FILTER MAANTEEKARIKASARI VÕISTLUSJUHEND 2020

1. SISUKORD

1. SISUKORD
2. SARJA EESMÄRK JA SUUNITLUS
3. KALENDER JA DISTANTSID 2020
4. LASTESÕIDUD
5. ETAPPIDE AJAKAVA
6. VANUSEKLASSID
7. FIRMADE JA KLUBIDE ARVESTUS
8. RATTAKLASS
9. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU
10. ÜMBERREGISTREERIMINE
11. OSALUSTASU SISALDAB
12. VÕISTLUSNUMBRID, STARDIGRUPI KÄEPAELAD JA STARDIGRUPID
13. OSALEJATE TOITLUSTUS JA PRÜGIMAJANDUS
14. TEHNILINE ABI
15. MEDITSIINILINE ABI
16. KARISTUSED
17. PAREMUSJÄRJESTUSE SELGITAMINE JA TULEMUSTE AVALDAMINE
18. VELOTUURI ARVESTUS
19. AUTASUSTAMINE ETAPPIDEL
20. AUTASUSTAMINE SARJA KOKKUVÕTTES
21. AUTASUSTAMINE VELOTUURI ARVESTUSES
22. LIIDRISÄRGID
23. MUU INFORMATSIOON
24. LISAINFO JA TAGASISIDE ANDMINE
25. KORRALDAJA

2. SARJA EESMÄRK JA SUUNITLUS

• Pakkuda harrastussportlastele väljundit sportliku nädalavahetuse veetmiseks.
• Arendada Eesti maanteerattasõitu.
• Ühendada rattaspordist huvituvaid inimesi.
• Tuua uusi harrastajaid ja nende peresid rattaspordi juurde, innustada neid üheskoos veetma tervislikke nädalavahetusi.
• Pakkuda sportlastele võimalust kodumaa pinnal võistlemiseks.
• Püüelda Eesti suurima maanteekarikasarjaga korralduskvaliteedis täiuslikkuse suunas.

3. KALENDER JA DISTANTSID 2020

3.1. Kõigil Filter Maanteekarikasarja etappidel on valikus järgmised distantsid:

• Pikk sõit - tegu on sportlastele ja süstemaatiliselt treenivatele harrastajatele suunatud distantsiga, mis on mõeldud neile, kelle jaoks on võistlemise juures esmatähtis   tulemus. Sõltuvalt etapist on pika sõidu distantsid vahemikus 80-120km ning võistlusmaa läbimiseks on ajalimiit 4 tundi. Ajalimiidist lähtuvalt ei sobi pikk sõit rahulikus tempos rattasõidu nautlemiseks.

• Lühike sõit - tegu on harrastussportlastele suunatud distantsiga, kuhu on oodatud osalema igal tasemel ratturid, välja arvatud noorratturid, kelle on suunatud eraldi noortesõit. Lühikesel sõidul on distantsid sõltuvalt etapist vahemikus 40-50km, Tallinna Rahvasõidul 75km. Sellel distantsil selgitatakse sarnaselt pikale distantsile paremusjärjestus ja autasustatakse kiiremaid, kuid see pole mõeldud tippsportlastele ja on sobilik ka omas tempos rattasõidu nautlemiseks.

• Noortesõit - nagu nimigi ütleb, on see distants mõeldud noorsportlastele vanuseklassides M/N-U15, M/N-U17 ja N-U19. Et meie rattaspordi tulevik õpiks teostama ise oma sportlikke taktikaid ning saaks ise dikteerida sõidu sportlikku kulgu, on koostöös treeneritega loodud neile täiskavanustest eraldi sõit.

3.2. Etappide kalenderplaan ning distantside pikkused:

1. etapp / Filter Elva 35. Rattapäev

Toimumisaeg: Pühapäev, 05.07.2020

Asukoht: Start, finiš ja ürituskeskus on Elvas, Saint-Gobain klaasitehase ees aadressil Kirde 2.

Tulemuste selgitamise põhimõte: sileda maa finiš, grupiajad ja -kohad

Distantsid
• Pikk sõit 87,2 km (2 ringi: 43,6 km + 43,6 km)
• Lühike sõit 43,6 km (1 ring: 43,6 km)
• Noortesõit 43,6 km (1 ring: 43,6 km
• Lastesõidud 300 m, 1 km, 2 km
2. etapp / Filter Kuusalu 27. Rattaralli

Toimumisaeg: Pühapäev, 19.07.2020

Asukoht: Start, finiš ja ürituskeskus on Kuusalu Spordikeskuse juures.

Tulemuste selgitamise põhimõte: sileda maa finiš, grupiajad ja -kohad 

Distantsid

• 
Pikk sõit 107,2 km (2 ringi: 53,6 km + 53,6 km)
• Lühike sõit 55,6 km (1 ring: 55,6 km)
• Noortesõit 55,6 km (1 ring: 55,6 km)
• Lastesõidud 300 m, 1 km, 2 km
3. etapp / Filter Suure Munamäe 4. Rattaralli

Toimumisaeg: Laupäev, 01.08.2020

Asukoht: Start ja ürituskeskus asuvad Haanja suusakeskuses, finiš Suure-Munamäe tipus.

Tulemuste selgitamise põhimõte: mäefinis, kõik ajad ja kohad eraldi

Distantsid
• Pikk sõit 83,3 km (2 ringi: 40,9 km + 42,4 km)
• Lühike sõit 42,4 km (1 ring: 42,4 km)
• Noortesõit 42,4 km (1 ring: 42,4 km)
• Lastesõidud 300 m, 1 km, 2 km
4. etapp / Tallinna 10. Rahvasõit

Toimumisaeg: Pühapäev, 16.08.2020

Asukoht: Start ja finiš on Tallinnas, Ülemiste Citys Valukoja tänaval. Ürituskeskus asub Ülemiste City ida parklas. 

