Taavi Kannimäe tegi mullu Filter Temposarjas puhta töö ehk ta võitis kõik kuus etappi ja üldarvestuse. Oma igapäevast panustab ta rattasporti umbes 25% aega, ent väga tugevad sooritused ja kolmas koht temposõidu Eesti meistrivõistlustelt andsid talle võimaluse esindada Eestit nii Euroopa- kui maailmameistrivõistlustel. 

 

1) Kuidas sul hooaja plaane tehes on - kas Filter Temposarja võitmine on sealhulgas sinu üheks eesmärgiks? Nii eelmisele aastale mõeldes kui ka eesootavale hooajale.

Kuna müüsin maastikuratta maha ja ostsin selle asemel
e eraldistardiratta, siis plaanisingi temposõitudele oma aja panustada. Eelmisel hooajal unistasin sarja võidust, kuid ei omanud erilist aimu, kui hästi mul eraldistardid üldse välja tulevad või kui tugev konkurents on. Sellel hooajal olen eraldistardis oluliselt kogenum ning eesmärgid on korrata eelmise aasta üldvõitu ja parandada rajarekordeid.  


2) Millise etapiga jäid mullu enim rahule ja millisega kõige vähem?


Mullu jäin enim rahule Kose-Risti etapiga, kuna see oli üldse esimene kord, kui sõitsin keskmiseks kiiruseks üle 50 km/h. Lisaks on see etapp nii teekattelt kui profiililt mulle kõige sobivam
ja see grammike mu kodule ehk Antslale kõige lähemal. Seal läksin samuti vastamisi valitseva Soome temposõidu meistriga, keda poolel maal edestasin vaid kahe sekundiga, finišis aga juba peaaegu minutiga, seega taktikaliselt tagavara hoidmine sõidu teiseks pooleks tasus ära. Samuti sain juurde indu, et paar nädalat pärast seda etappi toimunud Eesti meistrivõistlustel eraldistardis võin head tulemust loota. Kõige raskemaks kujunes Viimsi etapp, kuna mul polnud sel päeval kõige parem enesetunne ja terve sõit oli keskmisest suurem katsumus.


3) Millise etapi võiksid korraldajad välja vahetada ja miks?


Võiks öelda, et kõik etapid meeldisid
, kuna osalesin neil esmakordselt ja igakord tulin võitjana üle finišijoone. Paldiski etapp oli ehk kõige ebamugavam, kuna pidin sooja tegema pukis (muidu alati maanteel), sest ainus kõvakattega tee seal oli võistlustrass ja seal sooja teha ei tohi. 


5) Sa domineerisid sarja – mis on sinu salarelv ehk tugevused selle ala juures?


Tõenäoliselt suudan produtseerida kõige suuremat võimsust ja seda üsna ühtlaselt hoida, kui sellele juurde lisada piisavalt aero
sõiduasend ja -varustus, siis teistel on keeruline minust jagu saada. Ilmselt olen ka vaimult tugev "kannataja" ja ei luba endal punases olles lihtsasti alla anda. 


6) Temposõit on küll maksimaalne kannatamine, aga kas selle juures on sul ka välja tuua mõni eredam hetk, mis meelde jäi?


Traditsiooniliste viimaste kilomeetrite silmamunadel sõitmine on eraldistardi kõige valusam osa, ilmselt ka os
a, kus palju annab kaotada ja võita. Eraldi on aga 2024. hooajast välja tuua üks ebamugav hetk, mis oli Viimsi etapil, kus stardipoodiumil esimesel vändapöördel tõmbasin jala klipist lahti ja pidin esimesed kurvid sisuliselt ühe jalaga sõitma enne, kui klipi kinni sain ja õigesti vajutama hakkasin.   Lisaks on eredalt meeles paarissõit Kiilis, kus oma paarilisele Vidrik Vaiksaarele 25-kilomeetrise meeldejääva kannatusteraja korraldasin.  


7) Mida sa ütleksid alles temposõiduga alustajatele, millele tuleb kõige enam tähelepanu pöörata, et hästi sõita?


See on kõige ausam rattaspordi distsipliin, kus viilides võitu ei saabu ja teisi oma kehvas tulemuses süüdistada ei saa. Et head tulemust teha tuleb esmalt ennast hästi tunda ja olema valmis kannatama. Suurim abimees on võimsusandur, mis sind mõistlikes raamides hoiab sõidu algusest alates. Aga lihtsakoeliselt öeldes tuleb valida võimalikult kiire tempo, mis on jätkusuutlik, et lõpuni ilma liiga varakult "suremata" välja vedada. Sellele lisaks ei tohi ära unustada, et füüsili
st võimekust kõrvale jättes on suurim ajavõit kogu sõidu vältel võimalikult aerodünaamiline asend.


8) Rattasõit ei ole sinu igapäevane töö ja leib, kui suure osa päevast võtab sinu jaoks rattasport?

Kui sellele põhjalikult mõelda, siis kogu aastas olevatest tundidest ca 25% kulub rattaspordile. Lahti harutades tähendab see keskmiselt 2 h trenni iga päev (sh võistlemised),  ülejäänud 4 tundi päevas siis mis iganes sinna juurde kuuluvad tegevused
on, nagu riietumine, lahtiriietumine, varustuse hooldamine ja remont, treeninglaagrites olemine, võistlustele sõit jne jne.

  
9) Kas Filter Temposarja etapid võisid olla hüppelauaks, et said eliitmeeste konkurentsis tiitlivõistlustel Eestit esindada? Kuidas sa nende sõitudega rahule jäid?

Kindlasti mängis tiitlivõistlustele saamises oma rolli ka Filter temposarjas osalemine.
Seal sain nii sotsiaalmeediakajastust kui ka hea ettevalmistuse Eesti meistrivõistlusteks. EMV-l saavutasin pronksi, mis justkui pole otseseks aluseks, et mind Eestit esindama saata, kuid meister ise ehk Rein Taaramäe oli see, kes minu lähetamisel põhirolli mängis. Olen üsna kindel, et ilma tema innustamise ja asjaajamiseta poleks mind saadetud - suurimad tänud talle selle eest. Euroopa meistrivõistlustel sõitsin vaatamata äärmiselt kurviderohkele trassile ja märjale teekattele keskmiseks kiiruseks üle 49 km/h. Kaotasin võitjale veidi alla kolme minuti, kuid tean, et oleksin saanud paremini. Jäin siiski rahule. MM oli aga totaalne läbikukkumine, sest põdesin puukborrelioosi. Lisaks avaldasid suurt mõju eraelulised probleemid ja kukkumine rajal. Finišisse küll jõudsin ja sain MM-i lõpuprotokolli tulemuse, kuid nõnda kahvatut sooritust sinna kindlasti tegema ei läinud.  


10) Milline on suurim muutus/muudatus, mis sa uueks hooajaks ise oled teinud, et veel kiirem ja parem olla?


Uus hooaeg
on veel lahtine. Tööinimesena ei ole treeningmahu arvelt palju juurde panustada, seega pean paremaks saamiseks eelkõige mujalt sekundeid otsima. Tegelen uue ratta hankimisega ning kui see on olemas, siis plaanin ka ennast sinna hästi peale sättida lasta. See on ehk mu põhiline lootus, kuidas kiiremaks saada.