KOHTUMISENI HOOAJAL 2022!

Filter Maanteekarikasari jätkub 2022. hooajal 4etapilisena, millest üks on ühine eraldistart Filter Temposarjaga. Hooaja avaetapp toimub 22. mail.

FILTER MAANTEEKARIKASARI VÕISTLUSJUHEND 2022

1. SISUKORD

1. SISUKORD
2. SARJA EESMÄRK JA SUUNITLUS
3. KALENDER JA DISTANTSID 2022
4. ETAPPIDE AJAKAVA
5. VANUSEKLASSID
6. FIRMADE JA KLUBIDE ARVESTUS
7. RATTAKLASS
8. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU
9. OSALUSTASU SISALDAB
10. VÕISTLUSNUMBRID, AJAVÕTUKIIBID JA STARDIGRUPID
11. OSALEJATE TOITLUSTUS JA PRÜGIMAJANDUS
12. TEHNILINE ABI
13. MEDITSIINILINE ABI
14. KARISTUSED
15. PAREMUSJÄRJESTUSE SELGITAMINE JA TULEMUSTE AVALDAMINE
16. AUTASUSTAMINE ETAPPIDEL
17. AUTASUSTAMINE SARJA KOKKUVÕTTES
18. AUHINNAPROGRAMM KULLAPADA
19. LIIDRISÄRGID
20. MUU INFORMATSIOON
21. LISAINFO JA TAGASISIDE ANDMINE
22. KORRALDAJA

2. SARJA EESMÄRK JA SUUNITLUS

• Arendada Eesti maanteerattasõitu.
• Pakkuda erinevate distantsidega igal tasemel ratturitele väljundit maanteesõiduks.
• Tuua uusi harrastajaid ja nende peresid rattaspordi juurde, innustada neid üheskoos veetma tervislikke nädalavahetusi.
• Pakkuda sportlastele võimalust kodumaa pinnal võistlemiseks.

3. KALENDER, DISTANTSID 2022

3.1. Kõigil Filter Maanteekarikasarja etappidel on valikus järgmised distantsid:

Sportsõit - tugevatele harrastussportlastele ja kodumaal viibivatele tippsportlastele suunatud distants. Sellel distantsil on keskmine kiirus enamasti kõrgem kui 45 km/h, mistõttu ei sobi see algajatele ja tagasihoidliku ettevalmistusega harrastussportlastele.

Harrastussõit - keskmise tasemega harrastussportlastele ja süstemaatiliselt treenivatele seenioritele suunatud distants. Võistlusmaa pikkused on lühemad kui sportsõidus, ent kuna distantsi läbimiseks on siiski ajalimiit 4 tundi, ei ole see sõit sobilik rahulikus tempos matkamiseks. Tegu on aga suurepärase valikuga neile, kelle jaoks on võistlemise juures esmatähtis tulemus, kuid kelle treenitus ei võimalda tippsportlaste kiirusel võistlemist.

Rahvasõit - igamehe ehk litsenseerimata harrastussportlastele ja pühapäevasõitjatele suunatud distants. Tegu on võistlussõiduga, kus selgitatakse välja parimad, ent just see distants on sobilik soovi korral ka omas tempos rattasõidu nautlemiseks.

3.2. Etappide kalenderplaan ning distantside pikkused:

  Etapp Kuupäev Asukoht Tüüp Etapi pikkused (km)
Sport Harrastus Rahva Lapsed
1 Elva 37. rattapäev 22.05.2022 Elva (Kirde 2) grupiajad 130,8 87,2 43,6 2 | 1 | 0,2
2 Jõgeva 8. rattaralli 12.06.2022 Jõgeva grupiajad       2 | 1 | 0,2
3 Viimsi tempopäev 13.08.2022 Viimsi (Hundi tee 31) temposõit 14 14 14 -
4 Tallinna 12. rahvasõit 14.08.2022 Tallinn (Ülemiste City) grupiajad 117,0 117,0 75,7 2 | 1 | 0,2

4. ETAPPIDE AJAKAVA

4.1. Kõigi Filter Maanteekarikasarja etappide ajakava on üldjuhul alljärgnev.

9:00-10:15 - numbrite väljastamine
9:00-10:45 - numbrite väljastamine ja kohapeal registreerimine Flexi ja Fänni piletitüüpidele
10:00 - klubide esindajate koosolek / saateautode numbrite väljastamine söögitelgi all
11:00 - start sportsõidule
11:03 - start harrastussõidule
11:06 - start rahvasõidule
11:10 - stardid lastesõitudele
Parimate autasustamine toimub 30 minutit peale sportsõidu võitja finišeerumist
14:55 - finiš suletakse
 