Tulemuste selgitamise põhimõte: sileda maa finiš, grupiajad ja -kohad

Distantsid
• Pikk sõit 117,0 km (2 ringi: 58,5 km + 58,5 km)
• Lühike sõit 75,7 km (1 ring: 75,7 km)
• Noortesõit 75,7 km (1 ring: 75,7 km)
• Lastesõidud 300 m, 1 km, 2 km

4. LASTESÕIDUD

4.1. Lastesõidud on mõeldud kõigile vastavas eas huvilistele ning on distantsi läbimise peale, paremusjärjestust ei selgitata. Erandiks on siinkohal esikolmikute selgitamine vanusegruppides M/N-U10 ja M/N-U13.

4.2. Igale osalevale lapsele väljastatakse lastesõitude hooajanumber, mis kehtib kõigil sarja jooksva aasta etappidel. Hooajanumbri maha ununemise korral on võimalik sekretariaadist küsida kordusnumbrit.

4.3. Igale distantsi läbinud lapsele on headelt toetajatelt üllatus. Vanusegruppides M/N-U10 ja M/N-U13 esikolmikusse tulnud lastele on täiendav auhind poodiumil.

4.4. Lastesõitudes on avatud alljärgnevad vanuseklassid.

• M/N-U7 (poisid ja tüdrukud sündinud aastal 2014 ja hiljem)
• M-U10 (poisid sündinud aastal 2011-2013)
 • N-U10 (tüdrukud sündinud aastal 2011-2013)
 • M-U13 (poised sündinud aastal 2008-2010)
 • N-U13 (tüdrukud sündinud aastal 2008-2010)

4.5. Vanuseklasside orienteeruvad distantsipikkused on alljärgnevad. PS! Lastesõitude distantsi pikkus võib varieeruda sõltuvalt ürituspaiga omapäradest. 

M/N-U13 start, distants ca 2 km
• M/N-U10 start, distants ca 1 km
M/N-U7 start, distants ca 300 m
 

4.6. Lastesõidu vanusegruppide M/N-U10 ja M/N-U13 esikolmiku autasustamine toimub jooksvalt peale lastesõitude lõppu.

5. ETAPPIDE AJAKAVA

5.1. Kõigi Filter Maanteekarikasarja etappidel, peale Tallinna Rahvasõidu, on ajakava alljärgnev.

9:00-12:45 - numbrite väljastamine ja kohapeal registreerimine
9:00-13:00 - lastesõitude registreerimine
12:00 - klubide esindajate koosolek / saateautode numbrite väljastamine söögitelgi all
13:00 - start pikale sõidule
13:10 - start lühikesele sõidule
13:20 - start noortesõidule
13:25 - stardid lastesõitudele
Parimate autasustamine toimub 30 minutit peale pika sõidu võitja finišeerumist
17:00 - finiš suletakse
 

5.2. Tallinna Rahvasõidu ajakava on võrreldes teiste etappidega tund aega hilisem.

9:00-13:45 - numbrite väljastamine ja kohapeal registreerimine
9:00-14:00 - lastesõitude registreerimine
13:00 - klubide esindajate koosolek / saateautode numbrite väljastamine söögitelgi all
14:00 - start pikale sõidule
14:10 - start lühikesele sõidule
14:20 - start noortesõidule
14:25 - stardid lastesõitudele
Parimate autasustamine toimub 30 minutit peale pika sõidu võitja finišeerumist
18:00 - finiš suletakse
 

6. VANUSEKLASSID

6.1. Pikal distantsil peetakse individuaalset arvestust paralleelselt nii üleüldises absoluutarvestuses kui ka vanuseklasside kaupa. Lühikesel distantsil oma stardi absoluutarvestuses ja vanuseklasside kaupa.

6.2. Võistkondlikku arvestust peetakse ühes mõlemat distantsi hõlmavas absoluutarvestuses, eraldi vanuseklasse selles ei ole. 

6.3. Vanuseklassid määratakse sünniaasta järgi. Filter Maanteekarikasarjas peetakse arvestust alljärgnevas tabelis väljatoodud vanuseklassides.

Meeste vanuseklassidMeeste sünniaastad Naiste vanuseklassidNaiste sünniaastad
M-U15** 2006 - 2007   N-U15** 2006 - 2007
M-U17**
2004 - 2005   N-U17** 2004 - 2005
M-U19 2002 - 2003   N-U19** 2002 - 2003
M-U30 1991 - 2001   N-U30* 1991 - 2001
M30 1986 - 1990   N30* 1986 - 1990
M35 1981 - 1985   N35* 1981 - 1985
M40 1976 - 1980   N40+* 1980 ja varem
M45 1971 - 1975      
M50 1966 - 1970      
M55 1961 - 1965      
M60* 1956 - 1960      
M65* 1951 - 1955      
M70+* 1950 ja varem      

6.4. Vanuseklasside tabelis ühe tärniga * tähistatud vanuseklassid on avatud ainult lühikesel distantsil. Selles vanuses võistlejatel on soovi korral võimalik pikal distantsil osaleda oma vanusele lähima vanuseklassi arvestuses! Naistele on pikal distantsil avatud üks vanusest sõltumatu naiste klass.

6.5. Vanuseklasside tabelis kahe tärniga ** märgitud vanuseklassid on avatud ainult noortesõidul. Lähtuvalt spordipedagoogilistest kaalutlustest ei ole selles vanuses võistlejatel lubatud pikal distantsil osaleda.

