Järgmisel hooajal on Filter Maanteekarikasari kaheksaetapiline, kalendrisse naaseb Pärnu 19. Rattapäev. Ratturid kogunevad suvepealinnas 2. juunil. Etappide üksikasjad selguvad lähiajal, kuid võistluskeskus asub Tallinna maanteel asuva McDonald'si läheduses. Sealt võetakse suund Tõstamaa poole.
„Pindalalt suurim ja elanike arvult Eesti neljas linn väärib suurt rahvasportlastele suunatud maanteerattavõistlust. Pärnu Rattapäeval osalemine annab ka suurepärase võimaluse tutvuda suvehooajaks valmistuva kuurortlinnaga. Pärnu Rattapäeva eripäraks on olnud suur tervisesõitjate osakaal, loodame nende hulka veel kasvatada,“ lausus Filter Maanteekarikasarja peakorraldaja Mihkel Reile.
Filter Maanteekarikasarja uue hooaja etappide järjestuses on järgitud põhimõtet, et esmalt on kavas kergemad võidusõidud, kus saab vormi koguda, ning augusti lõpus on võimalus end proovile panna mäefinišitega lõppevatel Suure-Munamäe 3. Rattarallil ja finaalüritusena kavas oleval Mulgi 9. Rattarallil.
Filter Maanteekarikasarja kokkuvõttes läheb kaheksast etapist arvesse kuus paremat tulemust. Soodushinnaga saab eelregistreeruda 3. novembril peetaval traditsioonilisel Rattalaadal.


FILTER MAANTEEKARIKASARI 2019

4. mai Kuusalu 26. Rattaralli 83 km / 42 km
19. mai Elva 34. Rattapäev 87 km / 44 km
2. juuni Pärnu 19. Rattapäev
9. juuni Fakto Auto Tallinna 9. Rahvasõit 117 km / 76 km
22. juuni Haapsalu 19. Rattaralli 91 km / 53 km
13. juuli Pandivere 29. Rattaralli 99 km / 44 km
18. august Suure-Munamäe 3. Rattaralli 83 km / 42 km
Finaal 31. august Mulgi 9. Rattaralli 117 km / 45 km

 

Varasematel kordadel suve lõpus toimunud Põhja-Eesti suurim rattafestival, Fakto Auto Tallinna Rahvasõit peetakse tuleval aastal hooaja alguses ja esmakordselt kahepäevasena. 8. juunil toimuv esimene võistluspäev on suunatud maastikuratturitele ja kuulub esmakordselt ka Hawaii Express Estonian Cupi sarja. Järgmine päev on suunatud aga maanteesõitu eelistavatele rattasõpradele ja üritus on ühtlasi Filter Maanteekarikasarja etapiks.
Mõlemal päeval asub võistluskeskus jõuliselt arenevas Ülemiste Citys. Mägirattadistants kulgeb Järve ja Männiku metsades, maanteerada jääb valdavas enamuses samaks nagu tänavu ehk sõidetakse Tallinna ning Rae ja Raasiku valla teedel.
„Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu kevadesse toomist oleme plaaninud juba mitu aastat. Tõukeks sai lõpuks asjaolu, et Suur-Sõjamäe tänav läheb pärast jaanipäeva remonti ning traditsioonilisel ajal ei pääseks me maanteerajaga Ülemiste Cityst välja,“ selgitab peakorraldaja Mihkel Reile. „Samuti oleme pikalt arutanud koostöövõimalusi teiste sarjade ja korraldajatega. Estonian Cup sarjaga liitumine suurendab hüppeliselt mägiratturite hulka ning seetõttu ei mahu mõlemad distsipliinid enam samale päevale ära. Kahepäevane formaat võimaldab pöörata maastiku- ja maanteesõidule võrdselt tähelepanu ning treenitumatel ratturitel on võimalus osaleda kahepäevasel Hansaviimistluse velotuuril.“
Fakto Auto Tallinna Rahvasõidule registreerimine avatakse traditsiooniliselt 3. novembril peetaval Rattalaadal.

 

Kolmanda ratturina Filter Temposarja üldvõitu kaitsnud Kert Martma ütleb, et edu toob lihtne retsept – järjepidevad treeningud. Kõige eredemalt jääb CFC Spordiklubi esindavale mehele meelde sündmusterohke päev, mis kulmineerus Pirita etapi võit koos rajarekordiga.

Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks kaitsta Filter Temposarja üldvõitu?
Otseselt enne hooaja algust mitte, aga sarja edenedes juba küll.

Teist sai Ervin Korts-Lauri ja Ivo Suure kõrval kolmas rattur, kes suutnud Filter Temposarja üldvõitu kaitsta. Kumb üldvõit Teile suuremat rahulolu pakub?
Eks esimene ikka.

Võitsite lõppenud hooajal Filter Temposarjas kaks etappi ega langenud kordagi esiviisikust välja. Kas etappide lõikes tulemused rahuldasid Teid?
Nii ja naa. Oli häid sõite ja oli tagasihoidlikumaid päevi. Kuna temposõit nõuab palju keskendumist ja pingutuselt tihti enda piiride ületamist, siis hooaja lõpus, teades, et üldvõit juba olemas, muutusin veidi laisemaks.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Järjepidevad treeningud! Lühike vastus, mis siin pikalt analüüsida.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Eks Pirita etapi võit koos rajarekordiga. Oli sündmusterohke päev. Hommikusel lahtisõidul läks rehv, mis tuli uuesti liimida. Õhtusel võistlusel tuli viimasel võistluskilomeetril kett esihammakalt maha. Sellele vaatamata tuli ulmeline tulemus ja müstilised pulsinumbrid. Pärast sõitu oli ikka väga, väga paha olla – olin tühi kui käsn. Seekord oli tõesti põhjust rahuloluks!