4.2. Filter Maantekarikasarja Viimsi tempopäeva ajakava on järgnev.
 
9:00-13:00 - numbrite väljastamine ja kohapeal registreerimine
10:00 - klubide esindajate koosolek
11:00-13:15 - startimine kindlaksmääratud ajal
Etapi parimate autasustamine toimub 14. augustil Tallinna 12. rahvasõidul.
14:30 - finiš suletakse
 

5. VANUSEKLASSID

5.1. Arvestust peetakse distantside põhiselt paralleelselt absoluutarvestuses ja vanuseklassides.

5.2. Võistkondlikku arvestust peetakse distantside üleses absoluutarvestuses, eraldi vanuseklasse selles ei ole. 

5.3. Vanuseklassid määratakse sünniaasta järgi, ent kõik vanuseklassid ei ole avatud kõigil distantsidel. Vastavalt distantsile peetakse Filter Maanteekarikasarjas arvestust alljärgnevas tabelis väljatoodud vanuseklassides:

Vanuseklass Sünniaastad Sportsõit Harrastussõit Rahvasõit Lapsed 1 Lapsed 2 Lapsed 3
Lapsed M 2016 - 2021          
Lapsed M 2013 - 2015          
Lapsed M 2010 - 2012          
M-U15 2008 - 2009          
M-U17 2006 - 2007        
M-U19 2004 - 2005      
M-U30 1993 - 2003      
M30 1988 - 1992      
M35 1983 - 1987      
M40 1978 - 1982      
M45 1973 - 1977      
M50 1968 - 1972      
M55 1963 - 1967      
M60 1958 - 1962        
M65 1953 - 1957        
M70+ 1952 ja varem          
Vanuseklass Sünniaastad Sportsõit Harrastussõit Rahvasõit Lapsed 1 Lapsed 2 Lapsed 3
Lapsed N 2016 - 2021          
Lapsed N 2013 - 2015          
Lapsed N 2010 - 2012          
N-U15 2008 - 2009           
N-U17 2006 - 2007        
N-U19 2004 - 2005        
N-U30 1993 - 2003         
N30 1988 - 1992        
N35 1983 - 1987        
N40+ 1982 ja varem         

6. FIRMADE JA KLUBIDE ARVESTUS

6.1. Lisaks individuaalsetele vanuseklassidele peetakse Filter Maanteekarikasarjas ka firmade ja klubide arvestust. Selleks, et firmade ja klubide arvestuses osaleda, tuleb individuaalset registreeringut tehes märkida klubi lahtrisse oma klubi nimi.

6.2. Võistkonnana osalemiseks peavad võistkonna liikmed kokku leppime täpse kirjapildiga tiimi nime. Suured ja väikesed tähed ei loe, ent muus osas on tiimi liikmelisuse määramise aluseks identne kirjapilt. Näiteks üks võistleja kirjutab oma klubi nimeks AeroBike ja teine aerobike, siis loetakse nad sama võistkonna liimeteks, ent kui üks kirjutab AeroBike ja teine AeroBike Team, siis loetakse nad eri võistkondadeks.

6.3. Võistkonna saavad moodustada 3 kuni lõpmatu arv võistlejaid. Võistkonna liikmed ei pea kuuluma ühe ja sama kollektiivi koosseisu - võistkonna võib moodustada ka sõpruskond, juhuslikult komplekteeritud võistlejate seltskond või mitme erineva ettevõtte töötajad üheskoos. Samuti ei pea võistkonna liikmed olema samast soost, kuuluma samasse vanuseklassi ega ka võistlema sama pikal distantsil, ent üks inimene saab kuuluda ainult ühe võistkonna koosseisu.

6.4. Võistkondlikku arvesse lähevad igalt etapilt kolmed kõrgeimad võistkonna liikmete poolt teenitud punktid, sõltumata, milliselt distantsilt need teenitud on. Kui finišeerub vähem kui 3 tiimi liiget, siis teenib võistkond sellelt etapilt 0 punkti.

6.5. Üks firma või rattaklubi võib välja panna ka rohkem kui ühe võistkonna. Sellisel juhul peavad klubi liikmed kokku leppima mitu erinevat tiimi nime. Näiteks osad klubi liikmed kirjutavad oma klubi nimeks AeroBike 1, teised aga AeroBike 2.

7. RATTAKLASS

7.1. Sportsõidul ja harrastussõidul võib osaleda ainult standardse maanteerattaga. Rahvasõidul võib osaleda lisaks maanteerattale ka mägiratta, käsiratta, linnaratta, tõukeratta või muud tüüpi standardse inimjõul liikuva rattaga. Ohutuse kaalutlusel on vaid temposõidu juhtraudade ja ilma piduriteta fixgear tüüpi rataste kasutamine keelatud.

