Seoses teetöödega muutub Filter Maanteekarikasarja homme peetava avaetapi, Kuusalu 26. Rattaralli rada. Võistluskeskus asub jätkuvalt Kolga mõisa juures, kuid rada on valdavas enamuses uus. Pikk distants on 95, lühike distants 47 ja matkasõit 35 km.
Filter Maanteekarikasarja peakorraldaja Mihkel Reile sõnul kulgeb uus rada suuremas osas mööda Juminda poolsaare kitsaid ja käänulisi ning ohtralt silmailu pakkuvaid teid. Mitmetel lõikudel on garanteeritud vaade merele!
Filter Kuusalu Rattaralli tõotab kujuneda kõrgetasemeliseks võidusõiduks, sest lisaks kodumaal viibivale paremikule on kohal mitu klubi Soomest. Meie eliittiimidele Cycling Tartule ja CFC Spordiklubile üritavad vastu saada põhjanaabrite TWD-Länken, Porvoon Akilles ja Continental-Focus. Ära ei tohi unustada ka igapäevaselt Team Illuminate'i koosseisu kuuluvat, kuid Eestis SJK Viikingit esindavat Steven Kalfi. Stardinimekirja saate vaadata siit.

 

Jüris peetud Filter Temposarja 12. hooaja avaetapil pälvis 15 km eraldistardis esikoha Artjom Mirzojev (CFC Spordiklubi), kes läbis distantsi ajaga 19.08 (keskmine kiirus 47 km/h). Tegemist on rajarekordiga. Eelmine tippmark 19.22 kuulus eelmisest aastast Norman Vahtrale.
Mirzojevile järgnesid Harri Sokk (19.26; Tabasalu TK) ja Filter Temposarja kahe eelmise hooaja võitja Kert Martma (19.40; CFC Spordiklubi). Kiireim naine oli üldarvestuses 38. aja saanud Liisi Rist (21.37; Pyssid). Osales 215 ratturit.
Rattavõistlusele järgnenud 5 km eraldistardist jooksudistantsil pälvis esikoha valitsev üldvõitja Bert Tippi (CFC Spordiklubi) ajaga 16.07, mis jääb talle kuuluvale rajarekordile 13 sekundiga alla. Teine-kolmas olid vastavalt Janar Juhkov (16.29; Treeningpartner) ja Kaspar Vaher (16.52; CFC Spordiklubi).
Parimaks naiseks tõusis kokkuvõttes 11. koha saanud Klarika Kuusk (20.18; Treeningpartner). Startis 35 jooksjat, tulemusi saate vaadata siit.
Filter Temposarja teine etapp toimub 15. mail Maardus, kus on kavas 10 km eraldistart ja 5 km jooks.

 

Kolmapäeval Jüris peetaval Filter Temposarja avaetapil saab näha legendide duelli, kui 15 km distantsil võtavad mõõtu sarja kahe viimase aasta võitja Kert Martma (CFC Spordiklubi) ja enne seda kolmel hooajal järjest võidutsenud Ivo Suur (ProShop Team).
Mullu pälvisid Jüris kolmikvõidu Cycling Tartu ratturid eesotsas Norman Vahtraga, kes püstitas rajarekordi 19.22,1. Martma oli neljas ja teda võib favoriidiks pidada ka tänavu. Suur ütles, et võtab pingutust kui head ettevalmistust triatlonivõistlusteks. Tema peaeesmärk on teha hea tulemus juuni keskel toimuval Ironman 70.3 Otepääl.
Võib juhtuda, et nimetatud võistlus jääb töö kõrvalt profisportlase kombel treeninud Suurele viimaseks jõuprooviks kõrgemal tasemel. "Tahaksin sporti vabamalt võtta. Elus on ka palju muud huvitavat teha. Jätkan treenimist väiksemate koormustega ja käin võistlustel õhkkonda nautimas ega mõtle nii palju tulemusele. Plaanis on ka rohkem reisida," rääkis Suur.
Täna südaööl lõppeb Filter Temposarja avaetapile soodushinnaga eelregistreerimine. Kirja on end juba pannud ligi 200 ratturit ja üle 30 inimese, kes panevad end proovile 5 km jooksudistantsil. Kolmapäeva õhtuks lubatakse Jürisse 15 soojakraadi ja nõrka edelatuult. Rattadistantsi start on avatud kl 17.15-19.30. Jooksurajale pääseb kl 19.35-19.50.