7. FIRMADE JA KLUBIDE ARVESTUS

7.1. Lisaks individuaalsetele vanuseklassidele peetakse Filter Maanteekarikasarjas ka firmade ja klubide arvestust. Selleks, et firmade ja klubide arvestuses osaleda tuleb eraldi registreerida oma võistkond, kasutades selleks registreerimismooduli vastavat välja "Võistkonna registreerimine".

7.2. Võistkonna registreerimine on tasuta ning seda saab teha kogu hooaja vältel läbi www.maanteekarikasari.ee registreerimislehel asuva vastava välja kaudu.

7.3. Registreeritud võistkonnad kehtivad registreerimisest kuni hooaja lõpuni - neid ei saa hooaja sees muuta. Samuti ei saa võistkondadesse liikmeid hooaja sees juurde lisada.

7.4. Võistkonna registreerimine kujutab endast tiimina võistlevate ratturite fikseerimist - see ei ole veel võistkonna liikmete stardinimekirja kandmine. Liikmed tuleb registreerida etapile või kogu sarjaks eraldi, tasudes nende eest osalustasu.

7.3. Võistkonna suurus on 3 kuni 6 vabalt valitud liiget. Võistkonna liikmed ei pea kuuluma ühe ja sama kollektiivi koosseisu - võistkonna võib moodustada ka sõpruskond, juhuslikult komplekteeritud võistlejate seltskond või mitme erineva ettevõtte töötajad üheskoos. Samuti ei pea võistkonna liikmed olema samast soost, kuuluma samasse vanuseklassi ega ka võistlema sama pikal distantsil. Üks inimene saab kuuluda ainult ühe võistkonna koosseisu.

8. RATTAKLASS

8.1. Osaleda võib igat tüüpi individuaalseks sõiduks mõeldud standardse inimjõul liikuva rattaga: maanteeratas, mägiratas, käsiratas, linnaratas, tõukeratas jne. Ohutuse kaalutlusel on vaid temposõidu juhtraudade ja ilma piduriteta fixgear tüüpi rataste kasutamine keelatud.

8.2. Tandemite, gondel-tüüpi rataste, elektrirataste ning muude ebastandardsete või abistava jõuallikaga varustatud rataste kasutamine on lubatud vaid lühikesel distantsil matkamiseks.

8.3. Erinevatele rattatüüpidele eriarvestust ei peeta. Osalejad võistlevad võrdsetel alustel sõltumata kasutatavast rattatüübist, abistava jõuallikaga varustatud rattad aga ei pretendeeri auhinnakohtadele. 

9. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU

9.1. Registreerimine etappidele toimub kas eelregistreerimise teel läbi www.maanteekarikasari.ee portaali registreerimismooduli või üritusel kohapeal sularahas.

9.2. Hooajal 2020 kehtivad osalustasud on alljärgnevad.

HinnavoorudPikk sõitLühike  sõitNoortesõitLastesõidudHinnavooru lõpp
Hind Škoda Rattalaadal 100€ 100€ 60€ 0€ 19.10.2019
Terveks sarjaks jõuluvoor 125€ 125€ 75€ 0€ 31.12.2019
Terveks sarjaks kevadvoor 150€ 150€ 90€ 0€ 15.04.2020
Etapiks I voor 30€ 30€ 20€ 0€ Üritusele eelneva nädala neljapäeval
Etapiks II voor 35€ 35€ 25€ 3€ Ürituspäevaga sama nädala neljapäeval
Hind üritusel kohapeal 40€ 40€ 30€ 5€ Kuni registratuuri sulgemiseni

9.3. Üritusel kohapeal on võimalik registreeruda ainult sularahas ning antud päeval toimuvale etapile.

9.4. Eelregistreerimist ehk soodushinnaga registreerimist pole võimalik sõltumata osalemata jätmise põhjusest hiljem tühistada ega asendada järgmise osavõistluse registreerimisega.  

9.5. Võistluse nominaalseks osalustasuks on kohapeal registreerimise hind. Kohapeal registreerides puudub mittestartimise risk. Eelregistreerimisega kaasneb aga paratamatult oht, et elu võib plaane muuta ning ei õnnestugi osalema tulla. Kompenseerimaks seda riski, pakutakse eelregistreerumisel allahindlust. Mida pikemalt ette registreerida, seda suurem on risk, et midagi võib vahele tulla ning seda suurem on ka allahindlus! Eelnevast lähtuvalt palume võistlejatel mõista, et eelkirjeldatud põhjusel sooritatud registreerimise osalustasu ei tagastata ega kanta järgmistele osavõistlustele edasi sõltumata osalemata jätmise põhjusest.

10. ÜMBERREGISTREERIMINE

10.1. Osaleja ümberregistreerimine ühelt distantsilt teisele on tasuta juhul, kui distantside hinnad on samad. Ümberregistreerimisel suurema osalustasuga distantsilt väiksema osalustasuga distantsile osalustasude hinnavahet ei tagastata. Ümberregistreerimisel väiksema osalustasuga distantsilt suurema osalustasuga distansile tuleb tasuda hinnakirjajärgne osavõtutasude vahe. 

10.2. Ümbrregistreerimine kui mõne eelregistreeritud osaleja asemel startimine:

• Juhul kui distantsi ei muudeta, siis maksab eelregistreerunud, ent mitte osaleva võistleja asemel startimine 15€. Kahtluse korral peab ümberregistreeruja olema suuteline tõestama, et on ümberregistreerumise esialgse osalejaga eelnevalt kokku leppinud.
• Kombineeritud ümberregistreerimist, kus muudetakse nii võistleja nime kui ka distantsi, sooritada ei saa. Nii võistleja nime kui ka distantsi muutmist käsitletakse uue registreerumisena lähtuvalt kehtivast hinnakirjast.

