loodusmatk Pirita jõe orus!
08.12.2016 Rummu – Nõukogude töölaager ja seda teenindav asum!
15.12.2016 Paljassaare – militaarpärandist läbiimbunud loodusoaas!

 

Kolm aastat järjest Filter Temposõidu Karikasarja üldvõidu pälvinud Ivo Suur on uuel hooajal ilmselt veel paremas hoos, sest kavatseb oma truult teeninud "ratsule" uue omaniku leida ja endale kaasaegsema sõiduvahendi soetada.
Sparta ProTeami rattur kinnitas, et võttis Fiter Temposõidu Karikasarja etappe pigem tugeva treeninguna ja tegi seeläbi enda elu keerulisemaks. "Näiteks startisin teisel paarissõidu etapil üksinda, et temposõidu Eesti meistrivõistlusteks vormi testida," ütleb Suur. "Tuleb välja, et pingutused on olnud võitmise väärilised. Kuna seekord jäi üks etapp vahele, siis tekkis sarja võitmise teoreetiline võimalus ka teistel. Et üldvõit oli minu jaoks käeulatuses, siis ei tahtnud seda niisama kergelt ära kinkida ja kindlaks vormistamiseks startisin ka viimasel etapil Lätis."


Võita Filter Temposõidu Karikasari kolm aastat järjest – imeline! Kas kolmas võit maitseb sama magusalt kui esimene?
Esimene on ikkagi erilisem, kuid võit on võit ja kolm aastat järjest poodiumi kõrgeimale astmele tõusta, jääb tulevikus teistele üle tegemiseks.

Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks kaitsta Filter Temposõidu Karikasarja üldvõidu?
Siin sarjas olen alati startinud põhimõttega, et saada tugev treening ja panna enda võimed proovile. Nii ka sel hooajal. Näiteks startisin teisel paarissõidu etapil üksinda, et temposõidu Eesti meistrivõistlusteks vormi testida. Tuleb välja, et pingutused on olnud võitmise väärilised. Kuna seekord jäi üks etapp vahele, siis tekkis sarja võitmise teoreetiline võimalus ka teistel. Et üldvõit oli minu jaoks käeulatuses, siis ei tahtnud seda niisama kergelt ära kinkida ja kindlaks vormistamiseks startisin ka viimasel etapil Lätis.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Arvan, et edu taga ei ole midagi erilist. Tavapärased regulaarsed treeningud ja keskendumine oma sõidule.

Võitsite sel aastal neli etappi. Milline esikoht kõige suuremat naudingut pakkus?
Hindan kõiki etappe samamoodi.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Temposõit on mõnes mõttes igav distsipliin. See tähendab, et väga palju sündmusi seal aset ei leia. Seega Filter Temposõidu Karikasarjas ei oskagi midagi märkimisväärset välja tuua. Kõik õnnestus. Aga hooaega üldiselt vaadates jäi kindlasti kõige rohkem meelde Eesti meistritiitli võitmine poolpikas triatlonis (1,9 km ujumist + 90 km ratast + 21,1 km jooksu) Pühajärvel peetud võistlusel.

Kui palju hooaja jooksul eraldistarti harjutate?
Eraldistardiks ma spetsiaalselt trenni ei tee, kuid sellegipoolest tegin suvel enamik treeninguid eraldistardi rattal, et valmistuda triatloniteks.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Igapäevaselt töötan IT-alal ja trenni teen siis, kui on aega. Rattaspordi ja ka muude spordialadega on nii, et kui ma kuskil ennast stardijoonele sean, siis üritan anda maksimumi.