7.2. Tandemite, gondel-tüüpi rataste, elektrirataste ning muude ebastandardsete või abistava jõuallikaga varustatud rataste kasutamine on lubatud vaid rahvasõidus matkamiseks.

7.3. Erinevatele rattatüüpidele eriarvestust ei peeta. Osalejad võistlevad võrdsetel alustel sõltumata kasutatavast rattatüübist, abistava jõuallikaga varustatud rattad aga ei pretendeeri auhinnakohtadele. 

8. REGISTREERIMINE JA OSALUSTASU

8.1. Registreerimine etappidele toimub kas eelregistreerimise teel läbi maanteekarikasari.ee portaali registreerimismooduli või üritusel kohapeal sularahas.

8.2. Filter Maanteekarikasarjal kehtivad järgmised piletitüübid:

  • Grupipilet - eelregistreerimise sooduspilet, mis kehtib kahe või enama osaleja registreerimisel korraga. Pilet ei ole tagastatav ega muudetav.
  • Tavaline - eelregistreerimise sooduspilet, mis ei ole tagastatav ega muudetav.
  • Flexi - paindlikum pilet, mida on mittekasutamise puhul sarja hooaja piires ümber vahetada või tagastada (muudatus tuleb teha hiljemalt võistluspäeval enne kella 10:00). Flexi piletiga pääseb sekretariaadi kiirjärjekorda.
  • Fänni - toetajapilet, millega saad anda oma panuse maanteevõistluste püsimajäämisesse. Pilet on mittekasutamise puhul sarja hooaja piires ümber vahetatav või tagastatav (muudatus tuleb teha hiljemalt võistluspäeval enne kella 10:00) ning annab ligipääsu sekretariaadi kiirjärjekorda.

8.3. Hooajal 2022 kehtivad osalustasud on alljärgnevad.

Pileti tüüp Hind Hind Viimsi etapil Hinnavooru lõpp
Grupipilet 30€ 20€ Võistlusnädalale eelnev kolmapäev, 23:59
Tavapilet 40€ 20€ Võistlusnädala kolmapäev, 23:59
Flexi 50€ 25€ Kuni registratuuri sulgemiseni
Fänni 60€ 40€ Kuni registratuuri sulgemiseni

8.4. Üritusel kohapeal on võimalik registreeruda ainult sularahas ning antud päeval toimuvale etapile.

8.5. Saateautode registreerimine toimub ainult internetis aadressil aerobike.ee/maanteekarikasari/info-ja-juhend/saateauto ning registreerimistasuga 10€. Registreerimine lõpeb võistlusnädala neljapäevaga. Võistluspäeval saateauto registreerimine maksab 20€.

9. OSALUSTASU SISALDAB

• Tähistatud ja reguleerijatega julgestatud rada
• Ajavõttu ja tulemust protokollis
• Hooajanumbreid, mis väljastatakse esmakordsel sarjas osalemisel, kordusnumbrite väljastamine on tasuline
• Meditsiinilist julgestust võistlusel
• Toitlustamist finišipaigas
• Auhinnatseremooniat poodiumikohtadele
• Päevajuhti stardipaigas
• Pilte võistlusjärgselt
• Pudel karastusjooki peale finišit
• Lisateenuste kättesaadavust stardipaigas, kaubandustelgid jms
• Pisiperele võimalust täiskasvanute sõidu ajal aega veeta batuudil (Batuuti ei püstitata vihma või tugeva tuule korral).
• Flexi ja Fänni piletitüüpidega pileti tagastamist või muutmist sarja hooaja piires pileti mittekasutamise korral (muudatus tuleb teha hiljemalt võistluspäeval enne kella 10:00) ning registreerimise kiirliini kasutamist.
• Fänni piletitüübiga oma võistlusnumbri valimist etteantud numbritest, kui registreering on tehtud enne 1. aprilli.
 

10. VÕISTLUSNUMBRID, AJAVÕTUKIIBID JA STARDIGRUPID

10.1. Kõikides Filter Spordisarjades (Filter Maanteekarikasari, Filter Rullituur, Filter Temposari) kasutatakse sarjaüleseid võistlusnumbreid ja ajavõtukiipi, mis kehtivad tervel hooajal.

10.2. Esimesel osaluskorral väljastatakse võistlejale sekretariaadist võistlusmaterjalide komplekt, mis sisaldab nelja võistlusnumbrit ja ajavõtukiipi. Ajavõtukiibi eest tuleb võistlejal tasuda 20€ tagatisraha, mis kiibi tagastamisel osalejale tagasi makstakse. Tagatisraha tuleb tasuda sularahas.

