Tänavuse AeroBike noorsportlase stipendiumi pälvis Stefan Lootus, kellel on võimalik ilma osalustasuta osaleda kõikidel AeroBike korraldatavatel võistlustel käesoleval hooajal.
Eelmisel aastal M-U17 vanuseklassis nii Filter Maanteekarikasarjas kui ka Filter Temposarjas üldvõidu pälvinud Lootus kinnitas, et kavatseb võimalust nii palju kui võimalik ära kasutada. Kuusalu Rattaklubi esindav Lootus õpib Audentese Spordigümnaasiumi Otepää filiaali 10. klassis. Tal on plaan end ka välismaal proovile panna, kuid enne tahab noormees kooli ära lõpetada.
 

Pälvisite AeroBike noorsportlase stipendiumi, mis võimaldab Teil käesoleval aastal tasuta kõikidel AeroBike võistlustel osaleda. Kui usinalt on kavas võimalust kasutada?
Võistlen nii palju, kui saan. Olen kindlasti maanteevõistlustel kohal, kui ei pea samal ajal koondisega välismaal viibima.

Kas keskendute rohkem grupi- või temposõidule?
Grupisõidule, sest seal saab erinevaid tehnikaid proovida ja sõitu kontrollida. Tiitlivõistlustel osaledes tulevad säärased kogemused kasuks. Eraldistardile pole ma seni väga palju tähelepanu pööranud, kuid Filter Temposõidu Karikasari pakub selleks suurepäraseid võimalusi.

Filter Maanteekarikasarjas on lühikesel distantsil eraldi arvestus U15 ja U17 vanuseklassi noormeestele. On see Teie meelest hea või tahavad poisid pigem meestega võidu sõita?
Arvan, et see on hea võimalus noortel omavahel võistelda ja suuremad mehed ei tule vahele trügima.

Kui hästi olete hooajaks valmistunud?
Sügisene ettevalmistus jäi käeluumurru tõttu lahjemaks. Talvel käisin Prantsusmaal Andorra lähedal kahenädalases laagris. Viimasel ajal olen aga korralikult trenni teinud ja esimesed võistlused näitavad, kuidas on seis võrreldes konkurentidega.

Millist tüüpi rattur olete?
Veidi vara on sellele küsimusele vastata, sest olen alles arenev rattur. Eesti oludes olen piisavalt peene kondiga. Aga selleks, et välismaal suurtest mägedest üles sõita, tuleb kaalu langetada. Tegelikult tahaksin olla selline nö vahepealne rattur, kes saab mägedest üle, saab hakkama siledal maal ja suudab sprintida.

Kes on Teie eeskujudeks?
Hea oleks nimetada mõne kuulsa ratturi nimi, kuid tegelikult pean suurimaks eeskujuks isa. Ta tegeles ka noorena rattasõiduga ja oli sarnase kehatüübiga kui mina. Mõnus on omavahel asju arutada, sest isa teab, mida ma tunnen.

Mis on Teie eesmärgid rattaspordis?
Lähim eesmärk on jõuda maailmameistrivõistlustele ja seal korralik tulemus saada.

 

Meil on hea meel teatada, et tänavune AeroBike noorsportlase stipendium läheb Stefan Lootusele. Temal on võimalik ilma osalustasuta osaleda kõigil AeroBike korraldatavatel võistlustel tervel 2018. hooajal. Nii Eestis kui Lätis, nii maanteel kui maastikul!

 

Ühtlasi mööname, et kuna tublisi ja tunnustamist väärt noorsportlasi kandideeris palju, oli valiku tegemine üsna keeruline. Hinges tahtnuks tunnustada paljusid, kuid lähtuvalt stipendiumikonkursi tingimustest tuli valida vaid üks.

 

Stefan Lootus on talendikas noorsportlane, kes on juba mitmeid aastaid Filter Sarjades stabiilselt osalenud ja häid tulemusi näidanud. Eelmisel 2017. hooajal võitis Stefan M-U17 vanuseklassis nii Filter Maanteekarikasarja kui ka Filter Temposarja. Hindame väga tema pühendumist maanteerattasõidule ning loodame, et AeroBike stipendium võimaldab tal seda veelgi enam teha! Ühtlasi hindame ja tunnustame tema avatud ja alati sõbraliku natuuri, usume, et ka need omadused on ühe noorsportlase jaoks ääretult olulised!

 

 

Kui oled noorsportlane, noormees või neiu, kes on sündinud aastal 1996 või hiljem ja seega võistled U23 või nooremas vanuseklassis, siis oled oodatud kandideerima AeroBike stipendiumile. Stipendium võimaldab võistelda käesoleval 2018. hooajal ilma stardimaksu maksmata kõigil AeroBike poolt korraldatavatel võistlustel. Nii maanteel kui maastikul, nii Eestis kui Lätis. Kokku 21 võistlusel!