10.3. Ümberregistreerimine toimub ainult ürituspäeval sekretariaadi lahtiolekuaegadel sularaha vahendusel.

11. OSALUSTASU SISALDAB

• Tähistatud ja reguleerijatega julgestatud rada
• Ajavõttu ja tulemust protokollis
• Hooajanumbreid, mis väljastatakse esmakordsel sarjas osalemisel, kordusnumbrite väljastamine on tasuline
• Meditsiinilist julgestust võistlusel
• Toitlustamist finišipaigas
• Auhindasid poodiumikohtadele
• Päevajuhti stardipaigas
• Pilte võistlusjärgselt
• Pudel karastusjooki peale finišit
• Lisateenuste kättesaadavust stardipaigas, kaubandustelgid jms
 

12. VÕISTLUSNUMBRID, STARDIGRUPI KÄEPAELAD JA STARDIGRUPID

12.1. Filter Maanteekarikasarjas kasutatakse hooajanumbreid ja käepaelu. Võistlejanumbri alusel toimub ajavõtt ja kohtunike töö trassil, käepaelte alusel toimub stardikoridoridesse sisenemine.

12.2. Kui võistleja osaleb sarjas esimest korda - kas avaetapil või mõnel järgneval osavõistlusel, väljastatakse talle tasuta numbrite komplekt, mis kehtib kõikidel Filter Maanteekarikasarja etappidel kuni hooaja lõpuni. Juhul kui võistleja järgmiseks etapiks on oma hooajanumbrid kaotanud või koju jätnud, on võimalik soetada duplikaatnumbrid hinnaga 3€.

12.3. Originaaldisainiga numbrite kasutamine on kohustuslik, muudelt võistlustelt pärinevate või ise joonistatud numbrite kasutamine on keelatud, isegi kui numbri arvuline kirje ühtib võistleja hooajanumbriga.

12.4. Stardigruppidesse sisenemise aluseks olevad käepaelad väljastatakse eraldi iga etapi võistlushommikul ning need kehtivad ainult samal päeval toimuval osavõistlusel.

12.5. Võistlusnumbrid tuleb kinnitada võistleja seljale nii, et üks number asetseks selja alaosal keskmise tasku peal ning teine number selja keskosal vasakul küljel, pööratult nii, et see oleks küljepealt vaadates horisontaalasendis. Numbrite valesti paigutamise tõttu fotofinišiga tuvastamata jäänud võistlejatele tulemust lõpuprotokollis ei garanteerita. Käepael tuleb kinnitada ümber võistleja vasaku käe ning seda tuleb stardigruppi sisenemisel kohtunikule näidata. Lahtise, ümber käe kinnitamata käepaela alusel stardigruppidesse ei lubata.

12.6. Stardikoridor on jaotad kaheks: 1. stardigrupp ja 2. stardigrupp. Stardikoridoridesse sisenemine käib ainult läbi stardigrupi värava sekretariaadist saadud käepaela alusel, üle piirdeaia ronimine või stardilindi alt sisse pugemine on keelatud! Valest grupist startimise või stardikoridoridesse sisenemise eeskirjade eiramise korral on kohtunikel õigus võistlejat distsiplineerida kas ajalise trahvi või diskvalifitseerimisega.

12.7. Pika sõidu stardikoridorid avatakse 10 minutit enne pika distantsi starti. Esimese stardigrupi värav suletakse ning stardigrupid lastakse kokku 2 minutit enne lähet. Juhul kui esimese stardigrupi võistleja pole selleks ajaks stardikoridori sisenenud, kaotab ta õiguse esimesest grupist startimiseks ning peab kasutama 2. grupi stardiväravat. Stardigrupid moodustatakse lähtuvalt järgmistest põhimõtetest:

Pika sõidu esimese stardigrupi moodustavad sarja pika distantsi koondarvestuses esimese 100 hulgas olevad võistlejad; sarja esimesel etapil möödunud hooaja pika distantsi koondarvestuses esimese 100 hulgas olevad startijad. Lisaks stardivad esimesest grupist EJL või mõne muu riigi alaliidu eliitkategooria litsents omanikud, sõltumata nende varasemast osalemisest Filter Maanteekarikasarjas.
Pika sõidu teise stardigrupi moodustavad kõik teised selle distantsi võistlejad.
 

12.8. Lühikese sõidu stardigrupid avatakse peale pika sõidu starti niipea, kui stardigruppe piiravad lindid on tagasi pandud. Esimese stardigrupi värav suletakse ning stardigrupid lastakse kokku 2 minutit enne lähet. Juhul kui esimese stardigrupi võistleja pole selleks ajaks stardikoridori sisenenud, kaotab ta õiguse esimesest grupist startimiseks ning peab kasutama 2. grupi stardiväravat. Stardigrupid moodustatakse lähtuvalt järgmistest põhimõtetest:

Lühikese sõidu esimese stardigrupi moodustavad sarja lühikese distantsi koondarvestuses esimese 100 hulgas olevad võistlejad; sarja esimesel etapil möödunud hooaja lühikese distantsi koondarvestuses esimese 100 hulgas olevad startijad.
Lühiekse sõidu teise stardigrupi moodustavad kõik teised lühikese distantsi võistlejad.
 