10.3. Võistlusmaterjalide kaotamisel on võimalik soetada duplikaatnumbrikomplekt hinnaga 5€ ja/või duplikaatajavõtukiibi tagatisrahaga 20€.

10.4. Võistlusnumbrikomplektis on neli võistlusnumbrit: sinine põhinumber ja punane, kollane ning roheline lisanumber.

10.4.1. Filter Maanteekarikasarjas tuleb kasutada sinist põhinumbrit ning vastavalt distantsile punast (sportsõit), kollast (harrastussõit) või rohelist (rahvasõit) numbrit.

10.5. Võistlusnumbrid tuleb kinnitada võistleja selja alaosale vasaku ja parema tasku peale nii, et see oleks tagant vaadates selgelt loetav. Vasakul pool peab olema sinine põhinumber ning paremal pool distantsivärvis lisanumber. Ajavõtukiip kinnitatakse ümber võistleja parema jala, vahetult kinga kohale. Numbri valesti paigutamise või kiibi mitte kandmise tõttu tuvastamata jäänud võistlejatele tulemust lõpuprotokollis ei garanteerita.

10.6. Originaaldisainiga numbri kasutamine on kohustuslik. Muudelt võistlustelt pärinevate või ise joonistatud numbrite kasutamine on keelatud isegi kui number arvuliselt ühtib võistleja hooajanumbriga.

10.7. Võistleja, kellel on eelnevatelt etappidelt kehtiv võistlusnumber olemas ja osaletava etapi osalustasu makstud, ei pea tollel päeval sekretariaati läbima.

10.8. Igal distantsil on üks stardigrupp - sama distantsi võistlejaid kuidagi täiendavalt stardigruppidesse ei jaotata.

10.9. Varasema stardiga koos rajale mineku korral on kohtunikel õigus võistlejat distsiplineerida kas ajalise trahvi või diskvalifitseerimisega.

10.10. Stardikoridoridesse sisenemine käib ainult stardikoridori värava kaudu; tagumisse koridori on lubatud siseneda ka stardigrupi tagant. Üle aia ratta tõstmine juba grupis seisvatest kaasvõistlejatest ette poole või grupi eest lindi alt sisse pugemine on keelatud. Gruppi sisenemise korda eiravat võistlejat on kohtunikel õigus distsiplineerida kas ajalise trahvi või diskvalifitseerimisega.

11. OSALEJATE TOITLUSTAMINE JA PRÜGIMAJANDUS

11.1. Osalejatele on tagatud söök ja jook ainult võistluslinnakus. Võistlusrajal joogipunktid puuduvad.

11.2. Rajale on üles seatud tähistatud prügitsoonid, kus on lubatud rajal tekkinud prügi maha visata. Prügitsoonid paiknevad orienteeruvalt ringi keskel, on 200m pikad ning on tähistatud vastava märgistusega. Väljaspool prügitsooni prügi maha viskamine on rangelt keelatud - prügi mujal maha visanud võistleja diskvalifitseeritakse.

11.3. Võistlejate raja kõrvalt jootmine oma teenindava personali poolt on lubatud raja parempoolses servas. Saateautodest on jootmine lubatud vaid distantsi keskel, juhindudes kohtunike lubavatest märguannetest. Distantsi esimesel 30-l ja viimasel 20-l kilomeetril on saateautodest jootmine keelatud.

11.4. Ürituskeskuses on jäätmete sorteerimiseks loodud vastavalt märgistatud prügikotid, mis asetsevad söögiala läheduses.

12. TEHNILINE ABI

12.1. Korraldaja ei taga varuosi ega tehnilist abi trassil.

12.2. Tehnilist abi on lubatud osutada võistkondade esindajatel registreeritud ja märgistatud võistluskolonnis liikuvatest saateautodest. Võistluskolonni lubatakse ainult võistluste raadiosidega ühilduvate raadiosaatjatega varustatud ning eelnevalt registreeritud saateautosid.

12.3. Saateautot on lubatud juhtida ning masinatest tehnilist abi osutada vaid kehtivat EJL või mõne muu rahvusliku alaliidu poolt väljastatud mootorsõidukijuhi, võistleja, treeneri, mehaaniku või esindaja litsentsi ning mootorsõiduki juhiluba omavatel võistkonna esindajatel.