Hooaeg on põhimõtteliselt läbi. Kas olete juba puhkuselainel?
Viimane tõsisem võistlus oli minu jaoks Tartu rattamaraton. Sealt edasi olen võtnud vabamalt ja treeninud siis, kui tahtmist on. Korra käisin veel cyclo-crossi Eesti meistrivõistlustel, et proovida, millega siis ikkagi tegemist on. Kuna hetkel on käsil palju muud, mis võtab kõvasti aega, siis tõenäoliselt enne detsembrit ma pühendunult treenima ei jõua hakata.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Sama rattaga ei jätka ning kui kellelgi on huvi, siis võib kontakteeruda ja uurida, mis imeloom see viiel hooajal võidu toonud ratas on. Olgu öeldud, et sama rattaga võistles ka kahekordne Filter Temposõidu Karikasarja üldvõitja Ervin Korts-Laur. Uue ratta leidmisel tuleb loota pigem iseendale, klubile ja tänuväärsetele toetajatele ning kui ilmaga samamoodi edasi läheb nagu viimastel talvedel, siis on jõuluvanal rohkem jalgratast vaja kui minul.

 

EventRent Elamussõitude Sarja debüüthooaja üldvõitja Dmitri Sõptšenko ütleb, et teda innustas etappidest osa võtma asjaolu, et vaheldusrikas sari kestab aastaringselt ning see viib ratturid paikadesse, kuhu nii lihtsalt ei pääse.
„Kalender oli vaheldusrikas ning võistlused toimusid talvel, kevadel, suvel ja ka sügisel. Terve aasta oli ilusti ära kaetud. Lahe!“ kinnitab igapäevaselt Põhja-Eesti Regionaalhaiglas leiba teeniv Sõptšenko.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks EventRent Elamussõitude Sarja üldvõidu?
Ei. Esimesele etapile kutsusid sõbrad osalema ja nii ta läks...

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Minu edu taga oli kindlasti see, et võtsin osa kõikidest etappidest ja mul polnud tehnilisi probleeme. Konkurents on suur ja kui tehnika teeb trikke, siis ei saa midagi teha ja tugevamad mehed sõidavad eest ära.

Teie ainus võit tuli Astangu maa-aluses sõidus. Kas see rada sobis Teile kõige rohkem?
EventRent Elamussõitude Sari ei olnud minu eesmärk number üks. Võtsin neid võistlusi nagu elamust ja intensiivset treeningut. Oli võimalik võistelda sellistes kohtades, kuhu nii lihtsalt ei pääse. Võistlesin tihti väsimuse pealt ja seetõttu jäi mõnikord käeulatuses olev võit saamata. Astangul oli mul palju õnne.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Oh, neid on nii palju! Aga kõige paremad mälestused on talvistest sõitudest, kui lund oli palju.

Mis on Teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Olen tavaline tööinimene, kes töötab täiskohaga Eesti suurimas haiglas ehk siis Põhja-Eesti Regionaalhaiglas. Tõsiselt ma rattasporti ei võta, kuna raha see minule ei too. Mulle lihtsalt meeldib õues olla. Niisama jalutada ei ole huvitav, seega sõidan rattaga.

On Teil korraldajatele ettepanekuid, et milliseid uusi etappe võiks EventRent Elamussõitude Sarja kalendrisse lisada?
Ausalt öeldes ei oskagi midagi soovitada. Saan ainult öelda seda, et oli huvitav. Kalender oli vaheldusrikas ning võistlused toimusid talvel, kevadel, suvel ja ka sügisel. Terve aasta oli ilusti ära kaetud. Lahe!

Hooaeg on põhimõtteliselt läbi. Kas olete juba puhkuselainel?
Tulin just välismaalt, kus toimus meditsiinikongress. Sain seal natukene rattasõidust puhata. Võib öelda, et see oligi minu puhkus. Nüüd võib mõelda järgmisest hooajast.

Mis rattaga sõidate ja miks just selle endale ostsite?
Sõidan Full Suspension mägirattaga, sest sellega saab sõita igal pool ja see on väga lõbus! Järgmisel aastal kavatsen sama rattaga sõita, sest see meeldib mulle ja väga vana ka ei ole. Ootan, millal tuleb turule midagi väga uut, siis saab mõelda uue ratta ostmisest.