12.9. Noortesõidul stardivad kõik võistlejad ühest stardigrupist. Noorsportlased lähetatakse rajale 1. stardivärava kaudu ning nemad pääsevad stardigruppi vahetult peale lühikese sõidu starti, niipea kui stardigruppe piiravad lindid on tagasi pandud.

13. OSALEJATE TOITLUSTAMINE JA PRÜGIMAJANDUS

13.1. Osalejatele on tagatud söök ja jook ainult võistluslinnakus. Võistlusrajal joogipunktid puuduvad.

13.2. Rajale on üles seatud tähistatud prügitsoonid, kus on lubatud rajal tekkinud prügi maha visata. Prügitsoonid paiknevad orienteeruvalt ringi keskel, on 200m pikad ning on tähistatud vastava märgistusega. Väljaspool prügitsooni prügi maha viskamine on rangelt keelatud - prügi mujal maha visanud võistleja diskvalifitseeritakse.

13.3. Võistlejate raja kõrvalt jootmine oma teenindava personali poolt on lubatud raja parempoolses servas. Saateautodest on jootmine lubatud vaid distantsi keskel, juhindudes kohtunike lubavatest märguannetest. Distantsi esimesel 30-l ja viimasel 20-l kilomeetril on saateautodest jootmine keelatud.

13.4. Ürituskeskuses on jäätmete sorteerimiseks loodud vastavalt märgistatud prügikotid, mis asetsevad söögiala läheduses.

14. TEHNILINE ABI

14.1. Korraldaja ei taga varuosi ega tehnilist abi trassil.

14.2. Tehnilist abi on lubatud osutada võistkondade esindajatel registreeritud ja märgistatud võistluskolonnis liikuvatest saateautodest. Võistluskolonni lubatakse ainult võistluste raadiosidega ühilduvate raadiosaatjatega varustatud ning eelnevalt registreeritud saateautosid.

14.3. Saateautosid saab registreerida kuni võistlusnädala kolmapäeva südaööni sarja peasekretäri e-posti aadressil kaja.remmelgas@gmail.com.

14.4. Võistluste raadiosidega ühilduva raadiosaatja puudumisel on võimalik seda korraldajalt laenata, kuid laenamise soovist tuleb eelnevalt teada anda saatemasina registreerimiseks saadetud e-kirjas. 

14.5. Saateautot on lubatud juhtida ning masinatest tehnilist abi osutada vaid kehtivat EJL või mõne muu rahvusliku alaliidu poolt väljastatud mootorsõidukijuhi, võistleja, treeneri, mehaaniku või esindaja litsentsi ning mootorsõiduki juhiluba omavatel võistkonna esindajatel.

14.6. Tehnilise abi autod järjestatakse esindajate koosolekul kahes voorus toimuva loosiga. Esimeses voorus osalevad eelregistreeringuga sõidukid ning teises kõik ülejäänud punktis 14.5. nõuetele vastavad sõidukid. 

14.7. Katkestanud osalejatele on tagatud transport tagasi stardipaika viimase võistleja järel sõitva lõpubussiga. 

15. MEDITSIINILINE ABI

15.1. Esmase meditsiinilise abi tagavad võistlust teenindavad meedikud. Filter Maanteekarikasarja etappidel on rajal liikumas kaks kiirabibrigaadi ning täiendavalt on võistluskeskuses meditsiinitelgis meedik.

16. KARISTUSED

16.1. Karistusi kohaldatakse vastavalt UCI võistlusmäärustikule, EJL võistlusreglemendile ja käesolevale juhendile.

17. PAREMUSJÄRJESTUSE SELGITAMINE JA TULEMUSTE AVALDAMINE

17.1. Sõltuvalt etapi iseloomust koostatakse etappide protokollid kas grupifiniši või mäefiniši põhimõtel. Sarja kokkuvõttes aga etappidelt teenitud punktide järgi.

• Mäefinišiga etapil - Suure-Munamäe - fikseeritakse lõpuprotokollis kõik võistlejad oma koha ja punktidega. Kõik kohad võetakse ükshaaval fotofinišiga välja.

• Grupifinišiga etappidel - Kuusalu, Elva, Tallinn - fikseeritakse lõpuprotokollis oma koha ja punktidega 12 absoluutarvestuse esimest võistlejat. Ülejäänud võistlejate puhul lähtutakse põhimõttest, et ühes grupis finišeerunud võistlejad jagavad omavahel selles grupis välja antud kohtasid ja punkte. Grupi liikmeks loetakse võistleja juhul, kui tema kaotus eessõitjale on väiksem kui 3 sekundit. Näiteks, kui toimub suur grupifiniš etapi võidu peale 50 ratturiga grupis, siis 12 esimest saavad oma koha ja punktid. Ülejäänud jäävad aga jagama 13.-50. kohta, jagades omavahel võrdselt ära 13.-50. koha punktid. Saadav punktisaak ümardatakse täisarvuliseks lähtuvalt matemaatika reeglitest.

17.2. Kui grupifiniši põhimõttel peetaval etapil ei mahu naiste absoluutarvestuse võitja esimese 12 finišeeruja sekka, siis selgitatakse naiste absoluutarvestuse võitja fotofiniši abil järgnevate finišeerujate seast välja. See mõjutab aga ainult konkreetse etapi poodiumitseremooniat, sarja koondarvestusse saab ta siiski oma finišigrupiga võrdsed punktid.

17.3. Nii individuaalses kui ka võistkondlikus sarja koondarvestuses lähevad arvesse kolm suurimat sarja etappidelt teenitud punktisummat, üks madalaim punktisumma elimineeritakse. Juhul kui võistleja pole finišeerinud kõigil sarja etappidel, on elimineeritavaks nõrgimaks tulemuseks mitte osaletud või katkestatud etapp. Koondprotokollide koostamisel viiakse nõrgima tulemuste elimineerimine läbi nii, et kõigi võistlejate ühte madalaimat punktisummat ei arvestata alates 3. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest.