12.4. Tehnilise abi autod järjestatakse esindajate koosolekul toimuva loosiga.

12.5. Katkestanud osalejatele on tagatud transport tagasi stardipaika viimase võistleja järel sõitva lõpubussiga. 

13. MEDITSIINILINE ABI

13.1. Esmase meditsiinilise abi tagavad võistlust teenindavad meedikud. Filter Maanteekarikasarja etappidel on rajal liikumas kaks kiirabibrigaadi ning täiendavalt on võistluskeskuses meditsiinitelgis meedik.

14. KARISTUSED

14.1. Karistusi kohaldatakse vastavalt UCI võistlusmäärustikule, EJL võistlusreglemendile ja käesolevale juhendile.

15. PAREMUSJÄRJESTUSE SELGITAMINE JA TULEMUSTE AVALDAMINE

15.1. Sõltuvalt etapi iseloomust koostatakse etappide protokollid kas grupifiniši või mäefiniši põhimõtel. Sarja kokkuvõttes aga etappidelt teenitud punktide järgi.

• Mäefinišiga etappidel fikseeritakse lõpuprotokollis kõik võistlejad oma koha ja punktidega. Kõik kohad võetakse ükshaaval.

• Grupifinišiga etappidel fikseeritakse lõpuprotokollis oma koha ja punktidega 12 distantsi esimest võistlejat. Ülejäänud võistlejate puhul lähtutakse põhimõttest, et ühes grupis finišeerunud võistlejad jagavad omavahel selles grupis välja antud kohtasid ja punkte. Grupi liikmeks loetakse võistleja juhul, kui tema kaotus eessõitjale on väiksem kui 3 sekundit. Näiteks, kui toimub suur grupifiniš etapi võidu peale 50 ratturiga grupis, siis 12 esimest saavad oma koha ja punktid. Ülejäänud jäävad aga jagama 13.-50. kohta, jagades omavahel võrdselt ära 13.-50. koha punktid. Saadav punktisaak ümardatakse täisarvuliseks lähtuvalt matemaatika reeglitest.

15.2. Kui grupifiniši põhimõttel peetaval etapil ei mahu naiste absoluutarvestuse võitja esimese 12 finišeeruja sekka, siis selgitatakse naiste absoluutarvestuse võitja fotofiniši abil järgnevate finišeerujate seast välja. See mõjutab aga ainult konkreetse etapi poodiumitseremooniat, sarja koondarvestusse saab ta siiski oma finišigrupiga võrdsed punktid.

15.3. Individuaalses sarja koondarvestuses lähevad arvesse kolm suurimat sarja etappidelt teenitud punktisummat, üks madalaim punktisumma elimineeritakse. Juhul kui võistleja pole finišeerinud kõigil sarja etappidel, on elimineeritavaks nõrgimaks tulemuseks mitte osaletud või katkestatud etapp. Koondprotokollide koostamisel viiakse nõrgima tulemuste elimineerimine läbi nii, et kõigi võistlejate ühte madalaimat punktisummat ei arvestata alates 3. etapi järgsete koondtulemuste koostamisest.

15.4. Igal distantsil peetakse eraldi nii oma distantsi absoluutarvestust kui ka oma distantsiülest arvestust. Punkte väljastatakse vastava distantsi absoluutarvestuse protokolli alusel, vanuseklasside arvestus selgitatakse sellest absoluutarvestuse protokollist vastava vanuseklassi võistlejate eraldamise teel. Punktide võrdsuse korral võetakse paremusjärjestuse selgitamisel aluseks sarja osavõistlustelt saadud esimeste kohtade arv, võrdsuse jätkumisel teiste kohtade arv, seejärel kolmandate kohtade arv jne. Hüpoteetilises olukorras, kus võrdsus säilib ka peale kõikide kohtade läbi vaatamist, otsustab viimase etapi tulemus.

15.5. Võistkondlikku firmade ja klubide arvestusse lähevad igalt etapilt kolmed kõrgeimad võistkonna liikmete poolt teenitud individuaalsed punktid, sõltumata sellest, milliselt distantsilt või millise vanuseklassi võistleja poolt need saadud on. Vähema kui kolme tiimi liikme lõpetamise korral loevad kõigi lõpetanud tiimiliikmete punktid.

