EventRent Elamussõitude Sarjas üldvõidu pälvinud Tarmo Neemela teenib leiba elektroonikainsenerina. Rattasõitu võtab ta eelkõige hobina, et tööga seotud mõtetest vabaneda. "Mingit treeningplaani ega toitumiskava mul ei ole. Sõidan siis, kui tuju tuleb ja ilm on hea," räägib Neemela. "Tavaliselt leian rattaga sõitmiseks aega ca kahel korral nädalas. Tihtipeale on need mõlemad korrad võistlused. Sellest on seni vormi hoidmiseks piisanud."
Rattasõidu kõrval on Neemelal veel üks sportlik hobi, milles on ta maailma eri paigus võistlemas käies märkimisväärse tähiseni jõudnud.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks EventRent Elamussõitude Sarja üldvõidu?
Registreerisin end kõikidele etappidele, kuna polnud neid radu varem sõitnud ja paigad tundusid huvitavad. Hooaja alguses mul mingeid eesmärke ei olnud. Plaanis oli osaleda kõikidel etappidel ning sõita jõudumööda ka teistes sarjades.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Sarja võitmiseks on eelkõige vaja stabiilsust, mis on ka üks väheseid eeliseid, mis seeniorsportlasel kogemuste kõrval noorte vastu välja panna on. Kõik etapid sai lõpuni sõidetud, tehniliste probleemide tõttu ebaõnnestus vaid Fakto Auto Rahvasõit. Veidi jäi kripeldama ka Maa-alune sõit, kus pidin liidrikohalt kummipurunemise tõttu taanduma ja leppima teise kohaga.

Viiel etapil kuuest jõudsite kahe parema sekka. Kui põhjalik oli ettevalmistus etappideks?
Võtan rattasõitu eelkõige meeldiva lõõgastusena, seetõttu eraldi ettevalmistust ma ühekski sõiduks ei tee. Ühtegi rada eelnevalt vaatamas ei käinud ja ratast ka eraldi ei seadistanud. Sõitsin praktiliselt terve hooaja samas seades rattaga, vahetades välja vaid purunenud või kulunud osi.

Milline etapp Teile kõige rohkem meeldis?
Kõige enam meeldisid Astangu ja Rummu etapid, kuna seal oli kõige rohkem tehnilisi oskusi nõudvaid lõike.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Kindlasti jääb meelde Fakto Auto Tallinna Rahvasõit, kus üsna alguses tuli lahti käiguvahetaja tross ja alles jäi vaid üks, kõige raskem käik. Sellest hoolimata sai lõpuni sõidetud. Busland Öösõit oli ka kindlasti omaette kogemus, eriti sellise ilmaga.

Mis on teie põhitöökoht ja kui tõsiselt rattasporti võtate?
Töötan elektroonikainsenerina. Rattasõit on hobi, mis aitab pea töömõtetest puhtaks pühkida. Mingit treeningplaani ega toitumiskava mul ei ole. Sõidan siis, kui tuju tuleb ja ilm on hea. Tavaliselt leian rattaga sõitmiseks aega ca kahel korral nädalas. Tihtipeale on need mõlemad korrad võistlused. Sellest on seni vormi hoidmiseks piisanud.

Kuidas kahe hooaja vahel puhkate?
Novembrist märtsini ma rattaga ei sõida, kuid üritan olla ühtlaselt heas vormis kogu aasta vältel. Kui lund on, siis talvel tegelen suusatamisega, novembris-detsembris on tulnud tavaliselt mõned korrad rullsuuskadega sõita. Talve jooksul sõidan läbi pea kõik Eesti suusamaratonid, lisaks olen käinud ka üle maailma erinevatel suusasõitudel. Sel aastal saigi täis teise Worldloppet Masteri jagu maratone.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Järgmiseks hooajaks on uus ratas juba olemas. Kuna Eesti Jalgratturite Liit ja Scott tulid välja väga atraktiivse pakkumisega Eesti meistrivõistluste võitjatele, otsustasin selle võimaluse ära kasutada ja uuel aastal sõidan Scott Spark RC900 Pro'ga. Võib-olla jätan teatud sõitudeks ka vana ratta alles.