17.4. Igal distantsil peetakse eraldi nii oma distantsi absoluutarvestust kui ka oma distantsi vanuseklasside arvestust. Punkte väljastatakse vastava distantsi absoluutarvestuse protokolli alusel, vanuseklasside arvestus selgitatakse sellest absoluutarvestuse protokollist vastava vanuseklassi võistlejate eraldamise teel. Punktide võrdsuse korral võetakse paremusjärjestuse selgitamisel aluseks sarja osavõistlustelt saadud esimeste kohtade arv, võrdsuse jätkumisel teiste kohtade arv, seejärel kolmandate kohtade arv jne. Hüpoteetilises olukorras, kus võrdsus säilib ka peale kõikide kohtade läbi vaatamist, otsustab viimase etapi tulemus.

17.5. Võistkondlikku firmade ja klubide arvestusse lähevad etapil kolmed kõrgeimad võistkonna liikmete poolt teenitud individuaalsed punktid, sõltumata sellest, milliselt distantsilt või millise vanuseklassi võistleja poolt need saadud on. Vähema kui kolme tiimi liikme lõpetamise korral loevad kõigi lõpetanud tiimiliikmete punktid.

17.6. Punkte väljastatakse absoluutarvestuse protokolli alusel igal sõidul eraldi. Alljärgnevalt punktitabel. 

Pikk sõit  Lühike sõit ja noortesõit
Koht Punktid Koht Punktid   Koht Punktid Koht Punktid
1. 500+12 11. 490+2   1. 300+12 11. 290+2
2. 499+11 12. 489+1   2. 299+11 12. 289+1
3. 498+10 13. 488   3. 298+10 13. 288
4. 497+9 14. 487   4. 297+9 14. 287
5. 496+8 15. 486   5. 296+8 15. 286
6. 495+7 16. 485   6. 295+7 16. 285
7. 494+6 17. 484   7. 294+6 17. 284
8. 493+5 ...... ......   8. 293+5 ...... ......
9. 492+4 n≤500 500-(n-1)   9. 292+4 n≤300 300-(n-1)
10. 491+3 n>500 1   10. 291+3 n>300 1

17.7. Esialgsed tulemused avaldatakse esimesel võimalusel, ent mitte hiljem kui võistluspäevale järgneval päeval võistluste ametlikul koduleheküljel www.maanteekarikasari.ee

17.8. Esialgsetes tulemustes esineda võivate vigade, kaasvõistlejate ebasportliku käitumise või muu analoogse suhtes on osalejatel õigus esitada proteste 6 võistlustele järgneva päeva jooksul. Protestid tuleb esitada e-posti teel juhendi punktis 24.2 toodud aadressidele lähtuvalt kaebuse liigist.

17.9. Lõplikud protokollid avaldatakse võistluste kodulehel www.maanteekarikasari.ee ja teistes asjast huvitatud portaalides hiljemalt 7 päeva peale võistluse toimumist.

17.10. Peale lõplike protokollide avaldamist laekunud proteste enam ei rahuldata ning tulemusi ei muudeta.

18. VELOTUURI ARVESTUS

18.1. Paralleelselt sarja koondarvestusega peetakse ka velotuuri arvestust, kus käsitletakse sarja etappe velotuuri etappidena ning nende ajad summeeritakse. PS! HOOAJAL 2020 VELOTUURI ARVESTUST NING VELOTUURI AUTASUSTAMIST EI TOIMU!

18.2. Velotuuri arvestust peetakse eraldi nii pikas sõidus, lühikeses sõidus kui ka noortesõidus.

18.3. Velotuuri arvestuses osalemiseks tuleb finišeeruda kõigil sarja osavõitlustel ühel ja samal distantsil. Võistlejad, kes mõnel etapil ei osale või katkestavad või osalevad kord ühel, teinekord teisel distanstil, loetakse velotuuri arvestuses katkestajateks.

18.4. Velotuuri arvestust peetakse ainult individuaalses absoluutarvestuses. Eraldi vanuseklasse selles ei arvestata, meeskondlikku arvestust ei peeta. Samuti ei ole preemiasekundeid ega rakendada 3 km reeglit. Finišiprotokoll koostatakse etappide aegade summeerimise teel. Aegade võrdsuse korral võetakse paremusjärjestuse selgitamisel aluseks sarja osavõistlustelt saadud esimeste kohtade arv, võrdsuse jätkumisel teiste kohtade arv, seejärel kolmandate kohtade arv jne. Hüpoteetilises olukorras, kus võrdsus säilib ka peale kõikide kohtade läbi vaatamist, otsustab paremuse koht viimasel etapil.

19. AUTASUSTAMINE ETAPPIDEL

19.1. Auhinnatseremoonia algab ca 30 minutit peale pika distantsi võitja finišeerimist.

19.2. Etappide autasustamine viiakse läbi esialgsete võistlustulemuste põhjal. Juhul kui protokolle hilisemalt korrigeeritakse, siis mõjutab see ainult sarja koondarvestuse punkte. Etapil väljastatud auhindu ringi ei tõsteta.

19.3. Autasustatavatele on autasustamisel osalemine auhinna kättesaamiseks kohustuslik - hilisemat auhindade väljastamist ei toimu. Autasustamisele ilmumata jätmisega loobub võistleja oma auhinnast.