15.6. Punkte väljastatakse absoluutarvestuse protokolli alusel igal sõidul eraldi. Alljärgnevalt punktitabel. 

Koht Punktid
Sport / Tempo Harrastus Rahva
1 500 300 200
2 460 280 190
3 440 270 185
4 420 260 180
5 400 250 175
6 390 245 172
7 380 240 170
8 370 235 168
9 360 230 166
10 355 228 165
11 350 226 164
12 345 224 163
13 344 222 162
14 343 221 161
+1 koht -1 punkt -1 punkt -1 punkt

15.7. Esialgsed etapitulemused avaldatakse esimesel võimalusel peale võistlust sarja ametlikul koduleheküljel maanteekarikasari.ee. Esialgsetes tulemustes esineda võivate vigade, kaasvõistlejate ebasportliku käitumise või muu analoogse suhtes on osalejatel õigus esitada täpsustusi ja proteste 3 võistlustele järgneva päeva jooksul, esitades need e-posti teel juhendi punktis 22.2 toodud aadressidele lähtuvalt kaebuse liigist. Esialgsed tulemused on esialgsed, sest neid võidakse korrigeerida vastavalt võistlejate või kohtunikebrigaadi poolsetele tähelepanekutele.

15.8. Võistlejate poolsed tähelepanekud vaadatakse läbi ja lõplikud etapi protokollid avaldatakse võistluste kodulehel maanteekarikasari.ee ja teistes asjast huvitatud portaalides hiljemalt 3. võistlusjärgsel päeval. Peale lõplike protokollide avaldamist laekunud proteste enam ei rahuldata ja tulemusi ei muudeta, isegi kui protokollis leidub varem märkamata jäänud vigu. Kui võistlejal tekib kahtlus, et tema tulemus ei pruugi olla õige, on tal õigus nõuda tulemuste üle vaatamist vaid kuni lõplike tulemuste avaldamiseni - lõplikud etapi tulemused on lõplikud.

15.9. Peale lõplike etapitulemuste avaldamist avaldatakse koheselt ka etapijärgsed koondarvestuse tulemused. Koondarvestuse protokollis esineda võivate vigade osas on võistlejatel võimalik esitada täpsustusi terve hooaja vältel, ent mitte hiljem kui 7 päeva peale sarja viimase osavõistluse toimumist. Sarja koonsarvestuse tulemused kuulutatakse lõplikeks 7 päeva peale sarja viimase osavõistluse toimumist ning nende alusel toimub sarja koondarvestuse autasutamine.

15.10. Lastesõitudel paremusjärjestust ei selgitata. Kahes vanemas lastesõidus selgitatakse välja ainult esikoht.

16. AUTASUSTAMINE ETAPPIDEL 

16.1. Auhinnatseremoonia algab ca 30 minutit peale sportsõidu võitja finišeerimist. Viimsi temposõidu autasustamine toimub 14. augustil koos Tallinna rahvasõidu autasustamisega.

16.2. Etappide autasustamine viiakse läbi esialgsete võistlustulemuste põhjal. Juhul kui protokolle hilisemalt korrigeeritakse, siis mõjutab see ainult sarja koondarvestuse punkte. Etapil väljastatud auhindu ringi ei tõsteta.

16.3. Autasustatavatele on autasustamisel osalemine auhinna kättesaamiseks kohustuslik - hilisemat auhindade väljastamist ei toimu. Autasustamisele ilmumata jätmisega loobub võistleja oma auhinnast.

16.4. Etappidel autasustakse ainult absoluutarvestuse parimaid. Vanuseklasside parimaid etappidel ei autasustata, sest grupiaegade ja grupikohtade süsteemist tulenevalt on vanuseklasside võistlus orienteeritud hooaja koondarvestusele.

16.5. Etappide autasustamine viiakse läbi alljärgnevalt

Sportsõidul autasustakse poodiumil medaliga absoluutarvestuse 12 kiireimat ratturit. Esimest kuut autasustakse medali ja rahalise auhinnaga (1. koht 200€, 2. koht 150€, 3. koht 100€, 4. koht 50€, 5. koht 50€, 6. koht 50€) ning 7-12. kohta medali ja esemelise auhinnaga.
Harrastussõidul autasustakse poodiumil medaliga absoluutarvestuse 12 kiireimat meesratturit ja 6 kiireimat naisratturit. Esemelist või rahalist auhinda ei ole.
Rahvasõidul autasustakse poodiumil medaliga absoluutarvestuse 12 kiireimat meesratturit ja 6 kiireimat naisratturit. Esemelist või rahalist auhinda ei ole.
 

17. AUTASUSTAMINE SARJA KOKKUVÕTTES

17.1. Sarja koondautasustamine toimub oktoobris eraldi üritusena koos teiste Filter Spordisarjade autasustamisega. Poodiumitseremoonia täpne aeg ja koht teatatakse vähemalt 2 nädalat ette.

17.2. Autasustamisel osalemine on auhinna kättesaamiseks kohustuslik. Juhul kui medalistil autasustamisel osaleda pole võimalik, võib auhinda vastu võtma tulla tema treener või esindaja, ent hilisemat auhindade väljastamist ei toimu.