Stipendiaat kuulutatakse välja 16. aprillil 2018. Kandideerimiseks tuleb:

  1. Jagada stipendiumipostitust Facebookis
  2. Täita kandideerimisankeet, mis avaneb järgneval lingil: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSchLEhJQCCLZnRm0NWuiUkQVmxIc9je9TyKx3QlnGwy6b-zVg/viewform

 

AeroBike andis stipendiumit välja ka aastatel 2012-2016. Toona oli tegu nii harrastus- kui ka noorsportlastele suunatud konkursiga. Hooaeg 2017 jäi küll vahele, kuid nüüd traditsioon taaselustatakse. Tõsi, erinevalt varasemast, oleme otsustanud stipendiumi suunata vaid noorsportlastele. Eelnevalt on AeroBike stipendiaatideks olnud: 2012 Märt Ääremaa, 2013 Brayn Tölp, 2014 Mairis Õispuu, 2015 Liina Kasela, 2016 Karl Mihkel Vent.

Eelmine AeroBike stipendiaat, 2016 aastal valituks osutunud Karl Mihkel Vent soovitab kõigil noorsportlastel julgelt kandideerida: „Julgustaksin kõiki noori AeroBike stipendiumile kandideerima. Minu jaoks oli valituks osutumine suur tunnustus, mis võimaldas mul varasemast märksa enam võistelda ja tõstis motivatsiooni! Lisaks andis see mulle hea mineku ka järgmisel hooajal.“

 

 

Filter Temposõidu Karikasarja esimese hooaja üldvõitja Andre Aduson soovitab soojalt rattasõpradel, eriti aga noortel Filter Temposõidu Karikasarjast ja Filter Maanteekarikasarjast osa võtta. Eestis pole maanteevõistlusi ülemäära palju ja olemasolevaid tuleks maksimaalselt ära kasutada.

Teie olete Filter Temposõidu Karikasarja esimese hooaja üldvõitja. Mis kümne aasta tagusest ajast meenub?
Üldvõit! Hooaja alguses oli enesetunne hea, võis võidu sõita, hooaja teine pool oli paras kannatamine. Kindlasti ka kiire paarissõit koos Ervin Korts-Lauriga.

Miks olete nüüd võistlusspordist tagasi tõmbunud?
Töötan treenerina CFC Spordiklubis ja kahel rindel ei ole soovi võidelda.

Milline on Teie hinnangul Filter Temposõidu Karikasarja ja Filter Maanteekarikasarja roll Eesti rattakalendris?
Vaadates võistluskalendrit, siis maanteeratta võistluste arv võrreldes maastikuratta võistlustega on oluliselt kahanenud. Minu hinnangul on tegemist kvaliteetsete võistlussarjadega ja maanteeratta võidusõitude kohapealt on mõlemad võistlussarjad olulised.

Kas temposõitu peaks rattaringkondades rohkem väärtustama?
Eraldistart on kindlasti raske rattaspordi distsipliin ja paljudele see ei meeldi. Noorsportlaste jaoks on eraldistart oluline, kuna seda sõites õpib väga hästi enda individuaalseid võimeid tundma. Väärtustama peab, ületähtsustada ei tohi.

Sel aastal on koos finaaliga kavas seitse etappi. Kas võistlusi võiks olla rohkem või on see optimaalne arv?
Arvan, et seitse etappi on piisav.

Temposõit tundub olevat ehteestlaslik ala, mis nõuab suurt pingutamist ja kannatamist ning tuima töö tegemist. Eraldistardis saadab tavaliselt
edu suurema kondiga rattureid. Kas see sobib meile paremini kui grupisõit?
Arvan, et see ei ole nii. Hea rattur saab mõlemal distsipliinil hakkama.

Mulle on kõrvu jäänud, et Eesti noored ratturid ei kipu nii usinalt Prantsusmaale amatööriks minema kui omal ajal näiteks Jaan Kirsipuu ja Rein Taaramäe. On sel jutul tõepõhi all?
Hetkel on meil amatööridena välisklubides sõitmas kümmekond mees- ja kaks naissportlast. Tundub, et soov sõita amatöörklubides on natukene tagasihoidlikum küll. Loodetavasti on neil noortel, kes välismaal sõidavad, soov saada profiks. Häid noori on juunioride vanuseklassist peale tulemas ja usun, et lähiaastatel on meil seis ilusam.

 

Põhja-Eesti suurima rattavõistluse, Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu stardi- ja finišilinnak kolib tänavu uude kohta. Kui eelmistel aastatel on võistluskeskus asunud Peetri aleviku koolimaja ees, siis nüüd kogunetakse Ülemiste Citysse Valukoja tänavale.
Ülemiste City on väga kiiresti arenev piirkond ja praegu peamiselt ärilinnakuna tuntust kogunud alal on võistluse läbiviimiseks hea infrastruktuur. Osalejatel on seal suurepärased parkimisvõimalused ja võistluse ajal ei pea liikluskorralduses suuri muudatusi tegema.
2. septembril toimuva Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu rada jääb enamjaolt samaks mullusega, kuid täpsem trass pannakse paika siis, kui on teada teetööde toimumise ajad. Valdav osa rajast jääb Rae ja Raasiku valla territooriumile.
Eelmisel aastal võitis Fakto Auto Tallinna Rahvasõidu põhidistantsi Gert Jõeäär, naiste sõidul oli kiireim Aidi Gerde Tuisk.

 


Leht 14 / 114