 

Peeter Tarvis näitas Hiiumaal peetud EventRent Elamussõitude Sarja kahel viimasel etapil suurepärast minekut. Laupäeval oli Läti profiklubis Rietumu Banka-Rigas leiba teeniv Pruus parim Kõpus toimunud Buslandi Öösõidul ja täna 45 km pikkusel Emmaste Rattamaratonil. Mägiratturite arvestuses järgnesid Tarvisele kindla vahega Tarmo Neemela ja Peeter Poopuu. Naistest pälvis esikoha Iiris Takel, teine oli Elle Leppik ja kolmas Anneliis Puu.
Sama pikal fatbike'ide sõidul võidutses Kalle Takel, temaga sama aja sai ka Margus Malva. Kolmandana ületas finišijoone Veiko Viira. Naistest oli parim Leila Malva.
Cyclo-crossi distantsil oli esikolmik järgmine: Maario Silm, Raivo Rätte ja Gary Kevin Krõm. Kõiki tulemusi saate vaadata siit.

 

EventRent Elamussõitude Sarja 5. etapi, Kõpu tuletorni juures peetud Busland Öösõidu võitis mägiratturite arvestuses Peeter Tarvis, kes edestas Tarmo Neemelat 16 sekundiga ja Mick Kenneth Krõmmi 1.10-ga. Naiste arvestuses oli kiireim Iiris Takel, kellele järgnesid Elle Leppik (+2.35) ja Anneliis Puu (+3.49).
Cyclo-crossi ratturite kategoorias moodustasid meeste esikolmiku Maario Silm, Gary Kevin Krõm ja Reio Kivimägi. Fatbike'ide arvestuses võidutses Margus Malva, teine oli Kalle Takel ja kolmas Veiko Viira. Naistest oli parim Kadri Kangur.
Kõiki tulemusi saate vaadata siit. EventRent Elamussõitude Sarja lõpetab täna sõidetav Emmaste Rattamaraton.

 

EventRent Elamussõitude Sarja lõpetavad järgmisel nädalal Hiiumaal peetavad etapid. 7. oktoobril on kavas Busland Öösõit ja päev hiljem Emmaste 15. Rattamaraton. Busland Öösõidu väiksema treenitusega harrastajatele mõeldud elamussõit algab Kõpu tuletorni juurest kell 20. Tund aega hiljem antakse start võistlussõidule, millest võib osa võtta mägiratta, fatbike'i või cyclocrossi rattaga. Võidusõit kestab kolmekilomeetrisel ringil 30 minutit pluss üks ring.
"Tegemist on ainsa Eestis korraldatava rattavõistlusega, kus pimedal ajal on maalilisel rajal teenäitajateks õueküünlad," rõhutab EventRent Elamussõitude Sarja peakorraldaja Mihkel Reile. "Kuigi rada on tuhande õueküünlaga matkamiseks piisavalt valgustatud, soovitan võistlussõidul osalejatel kasutada ka ratta- või kiivrilampi."
Pühapäeval toimuval Emmaste Rattamaratonil läbitakse 15 km pikkust ringi kolm korda, start antakse kell 13. Viis minutit hiljem pääsevad elamussõidu raames 15 km rajale huvilised, kellel puuduvad sportlikud ambitsioonid. Mõlemal päeval saavad Hiiumaa elanikud osaleda elamussõitudel 1-eurose tasu eest.
Emmaste Rattamaratoni raames toimuvad ka tasuta lastesõidud, ilusa ilma korral püstitatakse tasuta kasutamiseks batuut. Emmaste Rattamaratonil autasustatakse orienteeruvalt kell 15.45 ka EventRent Elamussõitude sarja hooaja kokkuvõtte paremaid.
Tõsisemad rattaspordihuvilised saavad nimetatud nädalavahetusel osaleda Eesti kahel suuremal saarel koguni kolmel rattavõistlusel. 7. oktoobril toimub Saaremaal Marimetsa Kapi viimane etapp Karujärve 7. Rattamaraton. Pärast seda saab sõita praamiga Hiiumaale ja osaleda samal õhtul Buslandi öösõidul ning lõpetada turnee 8. oktoobril Emmaste Rattamaratoniga. Soodushinnaga eelregistreerimine lõppeb 4. oktoobri südaööl.