17.3. Absoluutarvestuses autasustatakse karika ja rahalise või esemelise auhinnaga sarja absoluutarvestuse 6 parimat meest ja 6 parimat naist distantside ülese koondprotokolli alusel.

17.4. Vanuseklasside arvestuses autasustatakse medaliga sarja kokkuvõttes distantsideüleselt avatud vanuseklasside kolme parimat.

PS! Vanuseklassi auhind antakse välja vaid juhu+ esemeline auhindl kui sportlane on finišeerunud vähemalt kahel sarja etapil. Kuigi üksik juhuslik osalemine võib tagada mõnes nõrgema konkurentsiga vanuseklassis ka hooaja koondarvestuse poodiumikoha, siis tuleb mõista, et Filter Maanteekarikasarja hooaja koondmedal on saavutusmedal, mida ei väljastata üksiku juhusliku finišeerumise eest. Poodiumikoha sportliku väärtuse tagamiseks autasustatakse koondarvestuse medaliga vaid neid sportlaseid, kes on medali välja teenimiseks finišeerunid minimaalselt kahel sarja etapil.

17.5. Võistkondlikus arvestuses autasustatakse sarja kokkuvõttes auhinnameene ja sümboolse auhinnaga kolme parimat firmade ja klubide arvestuse tiimi.

18. AUHINNAPROGRAMM KULLAPADA

18.1. Kullapada kujutab endast Filter Maanteekarikasarja auhinnaprogrammi, mille raames autasustatakse võistlejaid, kes on finišeerunud kõikidel sarja etappidel. Aastal 2022 saavad kõik Filter Kullapaja nominendid eridisainiga Kullapaja medali. Lisaks loositakse nominentide vahel välja eriauhindu. 

18.2. Finišeerumisena lähevad arvesse vaid korrektselt finišiprotokollis tulemusega fikseeritud osalemised. Registreeritud, kuid starti tulemata jäetud või starditud, ent katkestatud etapid arvesse ei lähe.

18.3. Kullapaja nimelise auhinnaprogrammi laureaatide autasutamine toimub Filter Spordisarjade koondarvestuse auhinnatseremoonia raames. Autasustamisel osalemine on auhinna saamiseks kohustuslik. Juhul kui võistlejal autasustamisel osaleda pole võimalik, võib auhinda vastu võtma tulla tema treener või esindaja, ent hilisemat auhindade väljastamist ei toimu.

19. LIIDRISÄRGID

19.1. Filter Maanteekarikasarjas on kasutusel neli auhinnasärki: sinine, kollane, roosa ja valge. Särgid jagatakse koondpunktiarvestuse alusel.

• sinine särk on Filter Maanteekarikasarja valitseva võitja meistrisärk
• kollane särk on Filter Maanteekarikasarja absoluutarvestuse liidri särk
• roosa särk on Filter Maanteekarikasarja naiste absoluutarvestuse liidri särk
• valge särk on Filter Maanteekarikasarja noortearvestuse liidri särk. Särk omistatakse klasside M-U15, M-U17, N-U15, N-U17, N-U19 liidrile.

19.2. Särgid antakse omanikele üle etapi sekretariaadis vahetult enne sarja osavõistluse starti ning nendega kaasneb õigus startida stardilindi eest.

19.3. Igale unikaalsele liidrisärgi kandjale väljastatakse korraldaja poolt üks sama värvi liidrisärk. Juhul kui võistleja säilitab särgi kandmise õiguse ka omistamisest järgnevatel etappidel, siis peab ta kandma juba varasemalt väljastatud liidrisärki.

19.4. Liidrisärgi kandja peab hoolitsema, et liidrisärk näeks esinduslik välja. Kui eelmistelt etappidelt omistatud liidrisärk on purunenud, maha ununenud või lootusetult määrdunud, siis on võistlejal õigus küsida sekretariaadist kordussärki.

19.5. Juhul kui koondprotokolli järgne särgi omanik etapil ei stardi, siis sellel osavõistlusel seda värvi särki välja ei anta.

19.6. Juhul kui juhendi järgselt kuulub ühele ja samale startijale nii kollane kui ka sinine liidrisärk, siis peab sportlane kandma kollast liidrisärki ning sinine särk sellel etapil ei stardi.

19.7. Sarja esimesel etapi väljastatakse ainult Filter Maanteekarikasarja valitseva võitja meistrisärk.

19.8. Särgi kandmine on selle juhendijärgsele omanikule kohustuslik ning neid tuleb kanda koos võistlusnumbriga.

19.9. Täiendavate sponsorlogode või kirjade liidrisärgile lisamine on lubatud vaid Filter Maanteekarikasarja korraldaja eriloaga. Omaalgatuslik särgi kujunduse muutmine on keelatud.