 

Ervin Korts-Lauri nimi on Filter Temposarja ja Filtermaanteekarikasarja ajalooraamatus tähtsal kohal. Kümme aastat tagasi sai temast esimene rattur, kes pälvinud üldvõidu mõlemas sarjas. Suvel 33-aastaseks saav Korts-Laur on mõnda aega võistlusspordist taandunud ja tema elus on esikohal muud väärtused. AeroBike pressiteenistus otsis mehe üles ning üheskoos meenutati vanu häid aegu ja vaadati tulevikku.

 

Ervin Korts-Laur, Sa võitsid Filter Temposarja, toonase nimega AeroBike.ee Temposõidu Karikasarja aastatel 2009-2010. Sinu esimesest võidust möödub tänavu kümme aastat. Mis Sulle esimesena toonasest ajast meenub?
Oli meeldiv Eestis tagasi olla ja Proklubi all võistlustel osaleda. Nauditav aeg, mis sai peamiselt sporti tehes veedetud.

Sa olid tuntud selle poolest, et olid super hea temposõitja, ent mitte nii särav grupisõitudes. Sellest hoolimata õnnestus Sul 2009. aastal teha kuldne duubel ning võita ka Filter Maanteekarikasarja, toonase nimega Eesti Maanteekarikasarja esimene hooaeg. Kumba neist võitudest tagasi vaadates olulisemaks pead?
Temposõit oli mulle huvitavam, sest seal tuleb rajal sõltumatu olla ja oma ressursse viimase meetrini kasutada.

Oma võiduaastatel olid Eesti temposõidu suveräänne valitseja, kes saavutas sisuliselt legendi staatuse. Kas teadsid, et vanemad temposõitjad meenutavad ja toovad siiani noortele eeskujuks Sinu toonast taset?
Ilmselt need viimasel minutil maalt Kalevi Jalgrattakooli trenni sõidud andsid eeldused. Igal korral sõitsin minut hiljem välja ja ikka jõudsin õigeks ajaks kohale. Põhimõtteliselt oli trenn juba enne trenni tehtud. Ma ei tooks eeskujuks tulemusi, vaid pigem läbi selle nähtavat kirge. Seejuures võiks kindlasti jääda ikka inimeseks ja oma piire teatud võtetega mitte ületada.

Viimastel aastatel pole Sind enam rattaradadel näha olnud. Miks oled rattaspordist taandunud?
Elu tuli peale, kõik võlad sai paari aasta jooksul rohkem kui tasa tehtud. Õppisin nii Tallinna tehnikaülikoolis kui ka IT Kolledžis, mida ma ei lõpetanud. Jätkasin TTÜ-s IT-spetsialistina töötades. Sellel perioodil tuuritasin ka mööda maailma rahvatantsurühmaga Koidupuna.

Mis täidab Sinu päevi täna? Mis toob leiva lauale ja millega tegeled vabal ajal?
Täna olen TalTechis arvutitöökoha teenusehaldur ja töötan kahes perefirmas. Vaba aeg kulub tegevusteks koos perega ja puhkuseid eelistan veeta Euroopa mägistel matkaradadel.

Kas ja palju hoiad end kursis Eesti rattaspordis toimuvaga?
Pigem ei ole kursis, sest ei ole ise selle sees. Samas tean, et rattaspordi tase ja populaarsus on tõusnud.

Kas näed, et kunagi teed harrastussportlasena tagasituleku rattasporti?
Sõidan ratast ka praegu, kuid mitte tulemuste saavutamiseks, vaid pigem tööle, metsa mustikaid korjama või lihtsalt ilusa ilma nautimiseks. Ei usu, et enam aja peale sõitma hakkan.

Millised soovitused annaksid ratturiteel kaasa tänastele noortele?
Hoida hinge asja juures. Samas see ei ole nii lihtne, kui võiks arvata, sest elus on vaja samal ajal ka tasakaalu. Tulemuse saavutamisel mängib rolli rohkem tegureid, kui võiks arvata.

Kuidas hindad tagasivaadates Filter Temposarja ja Filter Maanteekarikasarja võidu rolli ja tähtsust oma ratturikarjääris?
Nägin seda kui rahuldavat punkti oma karjäärile.

Sinu võiduaastal oli Filter Temposarjas kaheksa ja Filter Maanteekarikasarjas neli etappi. Samas temposarja esimene hooaeg sisaldas näiteks 12 etappi. Milline on Sinu meelest optimaalne võistlussarja osavõistluste arv?
Siin eelistaks kaheksat etappi, et nii osaleja kui ka korraldaja saaks magusama maasika.