19.4. Etappidel autasustakse ainult absoluutarvestuse parimaid. Vanuseklasside parimaid etappidel ei autasustata, sest grupiaegade ja grupikohtade süsteemist tulenevalt on vanuseklasside võistlus orienteeritud hooaja koondarvestusele.

19.5. Etappide autasustamine viiakse läbi alljärgnevalt

Pikal sõidul autasustakse poodiumil auhinnameenega absoluutarvestuse 12 kiireimat ratturit sõltumata nende soost ning täiendavalt kiireimat naist, sõltumata sellest, kas ta finišeerub 12 parima seas või mitte. Esimest kolme autasustakse auhimeene ja rahalise auhinnaga (1. koht 100€, 2. koht 60€, 3. koht 40€) ning 4-12. kohta auhinnameenega. Kiireimat naist autasustatakse auhinnameene ning rahalise auhinnaga (100€).
Lühikesel sõidul autasustakse poodiumil auhinnameenega absoluutarvestuse 12 kiireimat ratturit sõltumata nende soost ning täiendavalt kiireimat naist, sõltumata sellest, kas ta finišeerub 12 parima seas või mitte. Esimest kolme autasustakse auhimeene ja esemelise auhinnaga ning 4-12. kohta auhinnameenega. Kiireimat naist autasustatakse auhinnameene ning esemelise auhinnaga.
• Noortesõidul autasustakse poodiumil auhinnameenega absoluutarvestuse 12 kiireimat ratturit sõltumata nende soost ning täiendavalt kiireimat naist, sõltumata sellest, kas ta finišeerub 12 parima seas või mitte. Esimest kolme autasustakse auhimeene ja esemelise auhinnaga ning 4-12. kohta auhinnameenega. Kiireimat naist autasustatakse auhinnameene ning esemelise auhinnaga.
 

20. AUTASUSTAMINE SARJA KOKKUVÕTTES

20.1. Sarja koondautasustamine toimub eraldi üritusena peale hooaja lõppu. Poodiumitseremoonia täpne aeg ja koht teatatakse vähemalt 2 nädalat enne ürituse toimumist. Hooaja 2020 koondautasustamise tseremoonia toimub 26. septembril Ülemiste CityStock konteinerlaos!

20.2. Autasustamisel osalemine on auhinna kättesaamiseks kohustuslik. Juhul kui medalistil autasustamisel osaleda pole võimalik, võib auhinda vastu võtma tulla tema treener või esindaja, ent hilisemat auhindade väljastamist ei toimu.

20.3. Absoluutarvestuses autasustatakse auhinnameene ja rahalise või materiaalse auhinnaga pika distansti kuut parimat meest ja kolme parimat naist. Lisaks lühikese sõidu ja noortesõidu kolme parimat meest ja kolme parimat naist.

20.4. Vanuseklasside arvestuses autasustatakse sarja kokkuvõttes auhinnameene ja sümboolse auhinnaga TINGIMUSLIKULT kõikide distantside kõikide vanuseklasside kolme parimat. Tagamaks sarja koondarvestuse auhindadele sportlikku väärtust, on auhinna väljastamise tingimuseks sportlase finišeerumine VÄHEMALT KAHEL jooksva aasta etapil. Ainult ühel etapi lõpetamist ei loeta sarja koondarvestuse auhinna vääriliseks sportlikuks saavutuseks, isegi kui sellelt ühelt etapilt kogutud punktidest piisab sarja koondarvestuses oma vanuseklassi poodiumikoha saavutamiseks.

20.5. Võistkondlikus arvestuses autasustatakse sarja kokkuvõttes auhinnameene ja sümboolse auhinnaga kolme parimat firmade ja klubide arvestuse tiimi.

21. AUTASUSTAMINE VELOTUURI ARVESTUSES

21.1. Etappidel velotuuri arvestuses autasustamist ei toimu. Velotuuri arvestuses autasutatakse ainult sarja kokkuvõttes. PS! HOOAJAL 2020 VELOTUURI ARVESTUST NING VELOTUURI AUTASUSTAMIST EI TOIMU!

21.2. Hooaja kokkuvõttes autasustatakse karikaga velotuuri arvestuses kõikide distantside absoluutarvestuse kolme kiireimat meest ja ühte kiireimat naist.

21.3. Esemelise auhinnaga autasustatakse velotuuri arvestuses kõiki velotuuri edukalt lõpetanud ehk kõikidel etappidel finišeerunud võistlejaid sõltumata tulemusest. Auhinnafond koosneb suurema ja väiksema väärtusega auhindadest, mis loositakse välja velotuuri osalejate vahel. Auhinna loosimine toimub velotuuri arvestuses koondpingerea alusel - esimesena saab loosikastist omale auhinnaseleli tõmmata velotuuri arvestuse võitja, seejärel teise koha omanik jne.

21.4. Auhindade kättesaamiseks on auhinnatseremoonial osalemine kohustuslik. Hilisemat auhindade väljastamist ei toimu.

22. LIIDRISÄRGID

22.1. Filter Maanteekarikasarjas on kasutusel neli auhinnasärki: sinine, kollane, roosa ja valge. Liidrisärgid väljastatakse pika distantsi punktiarvestuse alusel.

• sinine särk on Filter Maanteekarikasarja valitseva võitja meistrisärk
• kollane särk on Filter Maanteekarikasarja absoluutarvestuse liidri särk
• roosa särk on Filter Maanteekarikasarja naiste absoluutarvestuse liidri särk
• valge särk on Filter Maanteekarikasarja noortearvestuse liidri särk. Särk omistatakse absoluutarvestuses kõrgeimat positsiooni omavale M-U19 klassi võistlejale.