19.10. Varasematel etappidel ja hooaegadel väljastatud, samuti kingitud, ostetud või laenatud liidrisärkide kandmine on Filter Maanteekarikasarja etappidel keelatud. Tunnussärki võib kanda ainult selle juhendi järgne valdaja.

20. MUU INFORMATSIOON

20.1. Võistlus viiakse läbi vastavalt UCI võistlusmäärustikule, EJL võistlusreglemendile ja käesolevale juhendile.

20.2. Noorsportlased, kes omavad EJL võistlejalitsentsi, peavad järgima võistlusreglemendis määratud ülekandepiiranguid.

20.3. Kaasvõistleja lükkamine on keelatud. Tagant lükkamist karistatakse kohtunikekogu poolt hoiatuse, rahatrahvi või nii lükkaja, kui lükatava võistleja diskvalifitseerimisega.

20.4. Osavõtt toimub omal vastutusel. Starti asumisega kinnitab võistleja, et on kursis võistlusjuhendiga ning aktsepteerib kõike seal sätestatut, omab võistlemiseks sobilikku tervislikku seisundit ning on teadvustanud endale rattaspordiga kaasnevaid riske. Õnnetuse korral katab iga võistleja tekkinud kahjud ise korraldajale mistahes kahjunõudeid esitamata.

20.5. Kuigi võistlustrassil on võistlejate liikumine reguleerijate abil muu liikluse suhtes prioriseeritud, pole enamik rajast autoliiklusele suletud. Ratturid on ka ise kohustatud kandma hoolt oma turvalisuse eest ning juhinduma liiklusseadusest. Ilma politsei või turvatöötajate poolse eskordita võistlejad peavad liikuma eranditeta sõidutee parempoolses servas!

20.6. Kiivri kandmine on eranditeta kohustuslik.

20.7. Finišijoone korduv ületamine on keelatud. Mitmekordsel finišijoone ületamisel on kohtunikekogul õigus võistlejat distsiplineerida viimase finišijoone ületamise aja finišiprotokolli kandmise läbi.

20.8. Võistlustel osalejad peavad lugu puhtast ja ausast spordist. Võistlustel kehtivad Eesti dopinguvastased reeglid ja SA Eesti Antidopingul on õigus läbi viia dopingukontrolli kõikide osalejate seas. Täpsem info on leitav www.antidoping.ee/sportlasele/harrastajatele/

20.9. Force Majeure – loodusstiihiate, viirusepideemiate ja muude korraldajast mitteolenevatel põhjustel tekkinud tõrgete puhul võidakse programmis teha muudatusi või üritus ära jätta. Force Majoeure´st tingitud üksiku etapi ära jäämise korral stardimaksu ei tagastata. Vääramatust jõust tingitud terve hooaja ära jäämise korral kantakse aga osalejate registreeringud edasi järgmisele hooajale.

20.10. Registreerumisel kantakste võistleja e-posti aadress AeroBike andmebaasi ning uudiskirja nimekirja. Osaleja meelespea kirjast loobuda pole võimalik. Küll aga on võimalik soovi korral end edaspidiste uudiskirjade saajate nimekirjast eemaldada.

20.11. Võistlustel osaleja peab arvestama, et osaleb avalikul üritusel. Osaleja nimi kantakse stardi ja finišiprotokolli ning samuti võib ta sattuda võistluste fotograafi poolt tehtavasse galeriisse. Võistleja ei saa ennast neist avalikest andmebaasidest eemaldada.

20.12. Kõik juhendis määratlemata küsimused lahendab kohtunikekogu ning peakohtuniku, peakorraldaja ja peasekretäri konsensusliku otsuse korral on korraldajatel õigus sarja juhendit hooaja sees täiendada või muuta.

21. LISAINFO JA TAGASISIDE ANDMINE

21.1. Filter Maanteekarikasarja koduleht ning ametlik infoallikas on maanteekarikasari.ee. Juhul kui erinevates portaalides on üleval mõnes nüansis erinev info, siis kehtib võistluste ametlikul kodulehel olev info.

21.2. Kontaktid tagasiside andmiseks

  • Vead protokollides - See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
  • Üldorganisatoorsed küsimused ja ettepanekud - See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

21.3. Kohtunike tööd ja reglementi puudutavad küsimused ning protestid kaasvõistlejate määrusvastase käitumise osas palume saata antud etapi peakohtunikule.

22. KORRALDAJA

Filter Maanteekarikasarja korraldaja on MTÜ AeroBike Cycling Agency koostöös OÜ AeroBikega.