Distantsilt tagasi vaadates - kas oskad anda Filter Temposarjale ja/või Filter Maanteekarikasarjale mõne soovituse?
Näen, et sarja korraldaja pühendumus on ilmselt kaaskorraldajatele edasi kantud ja seda tuleks hoida. Läbiv joon võiks olla ka jätkusuutliku ühiskonna väärtuste juurutamine. See läheks noortele kindlasti peale.

Sina võitsid Filter Temposarja kaks korda. Hiljem on kahekordseks võitjaks kroonitud ka Kert Martma ning suisa kolmekordseks võitjaks on tulnud Ivo Suur. Mis pilguga vaatad, kui Sinu omaaegsed rekordid üle sõidetakse? Kas sul on hea meel, et rattasport elab ja areneb või hiilib ligi ka mõte, et oleks võinud omal ajal mõne hooaja rohkem temposarjale keskenduda, et rekordeid ikka enda käes hoida?
Elu läheb õnneks edasi ja sellised rekordite parandused on loomulikud. Tagasi vaadates näen tulemuste asemel teisi väärtusi.

Kui jutt juba rekorditele läks, siis üks rekord on Sinu nimel siiani! Kui päris täpne olla, siis jagad seda tiitlit Ivo Suurega. Sina 2009. aastal ja Ivo 2015. aastal olete senimaani ainsad, kes on suutnud ühel ja samal aastal võita nii Filter Temposarja kui ka Filter Maanteekarikasarja. Mis tunde see Sinus tekitab?
Et tugev temposõitja võib olla tasemel ka grupisõidus.

Sina, Ivo Suur ja Kert Martma olete oma võidud saavutanud üsna suures ajalises nihkes. Kui aga korra mõttega mängida ja teoretiseerida, siis mis Sa pakud, kes oleks võitnud hüpoteetilises olukorras, kus oma parimas esimese võiduaasta vormis oleksite kõik kolm korraga joonel?
Mina oleks võitnud.

Mida sooviksid lõpetuseks lisada?
Ka temposõidu võit tuleb tänu tiimile ja toetajatele, kes mul hästi meeles on.

 

 

Filter Temposarja 12. hooaeg toob endaga kaasa mitu uuendust. Esmakordselt liitub Eesti vanima ja suurima eraldistardisarjaga Aruküla, kus on 19. juunil kavas 20 km pikkune individuaaldistants. Võistluskeskus asub raudteejaama juures ja looklev rada kulgeb väikese liikluskoormusega teel.
Kuuest osavõistlusest ja finaaletapist koosnev Filter Temposari algab mai esimesel päeval Jüris. Hooaja vältel võisteldakse veel Maardus, Pirital, Kiilis ja Iklas/Ainažis. Kui seni oli start ratturitele avatud 17.15-19.45, siis nüüd on aega rajale minna kella 19.30-ni. Jooksjatele tähendab see omakorda võimalust varem (vahemikus 19.35-19.50) startida. Muudatuse eesmärgiks on vähendada asjatuid tühje auke võistluse keskel ja vältida põhjendamatult pikka teede sulgemist.
Filter Temposarja seitsmest etapist läheb arvesse viis paremat tulemust. Kui varasemalt elimineeriti kaks nõrgemat tulemust alles hooaja lõpus, siis nüüd viiakse koondprotokollide koostamisel nõrgemate tulemuste kõrvaldamine läbi nii, et kõigi võistlejate ühte madalaimat punktisummat ei arvestata alates 3. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest ning kahte nõrgemat tulemust ei arvestata alates 5. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest.
Kui varasemalt tekkis avaetapil katkestanud ratturil võimalus sarja liidriks tõusta alles hooaja lõpus, siis nüüd saab ta liidrisärgi hõivata juba pärast 3. osavõistlust. Kaks viimast etappi ei oma koondarvestuses enam sedavõrd suurt jokkeri efekti kui varem.


FILTER TEMPOSARI 2019

1. mai eraldistart 15 km / 5 km JÜRI
15. mai eraldistart 10 km / 5 km MAARDU
29. mai paarissõit 25 km / 5 km KIILI
12. juuni eraldistart 10 km / 5 km PIRITA
19. juuni eraldistart 20 km / 5 km ARUKÜLA
24. juuli paarissõit 25 km / 5 km KIILI
FINAAL 25. august eraldistart 25 km / 5 km IKLA/AINAŽI

 


Leht 4 / 114