22.2. Särgid antakse omanikele üle etapi sekretariaadis vahetult enne sarja osavõistluse starti ning nendega kaasneb õigus startida stardilindi eest.

22.3. Igale unikaalsele liidrisärgi kandjale väljastatakse korraldaja poolt üks sama värvi liidrisärk. Juhul kui võistleja säilitab särgi kandmise õiguse ka omistamisest järgnevatel etappidel, siis peab ta kandma juba varasemalt väljastatud liidrisärki.

22.4. Liidrisärgi kandja peab hoolitsema, et liidrisärk näeks esinduslik välja. Kui eelmistelt etappidelt omistatud liidrisärk on purunenud, maha ununenud või lootusetult määrdunud, siis on võistlejal õigus küsida sekretariaadist kordussärki.

22.4. Juhul kui koondprotokolli järgne särgi omanik etapil ei stardi, siis sellel osavõistlusel seda värvi särki välja ei anta.

22.5. Juhul kui juhendi järgselt kuulub ühele ja samale startijale nii kollane kui ka mõnd muud värvi liidrisärk, siis peab sportlane kandma kollast liidrisärki, loovutades teise särgi kandmisõiguse vastavas reitingus järgmist positsiooni omavale startijale. Erandiks siinkohal on sinine särk, mille kandmisõigust ei anta edasi.

22.6. Sarja esimesel etapi väljastatakse ainult Filter Maanteekarikasarja valitseva võitja meistrisärk.

22.7. Särgi kandmine on selle juhendijärgsele omanikule kohustuslik ning neid tuleb kanda koos võistlusnumbriga.

22.8. Täiendavate sponsorlogode või kirjade liidrisärgile lisamine on lubatud vaid Filter Maanteekarikasarja korraldaja eriloaga. Omaalgatuslik särgi kujunduse muutmine on keelatud.

22.9. Varasematel etappidel ja hooaegadel väljastatud, samuti kingitud, ostetud või laenatud liidrisärkide kandmine on Filter Maanteekarikasarja etappidel keelatud. Tunnussärki võib kanda ainult selle juhendi järgne valdaja.

23. MUU INFORMATSIOON

23.1. Võistlus viiakse läbi vastavalt UCI võistlusmäärustikule, EJL võistlusreglemendile ja käesolevale juhendile.

23.2. Noorsportlased, kes omavad EJL võistlejalitsentsi, peavad järgima võistlusreglemendis määratud ülekandepiiranguid.

23.3. Kaasvõistleja lükkamine on keelatud. Tagant lükkamist karistatakse kohtunikekogu poolt hoiatuse, rahatrahvi või nii lükkaja, kui lükatava võistleja diskvalifitseerimisega.

23.4. Filter Maanteekarikasari on rahvaspordiüritus - EJL võistlejalitsents ei ole osalemiseks kohustuslik. Starti on oodatud kõik soovijad.

23.5. Osavõtt toimub omal vastutusel. Starti asumisega kinnitab võistleja, et on kursis võistlusjuhendiga ning aktsepteerib kõike seal sätestatut, omab võistlemiseks sobilikku tervislikku seisundit ning on teadvustanud endale rattaspordiga kaasnevaid riske. Õnnetuse korral katab iga võistleja tekkinud kahjud ise korraldajale mistahes kahjunõudeid esitamata.

23.6. Kuigi võistlustrassil on võistlejate liikumine reguleerijate abil muu liikluse suhtes prioriseeritud, pole enamik rajast autoliiklusele suletud. Ratturid on ka ise kohustatud kandma hoolt oma turvalisuse eest ning juhinduma liiklusseadusest. Ilma politsei või turvatöötajate poolse eskordita võistlejad peavad liikuma eranditeta sõidutee parempoolses servas!

23.7. Kiivri kandmine on eranditeta kohustuslik.

23.8. Finišijoone korduv ületamine on keelatud. Mitmekordsel finišijoone ületamisel on kohtunikekogul õigus võistlejat distsiplineerida viimase finišijoone ületamise aja finišiprotokolli kandmise läbi.

23.9. Võistlustel osalejad peavad lugu puhtast ja ausast spordist. Võistlustel kehtivad Eesti dopinguvastased reeglid ja SA Eesti Antidopingul on õigus läbi viia dopingukontrolli kõikide osalejate seas. Täpsem info on leitav www.antidoping.ee/sportlasele/harrastajatele/

23.10. Force Majeure – loodusstiihiate, viirusepideemiate ja muude korraldajast mitteolenevatel põhjustel tekkinud tõrgete puhul võidakse programmis teha muudatusi või üritus ära jätta. Force Majeure´st tingitud võistluse ära jäämise korral stardimaksu ei tagastata!

23.11. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu.

23.12. Peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta.

24. LISAINFO JA TAGASISIDE ANDMINE

24.1. Filter Maanteekarikasarja koduleht ning ametlik infoallikas on www.maanteekarikasari.ee. Juhul kui erinevates portaalides on üleval mõnes nüansis erinev info, siis kehtib võistluste ametlikul kodulehel olev info.

24.2. Kontaktid tagasiside andmiseks

• Vead protokollides - aivomaripuu@gmail.com
• Saateautode registreerimine - kaja.remmelgas@gmail.com
• Üldorganisatoorsed küsimused ja ettepanekud - aerobike@aerobike.ee
 

24.3. Kohtunike tööd ja reglementi puudutavad küsimused ning protestid kaasvõistlejate määrusvastase käitumise osas palume saata antud etapi peakohtunikule.

25. KORRALDAJA

Filter Maanteekarikasarja korraldaja on MTÜ AeroBike Cycling Agency koostöös OÜ AeroBikega.