Kuidas Teile meeldis esmakordselt kavas olnud Maardu etapp?
Vahelduseks hea, kuid sõidu ajal muhklikul afaltil potsatades mõtlesin korduvalt, et toda trassi on paras hoopis mägirattaga läbida.

Kas Teil on plaanis osaleda Filter Temposarja programmis oleval 5 km maanteejooksul?
Pärast rattahooaega jooksen hea meelega ja naudin seda. Paraku aga hooaja kestel jooks ja rattasõit võistlusspordina väga kokku ei sobitu.

Kes on teie hinnangul käesoleva hooaja Eesti parim mees- ja naisrattur?
Nimed ei mängi siin miskit rolli ja neid ei hakkagi välja tooma. Eestis on palju häid rattureid ja seda erinevatel rattasõidu distsipliinidel. Hinnata tuleb siinkohal nii arengut, stabiilsust kui saavutusi ning tihtipeale nende kõigi kombinatsioone. Nii teabki igaüks kõige paremini ise, kui hea rattur ta teistega võrreldes on!

 

Esimese ratturina Filter Maanteekarikasarja kahekordseks võitjaks kroonitud Gert Jõeäär kinnitab, et lõppenud hooajal jättis talle kõige erilisema mulje Suure Munamäe Rattaralli. See andis Eesti oludes võimaluse kogeda pisut seda tunnet, mida päevad läbi elama suurtuuridel osalevad ratturid.
CFC Spordiklubi rattur kinnitab, et praegu saab ta vaid spordile pühenduda, kuid 31-aastase eksprofi eesmärgiks on lähiajal leida töö, mis võimaldab tal aktiivselt ka rattaspordiga edasi tegeleda.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks kaitsta Filter Maanteekarikasarja üldvõitu?
Üldvõit oli muidugi eesmärgiks. Aga võtsin igat etappi eraldi ehk ei hakanud kokkuvõtte konkurente passima. Põnevam on üritada igat sõitu võita.

Teist sai esimene rattur, kes tulnud Filter Maanteekarikasarja kahekordseks võitjaks. Kumb üldvõit Teile suuremat rahulolu pakub?
Esimese võiduga olin rohkem rahul.

Võitsite lõppenud hooajal Filter Maanteekarikasarjas kaks etappi: Pandivere Rattaralli ja Suure-Munamäe Rattaralli. Kas etappide lõikes tulemused rahuldasid Teid?
Läks paremini kui eelmisel aastal. Vaid Mulgi Rattarallil sattus mul olema väga kehva päev. Aga see tegigi üldseisu huvitavamaks.

Kas CFC Spordiklubi panustas etappidel Teile või olid ratturitel vabad käed?
CFC ootab minult alati head tulemust. Aga tegelikult on kõigil variant targalt ja aktiivselt sõites võita proovida. Võin ju tugev olla, aga iga äraminekuga ma kaasa ei jõua minna.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Lahedaim oli finiš Suure Munamäe tipus. See pole küll maailma mõistes pikk tõus, aga maksimumiga võttes on paras pähkel. Saab aimduse, mida kogevad profid suurtuuridel.

Miks Te Filter Temposarjas kõigest ühest etapist osa võtsite?
Laenasin Veloplusist ratta vaid Eesti meistrivõistlusteks ja sel etapil oli hea proovida, kas asend on paigas.

Tugeva temposõitjana võiksite võtta eesmärgiks Filter Temposarja üldvõidu!
Kuna sõidan nii maanteed kui ka maastikku, siis on kalender nii tihe, et kõikjale ei jõua.

Kui suures osa päevast võtab rattasport? Kas käite kusagil tööl?
Hetkel saan veel spordile pühenduda. Aga rattasport on kulukas ja igal nädalavahetusel autoga erinevasse Eesti nurka sõitmine võtab oma. Arvan, et leian huvitava variandi, millega niiöelda tavaellu sukelduda.

Kes on Teie hinnangul käesoleva hooaja Eesti parim meesrattur?
Tänavu oli palju võrdseid, ei oskagi parimaid välja tuua. Aga tean, et kui Eesti meistrikatel oleksid kõik stardis, peaksin maanteel favoriidiks Mihkel Räime ja maastikul Martin Lood.

 

Hiiumaa Rattanädalavahetust valitses Aksel Nõmmela – eile võitis Beat Cycling Clubi meeskonnas profileiba teeniv mees Saare Emmaste Öösõidu, täna oli ta parem Kõpu Rattamaratonil.
Nõmmela edestas 54 km pikkusel distantsil Martin Laasi (+1.07; Team Illuminate) ja Karmo Kutserit (+5.21). Parimaks naiseks kerkis Merilin Metsalu, teine oli Eili Paap ja kolmas Indra Kutser.
Fatbike'ide arvestuses olid paremad Veiko Viira, Heigo Paglant ja Daniel Novikov. Naistest oli kiireim Anneliis Puu.
Kõiki tulemusi saate vaadata siit.

 


Leht 7 / 115