 

Viimase etapiga Filter Maanteekarikasarja üldvõidu kindlustanud Gert Jõeäärele jääb hooaeg kindlasti kauaks meelde. Võru Rattarallil koos Oskar Nisuga korraldatud ilu- ja jõunumbrit õnnestub vähestel kogeda. Intervjuus aerobike.ee-le räägib Jõeäär ka sellest, kui suur on võimalus naasta profileeri.


Kas seadsite enne hooaja algust eesmärgiks Filter Maanteekarikasarja üldvõidu?
Kaudselt võib nii öelda küll, sest eesmärgiks oli sõite nautida ja kõige lahedam on ikkagi esimesena üle joone tulla.

Palun analüüsige, mis oli Teie edu taga?
Väga libedalt hooaeg ei läinud, sest enne viimast kaht etappi olin üldarvestuses päris kaugel. Võrus ja Tallinnas oli rohkem õnne ning võtsin pea maksimumi.

Võitsite sel hooajal ühe etapi - olite kiireim sarja finaalvõistlusel Fakto Auto Tallinna Rahvasõidul. Enne viimast etappi oli üldliider Teie tiimikaaslane CFC Spordiklubis Kristo Prangel (sai Fakto Auto Tallinna Rahvasõidul tagasihoidliku 23. koha). Kas see oli tiimipoolne korraldus, et üldvõidu peab teenima Gert Jõeäär?
Meil polnud vahet, kas võidu toob Kristo või mina. Enne viimast etappi oli vist parim šanss üldvõidule hoopis Vahur Valvasel, sest kaks kehvemat sõitu ei läinud arvesse. CFC käsk Kristole oli Valvasest eespool olla ja minu ainuke võimalus oli sõit kinni panna. Läks õnneks ja lisaks tuli klubile ka meeskondlik esikoht.

Milline seik Teile lõppenud hooajast enim mällu sööbis?
Võrus tegime Oskar Nisuga sellise ilusa numbri, mida juhtub ikka väga harva. Pea terve võistlus oli meie jaoks paarissõit. Tasuks kaksikvõit.

Teenisite aastatel 2013-2016 profileiba Cofidise profiklubis, tänavu sõitsite CFC Spordiklubi värvides peamiselt Eestis. Kui suured on lootused profileeri naasta või otsite nn pehmet maandumist ehk tavatööd?
Kahjuks ei ole mul varianti eliitseltskonda tagasi pääseda. Ent rattasõidust ma veel ei loobu, sest powerit jagub ja lahedamat spordiala ma ei tea.

Kuidas on sel hooajal jagunenud koormus maantee- ja mägirattavõistluste vahel?
Ütleks, et umbes pooleks. Trenni olen teinud vastavalt tujule või sellele, mis võistlus tulemas on.

Hooaeg on põhimõtteliselt läbi. Kas olete juba puhkuselainel?
Jäänud on veel Haanja 100 ehk siis septembri lõpuni hoian end võistlusseades.

Kas jätkate uuel hooajal sama rattaga või on jõuluvanalt oodata uut kaherattalist sõpra?
Cube ratta sain Veloplusist hooajaks kasutada. Ütleks, et ratas on võib olla isegi parem, kui mul profiaastatel oli. Kahju on sellisest pillist loobuda. Eks näis, mis uus aasta toob.

 


Leht 16 / 114