 

Filter Maanteekarikasarja üldarvestuse võitja Kristjan Oolo tõstab saavutusest rääkides esile koduklubi Pelotoni tegevust. „Peloton on sisuliselt ainus klubi Eestis, kes sõidab meeskonnana ja üritab ühise eesmärgi nimel mõtestatult tegutseda,“ kinnitab Oolo. „Meil on tekkinud klubi Pelotoni näol hea sõpruskond, kes on võistlusrajal ühtne ja leiab ka aega pärast sporti ühisteks tegevusteks. Eks see meie trump olegi. Tulemused on lihtsalt kirss tordile.“


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks Filter Maanteekarikasarja üldvõidu?
Hooaja alguses ei olnud küll see omaette eesmärk. Pärast esimest kahte edukat starti muutus fookus etappidelt kokkuvõttele.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Sarju ja kokkuvõtteid saab võita ikka läbi stabiilsuse. Samuti oli mul konkurentide ees eelis ka võistkonna näol. Peloton on sisuliselt ainus klubi Eestis, kes sõidab meeskonnana ja üritab ühise eesmärgi nimel mõtestatult tegutseda.

Te ei võitnud sel hooajal ühtegi etappi. Kus esikohale kõige lähemal olite?
Kõige lähemal võidule olin hooaja avavõistlusel Kuusalus, mille lõpetasin teisena. Sõitsime seal kolmekesi 10 km enne lõppu minema. Finišiks sättisin ennast Eesti kiireima mehe Martin Laasi taha, aga sel päeval ei olnud tal jalga. Jäin liiga kauaks tema minekut ootama ja soomlane Jesse Kaislavuo võttis kahe eestlase ees võidu. Klassika!

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Kõige kentsakam olukord oli hooaja esimesel sõidul Ülenurme-Haaslava Rattarallil, kus juba enne starti hakkas vaikselt viltu vedama. Umbes viis minutit enne starti suutsin soojendusel rehvi lõhkuda. Õnneks olin stardile piisavalt lähedal ja jõudsin jooksu ära vahetada, kui ka õigel ajal joonele jõuda. Võistluse ajal oli 5-6 kraadi sooja ja kui viimasel ringil hakkas rahet ja vihma kallama, siis muutus võidusõit pigem sõbralikuks kiireks kojusaamiseks. Mingil hetkel olid käed nii läbikülmunud, et pärast ebaõnnestunud katseid võtta tagataskust geeli, pidin lõpuks paluma konkurendi Vahur Valvase abi.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Töötan hetkel finantsjuhina. Rattasport on meeldiv hobi ja ajaviide. Meil on tekkinud klubi Pelotoni näol hea sõpruskond, kes on võistlusrajal ühtne ja leiab ka aega pärast sporti ühisteks tegevusteks. Eks see meie trump olegi. Tulemused on lihtsalt kirss tordile.

Järgmise aasta Filter Maanteekarikasarja esialgses kalendris pole Tabasalu Rattarallit. Suurendab või vähendab see asjaolu Teie võimalusi sarja üldvõitu kaitsta?
Etapi toimumiskohtadest ei sõltu kindlasti minu üldvõidu kaitsmine. Suuremat rolli mängib motiveeritus teha piisavalt trenni. Tabasalu Rattaralli oligi minu jaoks üks igavamaid etappe, mis sageli on lõppenud grupifinišiga. Ei ole vaja luua olukordi, kus lõpus peavad võidu nimel heitlema väga erineva taustaga sportlased. Pigem võiks tuua võistlusi künklikumale maastikule näiteks Jõgevale või Otepääle.

Hooaeg on põhimõtteliselt läbi. Kas olete juba puhkuselainel?
Minu jaoks lõppes hooaeg Fakto Auto Tallinna Rahvasõiduga ehk sisuliselt juba kaks kuud ei ole rattaga sõitnud. Üldiselt ma ei ole sügisel ja talvel kunagi väga rattaga sõitnud. Talvel mängin sõpradega saalis jalgpalli, käin jõusaalis ja suusatan, et hoida vaim värskena. Niimoodi on kevadeks rattaisu oluliselt suurem ja on lihtsam alustada uue hooajaga.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Sama rattaga on juba kolm hooaega sõidetud ja ehk on see ka natukene moraalselt väsinud, aga ratta pärast tuulest maha ei jää ja plaanin ikka panustada senisele ratsule.

 


Leht 25 / 114